تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردی که از اروند خود را برای دفاع از اهل‌بیت به خان‌طومان رساند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، با ورق زدن به عکس‌های گذشته آلبوم‌های خاطرات در هر خانه‌ای با عکس‌هایی مواجه می‌شویم که بوی جوانمردی و ایثار و شجاعت می‌دهند و این عکس‌ها انگار در پشت این روزگار ماشینی و پر از تزویر و تظاهرهای روزگار گم شدند.


دفاع مقدس و تحمل جنگ تحمیلی 8 ساله به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در صحیفه تاریخ و خاطره زمان ثبت و ضبط است.

آنچه موجب ماندگاری این پدیده شد و دنیا در برابر آن تعظیم و تحسین کرد، استقامت، پایداری و پیروزی ملت ایران را به دنبال داشت، فرهنگ شهادت‌طلبی بود.

شهادت‌طلبی یعنی باور قلبی به خدا، معاد، اعتقاد راسخ به حقانیت اسلام، درستی آرمان‌های انقلاب اسلامی، اعتقاد و ایمان به رهبری ولی فقیه به عنوان نایب امام عصر(عج)، مقاومت و پایداری در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های اسلامی و در یک کلام فرهنگ شهادت‌طلبی یعنی فرهنگ عاشورا و برای شهادت‌طلب پیروزی، شهادت و سعادت است.

در سنگرهای خاکی در آن دوران، در حالی که عشق به خدا و اخلاق و صمیمیت موج می‌زد و صدای خمپاره‌ها گوش فلک را کر می‌کرد، کسانی بودند که با عشق و اخلاص تنها خداوند را فریاد می‌زدند.

هر چند در این روزگار افرادی هستند که باد در گلوهایشان می‌اندازند و انقلابی بودن خود را فریاد می‌کشند و خود را راهرو ولایت فقیه می‌دانند اما انگار سخنانشان همانند طبلی است که تنها صدایش به گوش می‌رسد و آنان باید بدانند که برای اثبات حرفشان باید در عمل وارد میدان شوند.

به سراغ مردی رفتیم که در سن 15 سالگی وارد جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس شد و با لباس غواصی اروند و کارون را برای رسیدن به خان‌طومان برای دفاع از یاران امام حسین(ع) پیوند زد.

رضا آزادی کناری مردی از رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم و کارشناس علوم سیاسی اهل شهرستان فریدونکنار مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، درباره علت حضورش در جبهه‌های نبرد، می‌گوید: جوانانی همانند من در سال‌های پس از سال 59 و در هنگام جنگ به عشق جمهوریت و اسلامیت و وطن از شهرستان‌های خود عزیمت کردند و به مناطق جبهه‌های جنوب و جنوب غرب رفتند.

آزادی می‌افزاید: هدفمان از حضور در جبهه‌ها کوتاه کردن دستان متجاوزان بود، هر چند از نظر تجهیزات و نیروها آمادگی دشمن بیشتر و آمادگی ایران ضعیف‌تر بود اما بر اساس اراده و ایمانی که رزمندگان داشتند توانستند هشت سال مقاومت کنند.

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: جوانان هنگام جنگ ایران با توجه به مقاومت خود که از امام حسین(ع) درسش را فراگرفته بودند توانستند دشمن را از خاکمان بیرون کنند و حتی توانستند به خاک دشمن نیز وارد شوند و شهری استراتژیک همچون فاو را نیز تصرف کنند و در پایان نیز وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد.

وی می‌افزاید: من در سن 15 سالگی به مناطق جنگی اعزام شدم، هر چند اجازه نمی‌دادند اما با تلاش و اصرار فراوان توانستم موافقت همگان را جلب کنم و اعزام شوم، البته همانند من رزمندگان فراوانی در سن نوجوانی در جبهه‌های نبرد حضور داشتند.

آزادی خاطرنشان کرد: ما نوجوانان گذشته در محل زندگی خود شب هنگام خواب می‌ترسیدیم در حالی که در مناطق نبرد همراه دوستان رزمنده دیگر در سنگرهای کمین دو نفر تنها تا صبح بیدار می‌ماندیم اما دلمان به لطف خداوند آرام بود و در برابر دشمن هراسی از خود نشان نمی‌دادیم.

این فعال سیاسی می‌گوید: هنگامی که به سن 18 سالگی رسیدم در سال 65 با توجه به تجربیاتی که به دست آوردم توانستم به عنوان آرپیجی‌زن و غواص و رزمنده فعالیت داشته باشم.

این رزمنده دفاع مقدس با توجه به تجربیاتی که داشت و درسی که از امام حسین(ع) گرفته بود و برای آنکه از اهل بیت حمایت و دفاع کند باز هم به مناطق جنگی در خان‌طومان سوریه به عنوان مدافع حرم حضور یافت و درس‌های ایثار و شجاعت و مردانگی خود را به تمام جهانیان بار دیگر ثابت کرد.

وی درباره حضور خود در جبهه‌های سوریه، گفت: بار دیگر برای دفاع از ارزش‌های خود و اهل بیت(ع) و پیامبر و مبارزه با تروریست‌هایی که آنان بار دیگر با ناجوانمردی به کشورمان وارد نشوند، به همین دلیل رفتیم تا آنان را از نطفه از بین ببریم.

این رزمنده مدافع حرم یادآور شد: برخی‌ها تصور می‌کنند وعده‌های مالی موجب می‌شود تا به عنوان مدافعان حرم به مناطق عملیاتی سوریه برویم در حالی که این چنین نیست و من خود بازنشسته هستم و داوطلبانه به آنجا رفتم و باز هم اگر شرایطش فراهم شود بار دیگر نیز خواهم رفت.

وی به بیان خاطره‌ای از هنگام حضورش در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: من به همراه چند تن از همرزمان خود در منطقه فاو به عنوان غواص اعزام شده بودیم که یکی از دوستان همرزمم به نام شهید محمد عباس‌زاده پیش از وارد شدنمان به آب از ما جدا شد و همگان تصورمان بر آن بود که وی ناپدید شد اما پس از مدتی با تأخیر خود را به ما در لب آب اروند رساند و از وی سوال شد کجا بود؟ که این رزمنده جواب داد من رفته بودم برای شهادت غسل کنم که در ساعاتی پس از عملیات در ساحل دشمن به شهادت رسید.

آزادی کناری تأکید کرد: من به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس می‌گویم که کشور تا هنگامی که متکی بر ایمان و قدرت مردمی باشد هرگز شکست نخواهد خورد و جوانان اگر بخواهند عزت کشورشان را حفظ کنند باید دو چیز را رعایت کنند و آن اینکه ایمان و وحدت و نیز باید بدانند که محور این وحدت رهبری است ولا غیر.

به گزارش بلاغ، شهادتطلبی ریشه در اسلام و قرآن دارد و ملتی که شهادت را سعادت بداند پیروز است و 8 سال جنگ در سایه تحریم، تهدید و برتری سخت‌افزاری نیروهای عراقی با برتری نیروهای ایرانی در جبهه نرم‌افزاری که با عامل شهادت‌طلبی و پیروی از فرهنگ عاشورا و شهادت همراه بود با برتری و پیروزی نظام جمهوری اسلامی نیز همراه شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردی که از اروند خود را برای دفاع از اهل‌بیت به خان‌طومان رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..