تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرایش نمایشگاه نوشت‌افزار به الگوهای مذهبی و ایرانی است/ به حمایت سه وزارتخانه نیازمندیم

در بازدید از پنجمین نمایشگاه ایران نوشت مطرح شد؛

گرایش و نگاه نمایشگاه نوشت‌افزار به داخل کشور است/ سه وزارتخانه باید به‌صورت جدی از این نمایشگاه حمایت کنندبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه نوشت افزار اسلامی و ایرانی؛ محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به تشریح بعد فرهنگی نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی و ایرانی پرداخت و افزود: این نمایشگاه در بعد فرهنگی بر روی فرهنگ اسلامی و ایرانی تاکید دارد و گرایش و نگاه آن به داخل کشور و بومی‎سازی محصولات نوشت‌افزار است. حوزه نوشت‌افزار بار فرهنگی غنی‌ای دارد و ابزاری برای ترویج مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی ماست. از طرف دیگر، تنوع محصول این حوزه خیلی زیاد است؛ از مداد، خودکار، دفتر و پاک‌کن بگیرید تا کوله‌پشتی و کاغذ کادو و... و همه اینها حامل پیام‌های فرهنگی هستند.

سلگی با تاکید بر اینکه سال‌های سال بر روی نوشت‎افزارهای ما شخصیت‌هایی که در فرهنگ غرب خلق شدند، حک می‎شد، بیان داشت: نوشت‌افزار صنعتی است که به‌ صورت خاص مخاطب گستره دانش‌آموزان و دانشجویان را دارد و سایر اقشار جامعه هم به ‎نوعی با آن درگیر هستند. همین عامل سبب شده بود که ما بیشتر به بعد اقتصادی نوشت‌افزار توجه کنیم و از بعد فرهنگی آن غافل شویم. در صورتی‌ که همان‎ طور که گفتم مخاطب این محصولات، دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان بیشترین گروه سنی کودک و نوجوان را شامل می‎شوند. در این دوره سنی، کودکان در مرحله شکل‌گیری شخصیت و نوجوانان در حال هویت‌یابی‌اند و نظام عاطفی و رفتاری کودکان و نوجوانان تابع نوع مواجه آنها با این ابزار است. لذا به اعتقاد من حرکت نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی و ایرانی به سمت الگوهای مذهبی و ایرانی ما یک حرکت بسیار ارزنده و مبارکی است.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در مورد بعد اقتصادی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی بیان داشت: شاید در نگاه ما فرهنگی‌ها بعد اقتصادی این نمایشگاه خیلی پررنگ نباشد، ولی باید به این بعد نیز توجه کرد. طبیعتاً برای تولید این نوشت‌افزارها تعداد کثیری از کارخانه‌های بزرگ و کوچک فعال هستند و در این کارخانه‌ها تعداد قابل‌توجهی طراح، تولیدکننده و کارگر فعالیت می‌کنند. لذا این نمایشگاه به لحاظ تولید شغل و مانع شدن از خروج ارز از کشور هم یک اقدام ارزنده‌ای است.

محمد سلگی در پایان بیان داشت: به خاطر همین دو بعد، برپایی نمایشگاه نوشت‎افزار اسلامی و ایرانی یک کار بین وزارت‌خانه‌ای است. وزارت ارشاد متولی و متکفل بخش فرهنگ است. ما از وزارت‌خانه‌های دیگر مانند وزارت کار، وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظارمان این است که به صورت جدی‌تر وارد میدان شوند و از این نمایشگاه حمایت کنند. ما آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم که با این وزارتخانه‌ها جلساتی داشته باشیم تا بتوانیم کمک، حمایت، هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتری با متولیان نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی و ایرانی داشته باشیم تا انشالله بابی برای رونق این صنعت فرهنگی- اقتصادی باز شود.

پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» از چهاردهم تا سی و یکم شهریورماه همه روزه از ساعت 10 تا 22 پذیرای خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

پنجمین نمایشگاه ایران نوشت در حال برگزاری است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرایش نمایشگاه نوشت‌افزار به الگوهای مذهبی و ایرانی است/ به حمایت سه وزارتخانه نیازمندیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..