تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از زمان معرفی وزیر علوم تا نصف شدن جمعیت دانشجویان کشور تا 4 سال دیگر

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره شده است.

دانشگاه پیام‌نور به دنبال آموزش دانشجویان با استفاده از رادیو و تلویزیون

علی اصغر رستمی ابوسعیدی رییس دانشگاه پیام نور گفت:خوشبختانه پروژهای خوبی در این دانشگاه صورت گرفته به طوری که با پیگیری های انجام شده توانستیم با صرفه جویی 100 میلیاردی در سال 83، 210 پروژه عمرانی را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار ایده نو در این دانشگاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است گفت: بنا داریم براساس اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور در تعامل با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی بتوانیم آموزش های لازم را به دانشجویان در کشور بدهیم.

موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه‌ها می‌گذرد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت:در هزاره سوم موتور محرک پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاه‌ها می‌گذرد، از تولیدات در حوزه فناوری، تکنولوژی و اقتصاد گرفته تا تولیدات فرهنگی و اجتماعی خاستگاه همگی آن‌ها مجامع علمی و دانشگاهی است.

جمعیت دانشجويى کشور تا سال 1400 نصف می شود

ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت:
در چندین سال گذشته از سال 89 تا به امروز در مدت زمان 7 سال جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور کمتر از نصف شده است و طی برآوردهای صورت گرفته جمعیت دانشجویی ما در سال 1400به نصف خواهد رسيد. نباید چشمانمان را بر روی آینده ببندیم و باید برای چندین سال آینده از امروز برنامه ریزی کنیم تا با چالش آموزش عالی روبرو نشویم.

معرفی وزیر علوم به بازگشت روحانی از نیویورک موکول شد

ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت:
رئیس ‌جمهور به نیویورک سفر کرده است در همین راستا تصمیمان نهایی برای انتخاب وزیر علوم به بازگشت رئیس‌جمهور به کشور موکول می‌شود. طبق اعلام قبلی وزیر علوم اوایل مهر معرفی می‌شود.

دانشگاه آزاد رتبه اول دانشگاه‌های کشور

رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت:
دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه 129 دنیا و اول کشورمان در تازه ترین رده بندی رسیده است.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ایام محرم، افزایش قیمت ندارد

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:
قیمت ها در این ایام به صورت عادی به قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان با همان کارمزد 4 درصدبرای دانشجویانی که به صورت هوایی اعزام می شوند و یک میلیون تومان برای دانشجویانی که زمینی اعزام می‌شوند، در نظر گرفته شده است و هیچ گونه افزایش قیمتی در ایام نخواهیم داشت.

دشمن 40 سال است نتوانسته ما را متوقف کند از این به بعد هم نمی‌تواند

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت:اینکه شما امروز به پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌اید قابل قدردانی است اما باید توجه داشته باشید دشمن نمی‌نشیند‌ و دست روی دست نمی‌گذارد و با تمام ابزارهای‌ خود در صدد این است که جلوی ما را بگیرد‌ اما خوشبختانه‌ با گذشت 40 سال از عمر انقلاب‌ هنوز موفق به این نشده‌اند که پیشرفت‌های علمی ما را متوقف کنند‌.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به زودی برای مصاحبه استخدامی دعوت می‌شوند

زنگنه وزير نفت گفت: به زودی زمانی را اعلام می‌كنيم تا دانشجويان دانشگاه صنعت نفت برای مصاحبه استخدامی به وزارت نفت بيايند.

حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت:رئیس‌جمهور نیمه دوم مهرماه برای مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حضور پیدا می‌کند.

افزایش 19 درصدی بودجه وزارت علوم

محمدباقر‌ نوبخت‌ رئیس سازمان‌ بودجه و برنامه‌ریزی‌ گفت:بودجه پارسال‌ وزارت علوم بالغ بر 6 هزار و 200 میلیارد تومان بود که به صورت 100 درصد پرداخت شد، این پرداخت 100 درصدی در حالی بود که بودجه منابع کشور به صورت کامل پرداخت نشد.

نوبخت‌ با بیان اینکه بودجه سال جاری‌ 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: به این دلیل بودجه را افزایش دادیم‌ که به اهداف و نیازهای‌ اجتماعی و اقتصادی خود برسیم‌ و دانشگاه‌ها از لحاظ توسعه کمی و کیفی پیشرفت داشته باشند‌؛ اهداف برنامه ششم‌ این است که دانشگاه‌ها کار‌آفرین شوند‌ و به عرصه‌های بین‌المللی‌ وارد شوند و دانش ایرانی را به همه جهانیان‌ معرفی کنند.

جلوگیری از تخلفات علمی با راه اندازی سامانه «سمات»

وحید احمدی معاون وزیر علوم گفت:ثبت پایان‌نامه‌ها در سامانه «سمات» برای ایجاد هماهنگی در ثبت منابع علمی و جلوگیری از تخلفات علمی مفید است.

ایران برای همکاری‌های علمی بین‌المللی محدودیتی قائل نیست

هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت:همه شما دانشمندان، محققان و عالمان به خوبی می‌دانید که علم، هیچ مرز و محدودیتی ندارد، دانش امروزه حاصل تلاش گسترده نوع بشر در طول تاریخ و در گستره زمین است و اگر امروز یک کشور از جنبه علم و فناوری پیشرو است باید بداند که چه بسا در گذشته، کشورهای دیگر پیشرو بوده اند و دانش امروز میراث گرانبهای تمام بشریت در تمامی زمان ها و مکان ها بوده و از این رو متعلق به همه انسان ها است.

برنامه‌های درسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازنگری می‌شوند

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت:بازنگری برنامه های درسی مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر به اتمام رسیده است و اجرایی خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه بین المللی در پایگاه های بین المللی کیو اس و تایمز 100 درصد افزایش امتیاز کسب کرده است و در حوزه پژوهشی نیز این دانشگاه رتبه 30 جهان را به خود اختصاص داده است.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:بر اساس موافقت کمیسیون دائمی هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید حدود 10 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از زمان معرفی وزیر علوم تا نصف شدن جمعیت دانشجویان کشور تا 4 سال دیگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..