تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از اهدای نشان سمندریان به برترین‌های تئاتر تا چرخ و فلک‌بازی کودکان با صداپیشه کلاه‌قرمزی

جایزه استاد سمندریان در دستان نویسنده «روز واقعه»/ چرخ و فلک‌بازی کودکان خردسال با صاحب صدای کلاه‌قرمزیبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آستانه نزدیک شدن به رویدادهای مهم و تاثیرگذاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و هفته دفاع مقدس، تئاتر کشورمان با رویدادهایی در هفته گذشته روبرو شد.

*نخستین رویداد، برگزاری پنجمین مراسم اهدای نشان آکادمی حمید سمندریان به برترین های سال 95 بود. در همین راستا، سه نفر از اهالی تئاتر این نشان‌ها را از دست چهره‌های شاخص دریافت کردند. بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و حمید پور آذری سه برگزیده این مراسم بودند.

*رویداد مهم بعدی، طراحی سر در اصلی پردیس تئاتر خاوران بود که به گفته علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بر اساس ایده‌ای از پرده‌های نمایش و نت موسیقی طراحی شده است.

*اعلام 10 نمایشنامه برتر بخش رقابتی جشنواره بین المللی تئاتر کودک به رای داورانی همچون محمد چرمشیر، سید حسین فدایی حسین و گیتا داوودی، رویداد تاثیرگذار بعدی این هفته تئاتر بود.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک به دبیری مریم کاظمی آذر ماه امسال در همدان برگزار می شود.

*آثار برتر دانشگاهی راه یافته به سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، معرفی شدند. نمایش «تابستان» سعدی محمدی، «u+263f» پریسا میر علی، «کارخانگی» نرگس بهروزیان، «مجلس مختلف خوانی» مرتضی جلیل دوست، «نرگس» حسین توازنی زاده از جمله این آثار هستند.

*رویداد مهم بعدی، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای نمایشی «چرخ و فلک» بود که به دبیری حمید جبلی در مجموعه باغ کتاب برگزار شد. این جشنواره برای کودکان 3 تا 7 سال طراحی شده بود و جنبه رقابتی نداشت.

*آخرین رویداد این هفته تئاتر، جلسه هم‌اندیشی بنیاد فرهنگی روایت فتح با اهالی رسانه، برای اعلام برنامه‌هایش در هفته دفاع مقدس بود.  از جمله برنامه‌های این بنیاد، اجرای 200 اثر تئاتر خیابانی در مکان‌هایی از جمله محوطه تئاترشهر، میدان امام حسین (ع) و ... است.


انتهای پیام/

رویدادهای مهم تئاتر در هفته آخر شهریور 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از اهدای نشان سمندریان به برترین‌های تئاتر تا چرخ و فلک‌بازی کودکان با صداپیشه کلاه‌قرمزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..