تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ در سازمان ملل ابلهانه و جاهلانه صحبت کرد/ نماز ظهر عاشورا سَبُک شمرده نشود

ساعت: 17:08 منتشر شده در مورخ: 1396/06/31 شناسه خبر: 1198579

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اظهارات سخیف ترامپ در مجمع عالی سازمان ملل، گفت: این رئیس جمهور بی‌شعور سخنان زشت، ابلهانه، جاهلانه‌ای را در این مجمع مطرح کرد، این اقدام ترامپ نشان از سبک مغزی رئیس یک کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، اظهار کرد: امام حسین(ع) با قیام خویش به‌دنبال حفظ اسلام ناب محمدی بود.

وی با اعلام اینکه برنامه براندازی اسلام در دستور بنی‌امیه بود، افزود: یزید این موضوع را آشکار کرده و اسلام در معرض خطر بود و معروف جای منکر و منکر جای معروف قرار گرفت.

امام جمعه موقت ساری، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حسینی، امر عرفی و اصطلاحی نبود،مسئله امر به معروف یدی و عملی هم ممکن نبوده به این دلیل که دشمن قدرت کامل را در اختیار داشته، امام حسین(ع) برنامه خویش را به خوبی ترسیم کرده تا خواسته‌های اسلام را به خوبی اجرایی کند و هدفش احیا اسلام ناب محمدی بود.

این مسؤول اضافه کرد: وجود امام حسین(ع) برنامه خاصی را برنامه‌ریزی کرد و با قیام عاشورا زمینه احیاء مجدد اسلام را فراهم کرد.

یوسف‌پور یادآور شد: امام حسین(ع) چهره کریه یزیدیان را به خوبی به جهانیان نشان داد و با نثار جان خویش به همه خواسته‌های الهی خویش دست پیدا کرده و خداوند این پرچم سرخ را برافراشته نگه می‌دارد، امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: همه باید نسبت به احیاء امر به معروف تلاش کنند و ترک آن خطر برای جامعه اسلامی فراهم می‌کند، این موضوع به صورت جدی در برنامه کاری ما قرار گیرد.

یوسف‌پور خواستار برگزاری مناسب عزاداری اباعبدالله حسین(ع) در سطح استان مازندران شد و گفت: باید دل‌های ما حسینی شود، سیره و روش ائمه اطهار را در زندگی خویش ساری و جاری کرده و مسؤولان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نسبت به برگزاری مناسب نماز عاشورا دقت کافی داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به آغاز برنامه‌های دفاع مقدس در سطح مازندران، بیان کرد: صدام تلاش داشت که انقلاب اسلامی را با کمک استکبار از بین بردارد، هدف آنها اسلام بود، با تلاش و حضور مشارکت ایثارگران انقلاب اسلامی ماندنی شد و ایران اسلام به قدرت بلامنازع منطقه‌ای تبدیل شده است.

این مسؤول ادامه داد: نیروهای مسلح بزرگترین سرمایه نقد کشور هستند، ارتش سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مطیع محض فرمانده کل قوا هستند، عزت و سربلندی آروز ملت بزرگ ایران اسلامی است.

یوسف‌پور با اشاره به اظهارات سخیف ترامپ در مجمع عالی سازمان ملل، بیان کرد: این رئیس جمهور بی‌شعور سخنان زشت، ابلهانه، جاهلانه‌ای را در این مجمع مطرح کرد، این اقدام ترامپ نشان از سبک مغزی رئیس یک کشور است.

وی اضافه کرد: آمریکا در همه زمینه‌ها شکست خورده است، این اظهارات نشانه ضعف و استیصال این رئیس جمهور است، مسؤولان کشوری و لشکری پاسخ این یاوه‌گوی‌های آمریکا را داده و مردم جواب این رئیس جمهور بی‌شعور را می‌دهند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه به شروع سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: متولیان آموزش و پروش، خانواده و دانشگاه باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به نسل آینده انقلاب اسلامی داشته باشند، به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در مراکز آموزشی باید توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: مسؤولان در تعلیم و تربیت این سرمایه بزرگ با همه وجود تلاش کرده و دانش آموزان امانت الهی برای آینده و نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت ساری در پایان گفت: ملت ما به خوبی ثابت کرده است که فرهنگ ایران اسلامی فرهنگ عاشورایی است و شعار آنها جهاد است و هر چه داریم از شهدا و جنگ تحمیلی است، عظمت شهدای مدافع حرم بهتر از دیگر شهدا است، شهدا و خانواده‌های بزرگ حق بزرگی به گردن ما دارند و باید قدر دان آنها باشیم، این روحیه باید در جامعه حفظ شود.

