تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه سنگینی که بازی آنلاین پسر بر دوش پدر انداخت

هزینه سنگینی که بازی آنلاین پسر بر دوش پدر انداختبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند با اشاره به نقش برجسته فضای مجازی در زندگی کودکان تصریح کرد: از آنجایی که این روزها استفاده کودکان از اینترنت امری اجتناب‌ناپذیر است؛ با توجه به نکاتی ساده‌ می‌توان از بروز خطر برای کودکان دوستدار تکنولوژی جلوگیری کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همانگونه که در دنیای واقعی پدر و مادر، از دور مراقب فرزندشان هستند همراهی و نظارت والدین بر فعالیت‌های فرزندشان در اینترنت هم بایستی مستمر و هوشیارانه باشد. وی گفت: ذات جستجوگر کودک را نباید دست‌کم گرفت اما سرکوب این ذات نیز می تواند مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

 سرهنگ حسنوند ادامه داد: موارد بسیاری در خصوص عدم رعایت نکات آموزشی و امنیتی توسط والدین در پلیس فتا موجود است که به عنوان مثال می‌توان به پرونده‌ایی اشاره کرد که در آن شخصی به واسطه درگیری بیش از حد فرزندش در بازی‌های آنلاین و وابستگی زیاد وی به این فضا مبلغ زیادی متضرر گردید.

وی در توضیح پرونده مذکور گفت: این فرد با مراجعه به پلیس فتا استان خوزستان طی شکایتی اعلام کرد چندین فقره برداشت از حساب بانکی‌اش صورت گرفته که در مجموع مبلغی معادل 90 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از طریق اینترنتی برداشت شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد فرزند 14 ساله فرد شاکی با داشتن رمز دوم حساب پدر، از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خریداری امتیاز بازی نموده است؛ ولیکن پس از تشخیص و شناسایی متهم و پایان بررسی‌های پلیس، فرد شاکی به دلیل عدم امکان پیگیری، از شکایت خود صرف نظر کرد.

رییس پلیس فتا استان خوزستان ضمن بیان اینکه بایستی مراقب باشیم که با اعمال محدودیت‌های بی‌شمار و یا ایجاد هراس در کودکان، موجبات دوری کودک از ما و کاهش نفوذ کلام و اعتبارمان در وی نشویم اذعان کرد: با رعایت برخی نکات می‌توان تا حد زیادی امنیت فضای مجازی را برای فرزندانمان ارتقاء داد، به عنوان نمونه رایانه‌ای که کودکتان برای اتصال و استفاده از اینترنت، از آن بهره می‌گیرد، در معرض دیدتان باشد و بهتر است دستگاه در اتاق کودک نباشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های آنلاین می‌تواند باعث اعتیاد اینترنتی کاربر گردد،گفت: والدین باید مراقب باشند تا فرزندان آنها در پی افراط در بازی‌های آنلاین به دام اعتیاد اینترنتی نیفتند چرا که این امر صدمات غیر قابل جبران جسمی و روحی در پی دارد.

سرهنگ حسنوند در پایان با بیان اینکه نظرات مستمر بر فعالیت سایبری فرزندان امری ضروری است، افزود: هر چند در این پرونده شاهد خسارات مالی بودیم که قابل جبران است، اما بسیاری از تهدیدات فضای سایبر به گونه‌ای است که صدمات و آسیب‌های آنها غیر قابل جبران است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه سنگینی که بازی آنلاین پسر بر دوش پدر انداخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..