تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع نذری با طعم سرطان و تب مالت/ به هیچ وجه در این ظروف غذای نذری نخورید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با توجه به فرارسیدن ایام محرم، گفت: در این ایام توزیع نذورات افزایش می‌یابد برای همین به افراد تهیه و تولید کننده نذورات توصیه می‌شود نکات بهداشتی را در روند تهیه مواد اولیه، پخت و توزیع نذری رعایت کنند.

وی با تاکید براینکه استفاده از دستکش و شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها از زمان تهیه مواد اولیه و توزیع نذورات الزامی است، افزود: عدم رعایت بهداشت فردی موجب انتقال بسیاری از بیماری‌های عفونی و واگیر به سایر افراد می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه یادآور شد: برخی مواد غذایی فسادپذیری بالایی دارند برای مثال به افرادی که قصد توزیع نذوراتی مانند شیربرنج، فرنی، شیر، نسکافه، شیر کاکائو و ... را دارند توصیه می‌شود برای پیشگیری از مسمومیت غذایی حتما مواد فساد پذیر را در یخچال و دمای مناسب نگه‌دارند.

مردانی تصریح کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود برای توزیع نذوراتی مانند شیر، شیرکاکائو و ... به جای لیوان پلاستیکی از لیوان‌های کاغذی استفاده کنند زیرا مصرف مواد گرم در ظروف پلاستیکی احتمال سرطان را افزایش می‌دهد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با توجه به افرادی که قصد توزیع موادی غذایی مانند آش رشته را دار، گفت: به این افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز بیماری تب مالت حتما کشک را قبل از توزیع به خوبی بجوشانند.

به گفته وی، مصرف کشک‌های محلی و غیرپاستوریزه احتمال بروز بیماری تب مالت را افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براینکه مردم در این ایام باید به شدت از مصرف مواد غذایی که زمان زیادی از زمان تهیه آن گذشته خودداری کنند، یادآور شد: مصرف اینگونه مواد غذایی احتمال بروز مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد.

 منبع: آنا

 انتهای پیام/

نکاتی باید قبل از تهیه نذری بدانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع نذری با طعم سرطان و تب مالت/ به هیچ وجه در این ظروف غذای نذری نخورید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..