 

دفاع مقدس موجب تثبیت هویت اسلامی در کشور شد

 

حجت الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته یادآور رشادت های افرادی بود که جان خود را برای عزت ایران اسلامی دادند.

وی با اشاره آسیب های جنگ 8 ساله خاطرنشان کرد: جنگ 8 ساله موجب از دست دادن بسیاری از هموطنان، ویرانی‌های زیاد و به هدر رفتن منابع گسترده کشور شد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه دفاع مقدس برکات فراوانی به همراه داشت،  گفت: دفاع مقدس موجب تثبیت هویت اسلامی در کشور شد و رزمندگان ما به دشمنان فهماندند که شعار هیهات من الذله مکتب امام حسین در آنها وجود دارد و هیچگاه از این شعار دست نمی‌کشند.

جلالی افزود: پس از جنگ کشور ایران به قدرتی رسید که هم اکنون کشورهای غربی به خود اجازه تعدی به این کشور نمی‌دهند و تمام آنها از برکات دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام محرم اداره آموزش و مرورش باید در مراسم بازگشایی مدارس رعایت شئونات این ماه را انجام دهد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه معلمان باید در موضع گیری‌ها و تبیین حقایق تلاش کنند تا اسلام انقلابی در تفکر جوانان نهادینه شود، تصریح کرد: خانواده ها نقش بسیار زیادی در تربیت فرزندان خود دارند و باید در نظارت آنها تلاش کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان هم برای تربیت خود نقش اساسی دارند چرا که اگر تمام زمینه ها آماده باشد و این دانش‌آموز و دانشجو نخواهد برای تعالی خود تلاش کند هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

جلالی با اشاره به برگزاری هفتاد و دومین مجمع سازمان ملل خاطرنشان کرد: تمام جهان دیدند که فردی که ادعای رهروی جهان دارد چگونه ادبیات سخیفی را به زبان آورد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا مطالبی در سازمان ملل مطرح کرد که یکی از آنها مربوط به زندانیان ایرانی بود در حالی که در کشور آمریکا پر از زندانیان بی گناه است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه رئیس جمهور کشور ما با سخنانی خوب و مفید توانست پاسخ مناسبی به گزافه‌گویی ترامپ دهد، تصریح کرد: نقض برجام از سوی آمریکا برای تمام کشورها ثابت شده است و تمام همپیمانان و مردم آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری شرمنده هستند.

جلالی با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال تصحیح برجام است گفت: کشور ایران هیچ تبصره ای را در خصوص برجام قبول نمی‌کند.

 

آمریکا از قدرت موشکی ایران در هراس است

 

آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قائم‌شهر اظهار کرد: مؤمنان باید هوشیار باشند و بدانند که اباعبداالله هدفش چه بود و اگر در مسیر هدف یاری کردیم حسینی هستیم وگرنه سینه زدن و اشک ریختنمان را امام حسین نیازی ندارد بلکه تمامی این موارد باید وسیله‌ای باشد تا ما را با رسالت اباعبدالله آشنا و در عمل ما را پایبند کند.

وی درباره این موضوع که دهه عاشورا را چرا به عنوان امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند، افزود: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود فرمودند من خرسند و بی‌هدف حرکت نکردم بلکه برای حمایت از حق و انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قائم‌شهر خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران در جنگ تحمیلی مظلومانه استقامت کرد و شجاعانه ایستاد و دشمن را به عقب راند و دفاع کرد و فراتر از مرز جغرافیایی برای حمایت از اهل بیت در عراق و سوریه حضور پیدا کرد که تمامی آنان به برکت نهضت اباعبدالله حسین(ع) بود که قیام کربلا هم پشتوانه و نیز درسی بود که در طول زمان زنده‌تر شد.

معلمی تصریح کرد: اگر کسی تصور کند که برجام به نفعمان شده و حال رئیس جمهور عصبانی است این اشتباه است، ما در عمل کوتاه آمدیم اما آمریکا در عمل هیچ کوتاه نیامد.

وی با اشاره به اینکه باید مذاکرات طوری انجام می‌شد که هر غلطی که آمریکا انجام می‌دهد نقض برجام محسوب نشود اما حال هر اقدامی که ایران انجام می‌دهد نقض برجام محسوب می‌شود این اقدام همانند معاهده معاویه با امام حسن(ع) است، گفت: در برجام آمده بود که ما باید در غنی‌سازی از 20 درصد به سه الی چهار درصد تولید کنیم و آنها تمامی تحریم‌ها را بردارند اما در عمل آمریکا تحریم‌های جدید را نیز اعمال کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آمریکا با تشکیل گروه داعش و ایجاد تحول جدید در منطقه به دنیال خاورمیانه جدید بودند اما با توجه به تمامی سرمایه‌گذاری‌ها تصور می‌کردند در طی دو الی سه ماه سوریه را فتح کنند در حالی که در حال حاضر داعش در حال شکست خوردن و همانند حیوانی در حال دست و پا زدن برای جان دادن است و همچنین در عراق نیز این چنین بوده که این خود عاملی برای عصبانیت آمریکا است.

