تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود چند واکسن جدید به چرخه واکسیناسون کشور/ واکسن آنفلوآنزای فصلی ایرانی در راه است

قانعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

ورود چند واکسن جدید به چرخه واکسیناسون کشور/ واکسن آنفلوآنزای فصلی ایرانی در راه استمصطفی‌ قانعی رئیس سابق انستیتو‌ پاستور ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به واکسن‌های در حال ساخت‌ در این مرکز‌، گفت: واکسن ام.ام.آر هموفیلو‌س آنفلوآنزا‌ و آنفلوآنزای‌ فصلی در انستیتو‌ پاستور در حال ساخت است و واکسن آنفلوآنزای‌ فصلی ساخت آن امسال پایان می‌یابد‌.

وی افزود: واکسن‌ روتاویرو‌س‌، پنو‌موکوک، مننژیت‌، واریسل‌ لازوستر، برای ساخت‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ است و امیدواریم در چهار سال آینده از 18 واکسنی‌ که در دنیا‌ تولید می‌شود 11 واکسن در ایران زده می‌شود تا این  اختلاف هفت موردی را پوشش دهیم‌.

رئیس سابق انستیتو‌ پاستور ایران گفت: با احتساب‌ واکسن‌های در حال ساخت‌ در مجموع هشت واکسن‌ شامل‌ دیفتری‌، کزاز، ام.ام.آر، هپاتیت، سل، آنفلوآنزا‌ در ایران تولید می‌شود و واکسن هاری‌ انسانی‌ سال بعد‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

قانعی‌ با بیان اینکه‌ اکنون سه واکسن‌ را در قالب‌ پنتاوالان‌ وارد می‌کنیم، افزود: امیدواریم هفت واکسنی‌ که در ایران تولید نمی‌شود برای تولید در برنامه کشوری‌ قرار گیرد‌ و ساخت آن محقق شود.

وی گفت: قرارداد واکسن پنتاوالان‌ را با کوبا‌ منعقد کردیم که اکنون مراحل‌ نهایی‌ را طی می‌کنیم؛ البته اجزای واکسن در ایران‌ تولید می شد‌ اما به دلیل وجود مشکلاتی  در کشور مجبور به وارد کردن این واکسن شدیم‌.

انتهای پیام/

ساخت چند واکسن جدید در انستیتو پاستور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود چند واکسن جدید به چرخه واکسیناسون کشور/ واکسن آنفلوآنزای فصلی ایرانی در راه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..