تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان به صلاح کشور نیست

کریم‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی اصولی نیستمنصوره کریم‌زاده مدیر گروه رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی و حذف آن در ورودی‌های جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال تحصیلی جدید بیانگر این است که سهم کارشناسان این رشته و به نوعی سلامت کودکان نیازمند بازنگری است.

وی گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مدعی است که رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان سلامت محور نیست و با توجه به اینکه این دانشگاه زیرمجموعه وزارت بهداشت است نباید کارشناسی های جدید پذیرش شوند.

کریم زاده اظهار کرد: باید بدانیم پایه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مشکلات در کودکی است و اگر سلامت روانی، اجتماعی، فکری و ارتقاء مهارت‌های کودکی در سنین پایین اتفاق بیافتد شاهد جامعه‌ای سالم در سال های آتی خواهیم بود.

ضرورت حمایت از رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی

مدیر گروه رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان مطرح کرد: با توجه به نیاز گسترده جامعه به تربیت نیروهای متخصص و مهارت‌آموخته رشته کارشناسی رشد و پرورش طراحی شد و بنا بر حساسیت امر آموزش مربیان و مدیران مهدهای کودک به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده نباید شاهد حذف مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌شدیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: مراقبت، پرورش و آموزش کودکان در ماه‌ها و سال‌های اولیه زندگی بر سلامت ذهنی و جسمی او در سال های آینده تاثیر می‌گذارد و همان طور که می‌دانید طبق منویات مقام معظم رهبری در حال حاضر 14 نهاد در حوزه پیشگیری کار می‌کنند که در این شرایط حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان به صلاح آموزش عالی و آینده کشور نیست.

کریم زاده گفت: حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی در حالی است که متولیان دانشگاه این رشته را زیرمجموعه وزارت علوم می‌دانند در صورتی که وزارت بهداشت نیز دفتر پیشگیری دارد و پایه پیشگیری در کودکی است.

وی در پایان گفت: امیدواریم متولیان سلامت با در نظر داشتن نقش دوران کودکی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موضوعات سلامت‌محور بتوانند جایگاه این رشته را درک کنند و به حمایت از رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی بپردازند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حذف رشته کارشناسی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان به صلاح کشور نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..