معلمی با بیان اینکه نطقی که رئیس جمهور ایران در آمریکا پس از ترامپ داشت جای تقدیر است اما باید قرص و محکم‌تر برخورد می‌کرد، افزود: توهین و عذرخواهی ترامپ برای ملت ایران ارزش ندارد و رهبری نیز فرمود برخی در تحلیل اشتباه نکنند زیرا مواضع آمریکا و عصبانیت آن به دلیل قدرت در برابر ایران نیست بلکه به دلیل ضعف و شکستش در منطقه است و ما باید روی پای خودمان قرص و محکم بایستیم.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا از قدرت موشکی ایران در هراس است چراکه اگر این طور نبود خود را در سوریه و عراق معطل نمی‌کردند و ابتدا به سراغ ما می‌آمدند اما هنگامی که موشک ایران از فاصله 7 هزار کیلومتر دقیقا به هدف خرد در این زمان آمریکا عصبانی شد و به دنبال مذاکره دوباره و باج‌خواهی است.

 

سخنان سخیف ترامپ ماهیت زورگویی و غارت‌گری آمریکا را به دنیا نشان داد

 

حجت الاسلام محمود مشایخ‎ ‎در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نوشهر ضمن گرامیداشت آغاز ماه محرم و هفته دفاع ‏مقدس، با بیان اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از قیام امام حسین(ع) است، اظهار کرد: دشمنان ما چون با راه امام حسین(ع) مشکل داشتند ‏کینه ما را به دل گرفتند و با ما وارد جنگ شدند.‏

وی با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند "رمز بزرگ بقا کشورهای شیعی سیدالشهدا(ع) است"، فرهنگ عاشورایی را مقاومت، مرگ با ‏عزت و خدامحوری بیان کرد.‏

امام جمعه نوشهر خاطرنشان کرد: چیزی که ما را در جنگ تحمیلی حفظ کرد فرهنگ عاشورایی بود وگرنه ما امکانات و تجهیزات کافی برای ‏مقابله با دشمن را نداشتیم.‏

وی تقارن عملیات‌های دفاع مقدس با ماه محرم را موجب برکات برای رزمندگان دانست و گفت: کربلا و عاشورا تنها صحنه ‏نالیدن نیست بلکه صحنه بالیدن است و تنها برای مصیبت امام حسین(ع) نباید گریه کرد بلکه باید از آن درس صبر و ‏مقاومت هم آموخت.‏

مشایخ با بیان اینکه دفاع مقدس ما فرهنگ شهادت و عشقبازی زمان کربلا و عاشورا را برای ما زنده کرد، تصریح کرد: در ‏دوران دفاع مقدس زنان ما زینب‌گونه از کشور حمایت کردند.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با سخنان نابخردانه رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ‏ترامپ سخنان خود را با ادبیاتی سخیف و جاهلانه بیان کرد و سخنان او برگرفته از اطلاعات اشتباه بود.‏

امام جمعه نوشهر ادامه داد: ترامپ ایران را مقصر جنگ یمن بیان کرد درحالیکه این جنگ به دستور آمریکا انجام شد و ‏عربستان سعودی است که در آن کشور جنایات بسیاری را انجام داده است.‏

وی با تاکید بر اینکه سخنان رییس جمهور آمریکا نشان داد که این کشور مورد اعتماد نیست، افزود: این سخنان سخیف ‏نشان داد که آمریکا اهل منطق نیست و همچنین ماهیت زورگویی و غارتگری این کشور به دنیا ثابت شد.‏

مشایخ یادآور شد: سازمان ملل برای دفاع از حقوق همه کشورها به وجود آمد اما اکنون ابزاری شده است در دست ‏آمریکایی‌ها تا جنایات خود را با تایید آن‌ها انجام دهند.‏

وی در پایان گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند و رییس جمهور نیز در سخنان خود در سازمان ملل بیان کرد ‏کشور ایران هیچ‌گاه آغاز کننده جنگ نخواهد بود اما اگر به کشور ما حمله شود پاسخ هر تجاوزی را خواهیم داد و ما پایانآن ‏جنگ خواهیم بود.‏

 

جنگ ۸ ساله به گنجی از افتخارات تبدیل شد

 

حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان محمودآباد با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم اظهار کرد: محرم آغازی است بر مرور بزرگترین رستاخیز حق‌طلبی و مقابله با ظلم و ظالم که در این رستاخیز بزرگ یک انسان الهی و مجاهد در مقابل همه ارکان ظلم با تمام توان و همراهان و یارانش ایستاد و این درس را به جهانیان برای همیشه تاریخ داد که تنها با ایستادگی در مقابل ظلم ظالمان پیروز خواهید شدو
وی افزود: در مقابل این ایستادگی بزرگ تاریخ بشریت بود که همه انسان های ازاده جهان سر تعظیم فرود آوردند و محرم را باید آغاز تجدید پیمان با دین و دین‌مداری، عمل به مسائل اعتقادی، باور به مبارزه با مظاهر ظلم و ستمگری، گذشت، وفا و عمل به تعهد و پیمان و دفاع از امام حق در هر عصر و زمانی و خروش بر علیه ظالمان در هر مقطعی مبدل کرد.


خطیب جمعه محمودآباد با توصیه به عزاداران حسینی به برپا داشتن سیره اهل بیت(ع) در ایام محرم گفت: سوگواران حسینی باید در ایام محرم در خود تجدید نظر اساس کرده و با عمل به روح قیام حسینی به اقامه امر به معروف و نهی از منکر و فریاد بر علیه استکبار جهانی و هر نوع ظلمی پرداخته و در پرتو حماسه حضرت سیدالشهدا(ع) باید جامعه از پلیدی‌ها، زشتی‌ها و مظاهر منکر پاکسازی شده و عزاداری بدون فریاد بر علیه ظلم و ظالم و مظاهر منکر و فسادهای علنی و پنهان در جامه، بی‌تفاوتی و برخوردهای خنثی و ایجاد روحیه و نشاط دینی در جامعه به اقدامات آتش به اختیار در کارزار فرهنگی تبدیل شود.


موسوی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دلیرمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ملت بزرگ ایران در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی در معرض امتحان و خطرات مختلفی قرار گرفت که مهم‌ترین و بزرگترین آن جنگ تحمیلی هشت ساله بود که این ملت بزرگ را به مردمی الهام بخش در دنیا معرفی کرد.


این مسؤول خاطرنشان کرد: ریشه این تحولات اصل انقلاب اسلامی بود و در کانون آثار ماندگار انقلاب، دشمنان این مرز و بوم و حسودان عنود از جبهه ظاملان و یزیدیان زمان جنگی را به این کشور تحمیل کردند که این جنگ به گنجی از افتخارات تبدیل شد که امروز قریب به ۳۰ سال از پایان ظاهری آن گذشته است اما همچنان نورانیت و حقانیت آن می‌درخشد.


وی ادامه داد: جنگ هشت ساله از این ملت در کوران انقلاب، انسان‌هایی مجاهد، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر و آرمان‌خواه بار آورد و هر روز که از زمان آن مظلومیت می‌گذرد، برگ‌های زرینی بر عظمت آن افزوده می‌شود.


موسوی جنگ تحمیلی را جنگ فقر علیه غنا عنوان کرد و گفت: این جنگ در واقع جنگ مظلومان و ظالمان بود و یکی از ثمرات مهم این جنگ صدور انقلاب اسلامی به دنیا بود به طوری که جنبش‌های انقلابی بی‌نام و با‌نام منظقه و جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم از دفاع ملت بزرگ ایران الهام گرفته است.


وی با اشاره به اینکه دفاع هشت ساله همچنان کابوسی برای اردوگاه استکبار و فرزند نامشروعش یعنی رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: رزم ملتی بزرگ و آرمان‌خواه آن روزی که خواستند به ناحق شعله‌اش را خاموش و به بهانه تجاوز منکوب و نابودش کنند امروز به دایره‌المعارفی برای مبارزه و جهاد مبدل شده است که دوست و دشمن در قبال این عظمت سر تعظیم فرود آورده است.


امام جمعه محمودآباد اضافه کرد: آثار دفاع ملت بزرگ ایران امروزه در تلاش‌های جهادی، اقدامات آتش به اختیار، بسیاری از کانون‌های مبارزاتی دنیا و رویش‌های جدیدی از نسل‌های سوم و چهارم و صدها مصادیق دیگر خودنمایی می‌کند که بی اعتنایی به این آثار مقدس و همه‌جانبه قطعا قهر و غضب الهی را به‌همراه داشته که باید همگان این میراث گران‌بها را قدر دانسته و همچون فرزندی عزیز با شیره جان از آن محافظت کنند.


