تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعامل نهادها با بانک قرض الحسنه مهر ایران نقش بسزایی در بهبود معیشت نيازمندان دارد

تفاهم نامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغالزایی مددجویان و کارفرمايان طرح هاي مددجويي، ميان مرتضي اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و انوشيروان محسني بندپي معاون وزير و رئيس سازمان بهزيستي کشور امضاء شد.

به گزارش شمانیوز: مرتضی اکبری در مراسم انعقاد اين تفاهم نامه بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي و مأموريتي که بر عهده آن محول شده است همپاي نهادهاي حمايتي همچون سازمان بهزيستي و كميته امداد امام خميني(ره) به توانمندسازي و اشتغال افراد جامعه هدف مي انديشد.
وی با اشاره به نیات خیر سهامداران این بانک گفت: ده بانک بزرگ کشور، اين بانک را پايه ريزي نمودند تا با هدف رفع مشكلات مالي و تامين مايحتاج ضروري اقشار متوسط و ضعيف تنها در مسير ترويج و رشد سنت الهي قرض الحسنه گام بردارد و با استفاده از ابزارهاي بانكداري اسلامي به رونق اقتصادي و بهبود معيشت، اشتغال و درمان جامعه كمك كند.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: تمامی همکاران ما براي تعالي فرهنگ قرض الحسنه در اقصي نقاط کشور تلاش مي كنند تا در اين راستا عملكرد شايسته اي داشته باشند و از اين مسير منحرف نشوند. اين بانك متفاوت از ساير شبكه بانكي عمل مي كند، به نحوي كه منابع قرض الحسنه خيرين، سازمان ها و نهادها را جذب نموده و آنها را بدون دريافت سود و تنها با اخذ كارمزد صفر تا ۴ درصد در اختيار نيازمندان قرار مي دهد.
اکبری در خصوص یکدهه فعالیت بانک در زمینه قرض الحسنه اظهار داشت: اين بانک طي ۹سال فعاليت خود و تا پايان سال ۹۵ بالغ بر ۲ ميليون و پانصد هزار فقره تسهيلات اعطا نموده كه پانصد هزار فقره آن مربوط به سال مالي ۱۳۹۵ مي باشد. در ۶ ماه ابتداي سال جاري نيز بالغ بر ۳۵۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در حوزه هاي ازدواج، سلامت و درمان، معيشت و اشتغالزايي پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده نزدیک به ۴۳ هزار ميليارد ريال بوده اما در بازه زماني ۶ ماهه اول سال ۹۶ بالغ بر ۳۶ هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه اختصاص يافته است و اين نشان دهنده رشد بسيار خوبي در فعاليت هاي بانک مي باشد.
محسنی بندپی نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعاليت هاي موثر و مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه توانمندسازي و توجه به اقشار نيازمند جامعه بيان داشت: اين بانک به معناي واقعي در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه و اشاعه خدمات بانکداري اسلامي گام برداشته و تعامل ارزنده اي را در سنوات گذشته با نهادهاي حمايتي مانند سازمان بهزيستي از خود نشان داده است.
وی افزود: مبنای اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران از بدو تاسيس بر کمک، مساعدت و ياري به محرومان قرار گرفته و در راستاي تعميق و توسعه سنن و موازين بانکداري اسلامي اقدامات شايسته اي را انجام داده است و تلاش مي كند تا گرفتاري هاي مردم در حوزه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي به حداقل برسد.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران تنها بانکي است كه در كشور بدين گونه در زمينه قرض الحسنه و رفع نيازمندي هاي جامعه قدم برداشته و در نهايت اخذ كارمزد تكافوي هزينه هاي بانك را نيز به صورت كامل نمي دهد.
وی با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه حمايت از نيازمندان تحت پوشش اظهار داشت: افرادي که متقاضي دريافت وام براي اشتغال، توليد، درمان و تامين معيشت هستند يک ويژگي هايي دارند و کساني كه تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي گيرند اين ويژگي هايشان به مراتب خاص تر است و نياز بيشتري به توجه دارند.
محسنی بندپی تصریح کرد: این تفاهم نامه و تقويت همکاري هاي دوجانبه با بانک قرض الحسنه مهر ايران مي تواند به افزايش توان مالي سازمان بهزيستي در کمك به اقشار ضعيف و متوسط جامعه كمك نمايد.
در پایان، تفاهم نامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغالزایی مددجويان و کارفرمايان طرح هاي مددجويي ميان دو مجموعه به امضاء رسيد.

منبع: روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعامل نهادها با بانک قرض الحسنه مهر ایران نقش بسزایی در بهبود معیشت نيازمندان دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..