تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگ خطر بی تحرکی ایرانیان به صدا درآمد

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد علی محسنی بندپی استاد فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و رئیس انجمن فیزیوتراپی گفت: بر طبق گزارش کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، ۲۶ درصد افراد ۱۸ تا ۶۰ سال از نظر علمی از تحرک کافی برخوردار نیستند، آمار داخل کشور نشان می دهد که بی تحرکی  ایرانیان به ۳۹ درصد می رسد.

وی اشاره کرد: بی حرکتی و تغذیه نامناسب باعث شده است تا تقریبا از هر ۲ زن ایرانی و تقریبا هر سه مرد ایرانی یک نفر از اضافه وزن رنج می برند و اگر پیشگیری در دستور کار سیاستگذاران نظام سلامت کشور قرار نگیرد به زودی شاهد اتفاقات ناگواری در این زمینه خواهیم بود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ضمن درخواست توجه بیشتر مسئولان به بیماریهای عضلانی اسکلتی عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، هزینه ناشی از این بیماری‌ها تقریبا با بیماریهای قلبی عروقی و سرطان ها برابر است و شایسته است با عنایت به کمبود اعتبارات در نظام سلامت و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی پیشگیری از این بیماری ها به طور جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

محمد علی محسنی بندپی با مثبت خواندن افزایش طول عمر در ایران که خود شاخصی برای بهبود شرایط بهداشت و درمان کشور محسوب می شود، گفت: تشخیص سریع بیماری ها و مداخله به هنگام باعث افزایش طول عمر افراد می شود، در حال حاضر حدود ۸ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند که در سال ۱۴۲۹ این عدد به ۲۵ درصد یعنی سه برابر خواهد رسید.

وی ضمن تشکر از همکاران در وزارت بهداشت گفت: ما جهت برنامه‌ریزی و پیشگیری از عوارض هزینه بردار سالمندی، فقط ۳۰ سال برای جلوگیری از ۳ برابر شدن جمعیت سالمندی کشور فرصت داریم و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه، سوئد و امریکا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سال برای مقابله با این موضوع و مشکلات ناشی از ۲ برابر شدن جمعیت سالمندی فرصت داشتند.

وی ضمن اعلام آمادگی انجمن فیزیوتراپی ایران جهت هر گونه همکاری با وزارت بهداشت در این زمینه، خواستار تغییر نگرش مسئولان به نقش جامعه توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی در مقابله با بیماریهای غیر واگیر شد و افزود: امروزه حضور همکاران گروه توانبخشی در هر سه سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی مورد توجه است و حضور فیزیوتراپیست ها در خط اول خدمت رسانی نظام بهداشت و درمان یا Primary Health Care  یکی از راه حل های اساسی جهت مقابله با بیماری های غیر واگیر و کاهش هزینه های پدیده سالمندی محسوب می شود.

وی ضمن تاکید بر نقش فیزیوتراپیست ها در کاهش اختلالات عضلانی اسکلتی عصبی، پیشگیری را مهمتر از درمان دانسته و خواستار توجه بیشتر مسئولان به پیشگیری شده است.

انتهای پیام/

بی تحرکی سلامت ایرانیان را نشانه رفته است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگ خطر بی تحرکی ایرانیان به صدا درآمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..