این مسؤول در ادامه خطبه‌ها به بازگشایی مدارس و آغاز رسمی تلاش و مجهادت علمی و پرورشی میلیون‌ها دانش‌آموز و هزاران معلم اشاره کرد و گفت: این تلاش در رستاخیز علمی دارای چند بُعد است که مهم‌ترین آن جریان خروشان کتاب و درس و بحث بین دانش‌آموز و دبیران و آموزگاران و دگیر اینکه رسالت این قشر از جامعه در یک حکومت مبتنی بر دین با شاکله اعتقادات انقلابی و اسلامی است که این دو موضوع دارای رابطه‌ای تنگاتنگ و متوازان است.


موسوی ادامه داد: علمی که در اختیار پیشرفت جامعه و توسعه کشور نباشد، قطعا نافع نبوده و حرکت‌های انقلابی و دنی هم که منطبق با عقل و منطق نباشد طبعا راه به جایی نخواهد برد و برای تبیین این رسالت مهم همه ارکان آموزش‌ و پرورش اعم از مدرسه، مسؤولان و دبیران، خانواده و جامعه مسئولند.


خطیب جمعه محمودآباد تصریح کرد: امروز اساسی‌ترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت تحولی مبتنی بر تلاش علمی و تولید علم، پرورش نسلی دین‌مدار، انقلابی و متعهد به آرمان و مکتب انقلاب و دارای احساس مسئولیت در قبال مسائل جامعه و مردم است و مدیران این دستگاه پراهمیت کشور با همکاری فعال خانواده‌ها و حمایت ارکان کشور باید برای تحقق این رسالت مهم که همان پرورش دینی، تعهد انقلابی و ارتقاء رشد علمی تلاش مضاعف کنند.


وی در بخش پایانی خطبه‌های این هفته نماز جمعه به سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور کشورمان با طرح ایده‌های کشور به مسائل مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و با رویکرد منطقی و تخصصی چالش‌های جهانی را مطرح و صدای اعتراض ملت ایران را به اردوگاه سلطه و خباثت آن‌ها را به گوش جهانیان رساند و با صراحت از توان دفاعی و موشکی کشور و از حقوق ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه دفاع کرد.


موسوی به سخنان سخیف، فضاحت‌بار و با منطقی ابلهانه و بسیار زشت رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: این ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض رئیس جمهور سبک مغز و نامتعادل آمریکا، واقعیت‌هایی را در برابر افکار جهانیان به اثبات رسانده و آن‌چه که شایسته آمریکایی‌ها است را به ملت ایران نسبت داده است که این ولنگاری سیاسی و درهم ریختگی استراتژیک در حوزه تصمیم‌گیری آمریکایی‌ها را رسانده است و خود را ملعبه دنیا کرده و صدای اعتراض در اطراف و اکناف دنیا بلند شده است.


این مسؤول اضافه کرد: آمریکا که خود محور دخالت و شرارت‌های دنیا است و حمایت آن‌ها از تروریست‌های منطقه‌ای بلای جان منطقه و جهان شده، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده که موجب تمسخر جهانیان شده است و این افتضاح جهانی بار دیگر حقانیت ایران سرافراز و خوی استکبار و جنگ‌طلبی سران آمریکایی را به اثبات رسانده است که باید اراده ملت و دولت در مبارزه با فشار آمریکایی‌ها و پاسخ به مواضع پلید آن‌ها با جدیت ادامه پیدا کند.

 

آمریکا از قدرت و ایمان جوانان ما هراس دارد

 

سیدجلیل مرتضوی در نماز جمعه این هفته شهر آمل با بیان اینکه عزای سید الشهدا یک رکن شیعه است و برای این رکن سر و جان می‌دهیم، گفت: امروز به نام حضرت علی اصغره(ع) است و در سرتاسر قلب آفرینش و جهان برای این طفل شیرخواره اشک ریختند.


وی با اشاره به برگزاری برنامه شیرخوارگان علی اصغر در چندین جای آمل، اظهار کرد: مردم فرزندانشان را در این هوای گرم آوردند تا آنها را با اهل البیت(ع) آشنا کنند، این عشق مردم به اهل البیت(ع) را نشان می‌دهد.


امام جمعه آمل با عنوان اینکه عظمت رژه امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس اقتدار و پویایی بسیجیان شهرستان آمل را به عرصه ظهور در آورد، افزود: مساله میانمار و باب شدن کودک کشی و سخنان ترامپ در سازمان ملل علیه ایران تازگی ندارد، عده‌ای باور نمی‌کردند اما امروز خیلی‌ها فهمیدند که سخنان امام و مقام معظم رهبری درباره آمریکا از یک شناخت عمیق بود.


حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس دشمن فهمید که ما هیچی نداشتیم اما در آخر چه شد؟، تصریح کرد: سخنان ترامپ درباره ایران طبیعی است چون نمی‌توانند اقتدار ایران را ببینند چراکه ایران ندای حق در برابر جنایات علیه میانمار را سر داد.


