تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم محصولات زیست فناوری باید به ۵ درصد ناخالص ملی برسد/ رتبه هشتم دنیا در صادرات

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره زیست فناوری در مصلی اظهار کرد: ما شاهد تحولی چشمگیر در حوزه فناوری های نوین هستیم و این جشنواره سبب ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت است.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث پیشرفت و ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه خواهد شد، ادامه داد: یکی از قوانینی که به شرکت های دانش بنیان اختصاص داشت قانون رفع موانع تولید بود که با تاخیر دو ساله از سال ۹۳ هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

زاهدی تاکید کرد: ما در حال حاضر در زمینه کسب و کار و در چرخه تولید علم جزو کشورهای عقب افتاده هستیم که باید این موضوع جدی گرفته شود و اصلاحاتی صورت گیرد.

وی  ادامه داد: ارتباط ببن صنایع و حوزه های کاربردی ایجاد و معافیت های خوب مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان و تولیدی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ باید سهم تولید محصولات با فناوری بالا از کل محصولات کشور بیشتر شود و به ۵۰ درصد کل محصولات برسد.

زاهدی عنوان کرد: ضروری است سهم محصولات زیست فناوری از تولید ناخالص داخلی به ۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: رتبه صادرات محصولات ما باید در منطقه به رتبه سوم برسد، اکنون رتبه هشتم را در صادرات  محصولات زیست فناوری داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می توانیم رتبه صادرات محصولات زیست فناوری را به رتبه دوم ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید ضمن آنکه به سلامت و بهداشت مردم کمک می کنیم باید به بحث اشتغال نیز کمک  واز جوانان حمایت کنیم.

زاهدی یاد آور شد: در سال ۱۴۰۴ ما می توانیم به به رتبه اول چرخه تولید علم در منطقه و زیر ۲۰ در دنیا برسیم .

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم محصولات زیست فناوری باید به ۵ درصد ناخالص ملی برسد/ رتبه هشتم دنیا در صادرات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..