تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ملت ما در برابر سخنان سخیف ترامپ می‌ایستد/پرهیز از تجملات و ریخت و پاش در عزاداری سیدالشهدا(ع)

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله اعرافی،خطیب جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد با بیان نکاتی در باب عزاداری جامع و واقعی و در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: در عاشورا امام حسین(ع) در برابر یک فرهنگ منحط جاهلی که تمام جامعه را در برگرفته بود قیام کردند در عاشورا تمامی حق در برابر باطل قرار گرفت و امام حسین(ع) در برابر یک فرهنگ اشرافیگری، منحط و تحریفگر قیام کردند.

وی عاشورا را قیامی در برابر یک تغییر و تحریف بزرگ در اسلام خواند و گفت: حق عاشورا تنها بر جریان مکتب اهل‌ بیت(ع) نیست، بلکه بر تمام طوایف دینی و تمام اسلام حق دارد، اگر عاشورا اتفاق نمی‌افتاد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

امام‌جمعه قم با اشاره به وظایف مهم انسان‌ها در برابر قیام عاشورا عنوان کرد: تحلیل درست عاشورا یکی از وظایف مهم دینی است، عرض ادب و ارادت یکی دیگر از وظایف ما است که این عرض ادب در قالب زیارت تجلی می‌یابد و بنا بر روایات زیارت امام حسین(ع) بر هر مسلمانی واجب است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید کربلا و عاشورا در تمام عرصه دین بماند افزود: تشکیل هیئت، اقامه عزا و عزاداری ناب و درست از وظایف دینی ما است البته عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) دارای اصول و شرایطی است که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه هر نوع شبهه افکنی در عزاداری ناروا و غلط است، ادامه داد: عزاداری درست از اخلاص و نیت پاک برخوردار و از آسیب‌هایی مانند ریا و چشم و هم‌چشمی‌های بی‌جا به دور باشد، همچنین دروغ‌ها و خرافات نباید به منبر و وعظ و سخنرانی و نوحه‌سرایی راه یابد.

امام‌ جمعه قم خاطرنشان کرد: عزای امام حسین(ع) در پرتو عاشورا شکل گرفت و دفاع مقدس ما به عشق عاشورا به میدان آمدند بنابراین عزاداری که از اصول انقلاب فاصله بگیرد عزاداری تام و کامل نیست و عزاداری عاشورا باید الهام‌بخش مقابله با حرکت‌های ظلم در عصر جدید باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عزاداری نباید از سایر معارف و احکام دینی جدا کرد، تصریح کرد: باید پاسخ به شبهات در عزاداری‌ها جا پیدا کند و جای درست و صحیح در عزاداری جوانان داشته باشد. همچنین اینکه رهبر معظم انقلاب بر وهن قمه‌زنی تأکیددارند دلیلش این است که در فقه ما هیچ پایگاهی ندارد و هیئت‌های ما باید دور از موهومات باشد.

وی با تأکید بر تشویق تمامی فرق اسلامی برای حضور در عزاداری امام حسین(ع) گفت: عاشورا پیام‌های خاص دینی دارد اما در دل عاشورا پیام‌های فرامذهبی فراوانی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

امام‌جمعه قم پرهیز از تجملات و ریخت‌وپاش را هشتمین نکته مورد توجه اسلام و عزاداری امام حسین(ع) بیان کرد و افزود: عاشورا هنر متعالی است از این‌رو هنر مشروع باید در خدمت عاشورا قرار بگیرد، همچنین اصالت مسجد، منبر و حضور روحانی باید مورد توجه قرار گرفته و با این قواعد گره بخورد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عزاداری یک ظرفیت عظیم برای حل آسیب‌های اجتماعی است، ابراز کرد: انواع آسیب‌های اجتماعی در پیرامون ما قرار دارد و مداحان و سخنرانان اهل منبر باید بخشی از منبر خود را صرف بیان این آسیب‌ها کنند.

وی با تأکید بر اطعام هدفمند نیازمندان در عاشورا ادامه داد: تأسیس مؤسسات خیره رحمت حسینی و کرامت عاشورایی است و از شاخص‌های یک هیئت بالا و اسلامی است، همچنین نماز جماعت و نماز اول وقت از اصول قیام امام حسین(ع) است و جماعت و نماز اول وقت باید مورد اهتمام باشد.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: رعایت مسائل بهداشتی، رعایت حقوق مردم در عزاداری‌ها، توجه به مهمانان، جوانان و تجلی ارزش الهی در تعامل با یکدیگر در هیئت از دیگر موارد مورد توجه عزاداران حسینی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی هفته دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: دفاع مقدس مقاومت در برابر تجزیه کشور بود، برای نخستین بار کشور ما وارد در جنگ شد و مانع از تجزیه آن شد. دفاع مقدس یک الگوی جدیدی از دفاع را به جهانیان ارائه داد و همین‌طور احیاگر الگوی مجاهدت‌ها در صدر اسلام بود شهدای دفاع مقدس پیشگامان این راه بزرگ بودند و این هفته را گرامی می‌داریم.

آیت الله اعرافی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و مدارس گفت: به تمام دانش‌آموزان، اساتید و دانشجویان بازگشایی مدارس و دانشگاه را تبریک می‌گوییم و انتظارمان این است که سند تحول آموزش وپرورش، رشد علمی دانشگاه‌ها و توجه به مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

امام‌ جمعه قم با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار گفت: این کشتار افراط‌گرایی‌های دینی است و ما نیز سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که توجه جدی به این کشتار و ظلم و جنایت شده و جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به سخنان سخیف و بی‌پایه رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکایی امروز این سروصدا را راه انداخته است که در طول 70 سال صد جنگ را در پرونده اعمال خود دارد، رژیمی است که از اسرائیل و قتل‌عام‌ها حمایت و پشتیبانی کرده است و روحشان مالامال از قتل و جنایت است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ادبیات این رئیس‌جمهور ادبیات رذل و اراذل‌واوباشی است ابراز کرد: ملت ما این سخنان سخیف و بی‌پایه را محکوم می‌کند و مانند گذشته فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

خطیب جمعه قم گفت: ملت ما در برابر سخنان سخیف ترامپ می‌ایستد و هیچ‌گاه خواب‌های پریشان آن‌ها تعبیر نمی‌شود و همچنان جبهه مقاومت و جوانان رشید و ملت مسلمان در برابر زیاده‌خواهی‌ها می‌ایستند و بینی آن‌ها را به خاک می‌مالند.

وی بیان کرد: جبهه مقاومت فرزندان دفاع مقدس و ایران اسلامی هستند و در برابر سخنان بی‌اصل و بی‌پایه کوتاه نمی‌آید و دولت و سیاست‌مداران باید اقتصاد مقاومت و درس مقاومت را پیشه کار خود کنند و در برابر غرب بایستد.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های این هفته نماز جمعه قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ملت ما در برابر سخنان سخیف ترامپ می‌ایستد/پرهیز از تجملات و ریخت و پاش در عزاداری سیدالشهدا(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..