وی با بیان اینکه آنها از ما به‌عنوان تروریسم یاد می‌کنند، ادامه داد: علت این امر این است که ایران در مقابل هر جنایتی قد علم می‌کند، چراکه ما همچون سردار قاسم سلیمانی‌ها و شهدای مدافع حرم بسیار داریم، جوانان امروز ما را ببینید همه آماده دفاع از کشور هستند و آمریکا از این قدرت و عظمت می‌ترسد.


امام جمعه آمل در ادامه یادآور شد: اسرائیل امروز به خود می‌لرزد، اینها همه به خاطر نگاه انقلابی و ایمانی شما مردم است.


حجت الاسلام مرتضوی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتطامی از مردم خواست که امربه معروف کنند و تصریح کرد: نگاه علمی، تربیتی و ایمانی را باید در مدارس خود داشته باشیم نه فقط صرف درسی باشد باید در مدارس فرزندانی تربیت شوند که در راه شهدا گام بردارند.


وی بابیان اینکه مراسم هفتم محرم با همراهی و وحدت همه مردم در این روز برگزار و روز هفتم محرم نماد مردم علویان می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن از اجتماع‌های بزرگ ما می‌ترسد، دلسوز باشید و دست به دست هم دهید تا این مراسم بزرگ را در آمل، شهری با این عقبه مذهبی و عالم خیز برگزار کنیم.

عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم است نه مذاکره با ظالمان

حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابلکنار با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: یادشهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی می‌تواند تمام توطئه‌های مبلغان دهان به مزد و سخن به مزد که هدفشان مسموم نمودن فضای فکری و روحی جوانان کشور است خنثی کند.
  

وی افزود: خاطره‌های هشت سال دفاع مقدس ثروت عظیم ملی، گنجینه‌ای ارزشمند، فرهنگ انسان‌ساز  و تحول‌آفرین جامعه است.
  

این مقام مسئول  با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ادامه داد: ماه محرم، ماه زنده ماندن ارزش‌هایی مانند جهاد، شهادت، وفا و گذشت است، ماهی که در آن باید به حقایق خدا و ایستادگی در مقابل قدرت‌های معارض با دین اهتمام شود.
 

امام‌جمعه بابلکنار پیام عاشورا را ایستادگی دانست و تصریح کرد: راه امام حسین راه مذاکره نیست، شعار این راه  هیات منا‌الذله است، عاشورا درس ایستادگی در برابر ظلم است نه مذاکره با ظالمان، ملت ایران از عاشورا درس عزت، مقابله و ایستادگی می‌آموزد و با عزم آهنین و با تاثیر از قیام اباعبدالحسین(ع) شاخ غول‌های آمریکا و همه مستکبرین را خواهند شکست.
    

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: تداوم عملی شعار نه شرقی و نه غربی، اقتدار اقتصادی، عدالت و مبارزه با بی‌انگیزگی و توجه به تدین مردم مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از مجلس خبرگان است که باید به آن توجه ویژه شود.
    

وی افزود: برخی به وعده‌های الهی در خصوص نتایج مقاومت در برابر استکبار امید ندارند ولی به وعده‌های شیطان بزرگ آمریکا دل می‌بندند، اینان ادعا دارند هر روز تاخیر در توافق برجام ۱۰۰ میلیون دلار ضرر برای کشور به همراه دارد اما باید به مردم بگویند بعد از دو سال در خصوص برجام چقدر سود کردید؟
  

خطیب‌جمعه بابلکنار با انتقاد از سخنان بی‌پایه ترامپ علیه ایران  خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا در مدت یکصد روز ۴۸۸ دروغ گفت و نمونه‌اش سخنرانی ترامپ در سازمان ملل علیه ایران، سخنان ترامپ بیش از همه به واقعیت موجود در آمریکا اشاره دارد تا ایران اسلامی.
     

بابائیان ادامه داد: مسئولان و دولتمردان از تهدیدهای ترامپ و مسئولان آمریکایی ترسی به دل راه ندهند و بدانند تهدید نظامی آمریکا علیه ایران بلوفی تو خالی است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند،مسئولین نترسند و باور نکنند، ملت شجاع ایران هرگز از مقابله با دشمن هراس ندارد .
      

وی با اشاره به عهدشکنی‌های آمریکا در توافق برجام  اظهار کرد: ملت ایران با توافقی که امتیاز دهیم و  فقط وعده بگیریم مخالف است، در هر توافقی بده بستانی وجود دارد اما بده بستان متوازن و عادلانه،  نه یکسویه و به نفع حریف!
 

امام‌جمعه بابلکنار افزود: چرا دولتمردان ما نمی‌خواهند بپذیرند که برجام آنان خسارت محض بود و تاکنون سود برجام  برای غربی‌ها و  تنها خسارت آن برای ملت ایران است.
 

