تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید در جشنواره فیلم فجر به اهدای چند جایزه اصلی بسنده کنیم

باید در جشنواره فیلم فجر به اهدای چند جایزه اصلی بسنده کنیممحمدرضا خردمندان کارگردان سینما درباره ارزیابی خود از روند اجرایی جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اتفاقات و حواشی جشنواره فیلم فجر که سال گذشته به اوج خود رسید و صدای همه را درآورد، ناکارآمدبودن روند اجرایی این رویداد فرهنگی را در برخی زمینه‌ها نشان داد.

وی افزود: به نظرم برای بهبود این روند، بهتر است با حجم بالای جوایز روبرو نشویم. باید در جشنواره به چند جایزه اصلی بسنده کنیم و داوری سایر بخش‌ها را به جشن خانه سینما بسپاریم.

وی عنوان کرد: اگر تعداد جوایز کمتر باشد، قضاوت و ارزیابی فیلم‌ها برای داوران بسیار راحت‌تر و دقیق‌تر خواهد شد. در نتیجه فشارها و حواشی کم می‌شود.

وی ادامه داد: هر سال فیلمسازان تا لحظه شروع جشنواره و حتی زمان برگزاری آن، آثار خود را می فرستند. فارغ از نقض قانون برگزاری، نکته اینجاست مگر چقدر فرصت برای داور وجود دارد تا در آن مدت اندک همه فیلم‌ها را ببیند و قضاوت کند؟!  

کارگردان «بیست و یک روز بعد» تصریح کرد: مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد، فیلم اولی‌ها هستند. هرقدر بگوییم آنها پتانسیل لازم را دارند اما چون فرصتی برای معرفی و شناساندن خود در سطح گسترده نداشتند، رقابت با فیلمسازان با تجربه برایشان سخت می‌شود. برای مثال، نشست خبری فیلم من در جشنواره دوره قبل، پس از اعلام کاندیداهای جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شد! این بزرگترین ظلمی بود که می شد به آن کرد. فیلمی که مورد استقبال مردم قرار گرفت اما در داوری‌ها نادیده گرفته شد.

خردمندان خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در همه امور تدبیری اندیشید تا حقوق و تلاش فیلمسازان، به خصوص فیلم اولی‌ها نادیده گرفته نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید در جشنواره فیلم فجر به اهدای چند جایزه اصلی بسنده کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..