تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همایش هم افزایی هیئات مذهبی قم برگزار شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛همایش مدیران و مسئولان هیئات مذهبی استان قم به همت اداره کل سازمان تبلیغات استان قم در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ، حجت الاسلام اسکندری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و جمعی از مدیراین و معاونان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و هیئات مذهبی استان قم برگزار شد.

گفتنی است حجت الاسلام  چهل اخترانی، رییس شورای هیئت‌های مذهبی قم لباس عزادارای اباعبدالله الحسین را لباس احرام بندگی خداوند متعال توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که در هیئات مذهبی هویت ایثار و شهادت به عزاداران حسینی آموخته می شود؛ امنیت فراگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا و درایت بی نظیر رهبر معظم انقلاب است که این حقیقت هم نیز نتیجه تمسک به همین مجالس عزاداری است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به بررسی ابعاد و رسالت های یک هیات معیار از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و گفت: تحکیم وحدت را اساسی ترین رسالت قرآنی هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: مسئولان هیئات مذهبی توجه داشته باشند که«از هر برنامه ای که زمینه سستی وحدت امت واحده اسلامی می شود باید پرهیز شود»

وی از دشمنان اهل بیت(ع) را اساسی ترین محورهای معارفی هیئات مذهبی توصیف کرد و عنوان داشت: باید توجه داشت که مجالس اهل بیت(ع) مورد طمع دشمن است؛ بر این اساس اصلی ترین وظیفه مومنان در برابر معارف اهل بیت علیهم السلام این است که به درستی این معارف را بیاموزند و به طور دقیق به نسل های بعدی منتقل کنند.

حجت‌الاسلام اسکندری که میزبان مدیران و مسئولان هیئات مذهبی در این همایش بود در بخش دیگری از این همایش با اشاره به این که محتوای لازم و معیار در اوصاف معرفتی و معنوی برای عزادارن حسینی از سوی هیات مذهبی کمتر تامین می شود، عنوان داشت: هیئات مذهبی باید قطب معرفت افزایی در بین جوامع اسلامی باشند؛ بر این اساس ما معتقدیم که هیات مذهبی مهم ترین بستر نشر مبانی اهل بیت علیهم السلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر این که مدیران هیئات مذهبی باید به حقیقت ابعاد مبانی دینی توجه جدی داشته باشند، گفت: باید توجه داشت همواره در طول تاریخ اسلام تبلیغ دین با محوریت مردم و هویتی مردمی اقامه شده است؛ بر این اساس باید توجه داشت که در مناسک عزاداری پرداختن بیش از حد به مبانی عاطفی و هیجانی زمینه ظهور انحراف هایی در هیئات مذهبی را فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر این که رفتار های عاطفی در هیات معیار شرع مقدس اسلام حدودی تعریف شده دارد، اظهار داشت: مسئولان هیئات مذهبی توجه داشته باشند که شور و رفتار های نا متعارف عاطفی در هیات نشان از حلول افراط گرایی در الگوی عزاداری است؛ این در حالی است که عزادارای معیار از منظر شرع مقدس اسلام در سیره امام معصوم(ع) برای امت اسلام ترسیم شده است.

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش هم افزایی هیئات مذهبی قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همایش هم افزایی هیئات مذهبی قم برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..