حجت‌الاسلام بابائیان در پایان گفت: برخی می‌خواهند با برگزاری کنسرت نشاط در جامعه ایجاد کنند، آیا بهتر نیست آقایان به وظیفه اصلی خود یعنی رونق اقتصادی، رفع رکود و گرانی متمرکز شوند  تا نشاط واقعی برای همه مردم به وجود آید.

 

دفاع‌مقدس موجب تامین عزت ما شد

 

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابل با اشاره به اهمیت محرم و عاشورا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدیون عاشورا است زیرا جریان عاشورا یک جریان انقلاب‌آفرین است.
  
وی افزود: متاسفانه برخی‌ها با کمال تاسف درصدد هستند تا شعار انقلابی را از هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر حذف کنند.
  
امام جمعه بابل ادامه داد: قیام سیدالشهدا(ع) در جهت اصلاح جامعه در طول تاریخ بود زیرا سراسر جریان کربلا روح انقلابی را دربر گرفته است، امروز غیر مسلمانان از حرکت انقلابی سیدالشهدا(ع) تجلیل می‌کنند و آن را الگوی خود قرار می دهند.
 
این مسئول تصریح کرد: نباید برای وعاظ و روحانیون در خصوص بیان چگونگی قیام حسینی باید و نباید تعیین شود، متاسفانه از ابزار آلات موسیقی، اشعاری بی‌محتوا و نوع عزاداری غیر متناسب استفاده می‌شود.
   
روحانی گفت: عزاداری سنتی مملو از اخلاص و اشعاری پرمحتوا است و نباید از آن فاصله بگیریم، متاسفانه اشعاری وارد عزاداری‌ها شد که جز تهی کردن عزاداری از برکت ثمر دیگری ندارد، روح جریان عاشورا و محرم باید احیا شود تا قلب نوجوانان و جوانان جامعه با آن‌ها آشنا شود.
      
وی با اشاره به هفته دفاع‌مقدس افزود: ملت ما در ابتدای دفاع‌مقدس دارای ضعف کامل و سازماندهی ضعیف بود و دشمن با تمام قدرت خود به تصور تسلط کامل به کشور حمله کرد، در جنگ‌هایی که در چند صد سال اخیر بر ما تحمیل شد، شکست خوردیم و بخشی از کشور از دست رفت اما دفاع‌مقدس برکت عظیمی را برای ما مهیا کرد و موجب گسترش سازماندهی و قدرت نظامی در کشور شد و عزت ما تامین گردید.
  
خطیب جمعه بابل تاکید کرد: همه دستاوردهای دفاع‌مقدس به برکت قیام عاشورا است زیرا چنان روح و قدرتی در ملت ما دمید که موفقیت ما مسیر شد، جلوه قدرت نیروهای مسلح در رژه باشکوه امروز به نمایش گذاشته شد، این رژه نشان اقتدار ما است که به رخ دیگران کشید و خوشبختانه امسال رژه باشکوه‌تر از سال‌های قبل بود.
  
روحانی با تقدیر از دست اندرکاران مراسم یادواره شهدای نمازجمعه، گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و یاد شهدا را گرامی باید داشت، از سخنران امروز یادواره شهدای نمازجمعه جناب آقای آرائیان تقدیر می‌کنم.
  
وی با انتقاد از سخنان اخیر رییس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل بیان کرد: سخنرانی رییس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل موجب اعجاب شرکت‌کنندگان و مردم جهان را فراهم کرد، ترامپ در این سخنرانی از آشفتگی کلام برخوردار بود و جملات زشت، رکیک و توام با بی‌ادبی به ملت ما بیان کرد، بسیاری از شخصیت‌ها، مسئولان کشورهای جهان و حتی نخبگان آمریکا نسبت به این سخنرانی اعترض کردند.
  
امام‌جمعه بابل ادامه داد: بخشی از این سخنرانی به‌ویژه در خصوص برجام موجب نفرت در میان مردم جهان از رییس‌جمهور آمریکا شد، یکی از علل عصبانی بودن ترامپ به دلیل شکست‌های آنان در منطقه به رغم هزینه‌های سنگین است، تمام طرح‌های آنان برای خاورمینه جدید در سوریه و عراق و سایر موارد به شکست انجامید و آن‌ها معتقدند که جمهوری اسلامی طرح‌های آنان در منطقه را بر هم ریخته است.
  
روحانی یادآور شد: نگرانی آنان از نابودی اسرائیل با تقویت جبهه مقاومت است که مسلمانان این غده سرطانی را از ریشه بیرون بیاورند، ملت ما از سخت‌ترین توطئه‌ها سربلند بیرون آمد و نگران نشد با چند تشر رییس‌جمهور آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند و ملت ما از سخنان آشفته و بی‌ادبانه فردی مانند ترامپ مرعوب نمی‌شود.
   
