تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۴۸ درصدی بارندگی در کشور/۲۰۰۰ روستای کشور از طرح آب سالم برخوردار شدند

کاهش ۴۸ درصدی بارندگی در کشور/۲۰۰۰ روستای کشور از طرح آب سالم برخوردار شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ستار محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه سال آبی گذشته سال پر تنشی بود، اظهار داشت: کاهش بارندگی در نقاط مختلف کشور بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط کشور بارندگی ۴۸ درصد کاهش داشت، افزود: با تلاش دست‌اندرکاران وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب و توجه مشترکان در مصرف بهینه آب در نیمه نخست امسال مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه امسال در بیش از ۲۰ شهر مصرف آب کاهش داشته است، بیان کرد: الحمدالله مشارکت مردم در مدیریت مصرف، آب در نقاط مختلف کشور مصرف آن کاهش یافته است.

محمودی با بیان اینکه ۲ هزار روستا زیرپوشش طرح آبرسانی قرار گرفتند، گفت: با وجود اینکه ۲ هزار روستا زیر پوشش طرح آبرسانی در یکسال گذشته قرار گرفتند، ولی در مجموع با مدیریت مصرف آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم ۴.۲ میلیون نفر از طرح‌های آبرسانی برخوردار شده‌اند، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمادگی افزایش ظرفیت آب در شهر‌ها و روستا‌های کشورمان وجود دارد.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به مصرف بالای برق در تابستان امسال بیان کرد: امسال پیک مصرف بار ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق در کشور بود که در توسعه زیرساخت‌های فنی و مهندسی برق خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور وجود نداشت و در برخی مواقع به سبب مشکل شبکه توزیع خاموشی‌های موقت ایجاد می‌شود.

محمودی با بیان اینکه نیروگاه‌های تولید انرژی برق در مدار تولید قرار گرفته است، افزود: بیش از ۹۸.۵ درصد ظرفیت نیروگاه‌های برق در مدار تولید بود که قطعی‌های موقت را در برخی مواقع شاهد بودیم.

وی با تأکید بر تعمیر و نوسازی نیروگاه‌های برق اضافه کرد: ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های برق امسال تعمیر و نوسازی می‌شود تا برای سال آینده با ظرفیت مورد نیاز وارد مدار تولید شود.

سرپرست وزارت نیرو از افزایش ۲.۵ درصد مصرف آب در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مصرف آب در نیمه نخست امسال تا ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت که برخی مواقع شبکه‌های توزیع آب شهری با معدودیت کشش مواجه بودند.

محمودی از افزایش ۷ درصدی مصرف برق در نیمه نخست امسال قرار داد و بیان کرد: مصرف برق در برخی نقاط تا ۱۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که بیشترین مصرف در بخش صنعت ثبت شده که نشان از فعالیت صنایع و در مدار توزیع قرار گرفتن دارد.

انتهای پیام/پ

برخورداری  روستاهای کشور از طرح آب سالم 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۴۸ درصدی بارندگی در کشور/۲۰۰۰ روستای کشور از طرح آب سالم برخوردار شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..