تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کردستان فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ سیدکمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ظهر امروز در همایش تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اتاق بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند که در مرکز آموزش سنجش صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد، گفت: کردستان با  ۲۹ هزار کیلومترمربع وسعت، ۸.۲ درصد خاک ایران پهناور را در برگرفته است.

حسینی بیان کرد: جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که در دامنه‌های زاگرس سکونت دارند و عمدتا به امورات کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، تجارت خدمات و صنعت مشغول هستند.

حسینی بیان کرد: برخورداری از منابع طبیعی، نداشتن آمار جرم و جنایت و بزهکاری با توجه به فرهنگ غنی مردم استان کردستان، از جمله فرصت‌ها و جاذبه‌هایی است که نظر سرمایه‌گذار را در هرجای دنیا به خود جلب می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، با بیان اینکه، کردستان دارای ذخایر قابل توجه و ۱۸نوع ماده معدنی غنی است، افزود: تعداد ۲۶۵ معدن فعال در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد که بیش از ۱۱ میلیون تن مواد معدنی به صورت سالانه از این معادن استخراج می‌شود که متاسفانه عمدتا خام‌فروشی است.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۶۰۰ مورد جاذبه گردشگری و تاریخی در استان وجود دارد، گفت: صنایع دستی متنوع از جمله فرش دستبافت، نازک‌کاری، گیوه‌بافی و زیورآلات محلی با کیفیت منحصر به فرد با قابلیت عرضه در تمام دنیا از دیگر ظرفیت‌های استان کردستان است.

به گفته این مقام مسول، استان کردستان نزدیک به ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و نزدیکترین راه خشکی به دریای مدیترانه و آب‌های آزاد دارد.

وی به اقتصاد دولتی‌محور متکی به اقتصاد نفتی اشاره کرد و افرود: همه می‌دانیم که این دوران طلایی سیاه رو به افول است، خوشبختانه سیاست‌ها و فرصت‌های توسعه‌گرانه دولت در راستای همکاری و تعامل با دنیا برای مشارکت‌های دو جانبه مهیا شده است.

گفتنی است در پایان این همایش تفاهم‌نامه‌ای میان روسای اتاق بازرگانی سنندج و اتاق ساووی جنوبی فنلاند امضا شد و تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت نت گستر و کالج فنی و حرفه‌ای کشور فنلاند به امضاء رسید.

انتهای پیام/  م ح

امضای تفاهم نامه اتاق بازرگانی سنندج و ساووی جنوبی فنلاند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کردستان فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..