وی در پایان گفت: از برگزاری راهپیمایی روحانیون و مبلغان دینی بابل در قالب گروه تبلیغی حامیان ولایت بابل تقدیر می‌کنم، این حرکت نشان دهنده نگرانی و دغدغه آنان از دو مساله و ارزش مهم نماز و حجاب در جامعه است.

 

دفاع، یک فریضه دینی و آموزه عاشورای حسینی است

 

 آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های اولین جمعه ماه محرم که با آغاز هفته دفاع مقدس همزمان شده است، ضمن گرامیداشت حماسه هشت سال دفاع مقدس، هدف قیام اباعبدالله الحسین را برای انجام فریضه امربه‌معروف‌و‌نهی‌ازمنکر توصیف کرد.

 

وی با اشاره به تقارن این رویدادها با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی باید در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها حاکم بوده و مدارس و دانشگاه‌های ما باید بسیج محور باشند به‌گونه‌ای که بسیج رونق داشته و 80 میلیون بسیجی در کشور داشته باشیم.

امام جمعه نکا در ادامه به بیان نکاتی در زمینه دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: اصل دفاع مسئله بسیار مهمی است چراکه دفاع به عنوان یک فریضه دینی و آموزه عاشورای حسینی است که باید آن را در زندگی خود حفظ کنیم.

 

این مسئول اضافه کرد: نقش کربلا این بود که سیدالشهدا با چند نفر جنگ کرد به‌گونه‌ای که افراد معدودی در کربلا آمده، در برابر ظلم امپراتور زمان خود ایستادند، فداکاری کرده و کشته شدند اما ظلم را قبول نکرده و یزید را شکست دادند.

وی گفت: دفاع یک مسئله است اما تبیین زحمات و خاطرات مدافعان در دفاع از دین چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم، یک امر لازم دیگری است که بنابر نظر رهبر معظم انقلاب باید این موضوعات به خوبی برای جوان و نوجوان امروز ما بیان شود.

 

محمدی لائینی تصریح کرد: هشت سال نورانی دفاع مقدس و این 6 سال نورانی دفاع از حرم خاطرات، نشانه‌ها و تابلوهای زیبای فراوان از ایثار و ایستادگی در خود جا داده است که باید برای نسل جوان باز شود و نسل جوان باید بداند نسل‌های گذشته در پای ایفای وظیفه چه خدمات و جانفشانی‌هایی را انجام داده است.

وی در ادامه سخنان رئیس جمهور آمریکا را بی‌ادبانه و گستاخانه خواند و افزود: امروز ما در مقابل دشمن نسلی مدافع هستیم و باید در برابر دشمن محکم صحبت کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن تا این اندازه گستاخانه، پر رو و با جرأت صحبت کند.

خطیب جمعه نکا با بیان نیاز به سخنان محکم و تحقیر رئیس جمهور آمریکا مانند صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری، تأکید کرد: امام راحل و رهبری این شجاعت را از عمه بزرگوار خود یعنی حضرت زینب کبری(س) آموختند.

 

این مسئول اضافه کرد: این بانوی بزرگ باوجود تمام سختی‌ها و مصیبت‌ها در مقابل یزید با شجاعت و شهامت صحبت می‌کند تا جایی دشمن حتی را پست از هم‌کلامی با خود توصیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران باید این شجاعت و شهامت را داشه باشد، گفت: ادبیات، دیپلماسی و صحبت‌های ملت و مسئولان ما به تبعیت از رهبری باید از همچین صلابت، قوت و شجاعتی برخوردار باشد.

محمدی لائینی رئیس جمهور آمریکا را فردی بی‌ادب خواند و اعلام کرد: ملت ایران پاسخ گستاخی‌ها و بی‌ادبی‌های شما را در میدان عمل می‌دهند.

 

وی افزود: همانطوری که در میدان‌های عمل دفاع مقدس و 6 سال دفاع از حرم پاسخ کوبنده به آمریکایی‌ها داده شد، امیدواریم به همین زودی‌ها بتوانیم نابودی اسرائیلی‌های غاصب را جشن بگیریم.

در پایان خطیب جمعه نکا تأکید کرد: چراکه همین قدرت استکباری آمریکایی و صهیونیست ها پشت سر جنایات در میانمار و فتنه انگیزی در دیگر نقاط جهان مانند همه‌پرسی کردستان و تجزیه عراق آن قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ در سازمان ملل ابلهانه و جاهلانه صحبت کرد/ نماز ظهر عاشورا سَبُک شمرده نشود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..