تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از خستگی بیش از حد کارمندان پیشگیری کنیم

وقتی درخواست‌ها برای افزایش حجم کاری کارمندان زیاد می‌شود، احتمال خستگی بیش از حد آنها زیاد شده و ممکن است خساراتی داشته باشد.

یکی از شرایطی که برای اکثر شرکت‌ها پیش می‌آید، زمان‌هایی است که نیاز به افزایش حجم کاری کارمندان داریم. به عنوان مثال ممکن است پروژه‌های جدیدی وارد شرکت شده باشد یا نیاز به انجام چند پروژه‌ی همزمان باشد. مثال دیگر زمانی است که قصد داریم زیرساختی جدید برای پروژه‌های آتی بسازیم. از حساس‌ترین نمونه‌های این افزایش حجم کاری نیز زمانی است که اشکال یا ایرادی حیاتی در سیستم‌های شرکت ایجاد شده و باید به سرعت برطرف شود.

به‌هرحال صرف نظر از دلیل این اتفاق، نیاز برای افزایش کارمندان و حجم کاری آنها ایجاد شده است. برای موفقیت در چنین شرایطی و کسب بهترین نتیجه از کارمندان، سه استراتژی اساسی پیشنهاد می‌شود.

اضافه کردن نیروی جدید، استراتژی اول نخواهد بود؛ چرا که در خواست برای نیروی جدید وملحق شدن آنها، زمان را از بین می‌برد. افزایش کارایی نیز استراتژی بعدی است که آن هم زمان خاص خود را می‌طلبد. اما استراتژی که اکثر شرکت‌ها آن را انتخاب می‌کنند، افزایش حجم کار کارمندان است. این استراتژی زمان خاصی نیاز ندارد و به سرعت قابل اجرا است.

سرعت اجرای این روش و موفقیت نسبی آن باعث شده تا بسیاری از مدیران آن را به حالت روتین شرکت خود تبدیل کنند. نکته‌ی نگران کننده این است که این استراتژی در طولانی مدت ضررهای زیادی به کسب و کار شما وارد می‌کند. شما بهعنوان یک مدیر باید پیش از وقوع اتفافات غیرمترقبه، استراتژی‌ها را بشناسید و بدانید که برای هر شرایطی، کدام روش مناسب‌تر است. نکاتی که در ادامه‌ی این مقاله می‌خوانید از رفتار برترین مدیران دنیا الهام گرفته شده‌اند. این نکات به شما می‌آموزند که چگونه بیشترین کارایی را در عین حفظ ساعت و حجم کاری از کارمندان دریافت کنید.

۱- مشخص کنید که نیاز به کار بیشتر تا چه زمان طول خواهد کشید

وقتی کار شما به یک‌باره زیاد می‌شود ابتدا باید این سوال را بپرسید که این حجم از درخواست‌ها تا چه زمانی باقی خواهند ماند؟ آیا این فشارها مقطعی بوده یا قرار است روند معمولی شرکت به این صورت تغییر کند؟

اگر قرار است روند کلی شرکت برای پروژه‌های جدید سنگین شود، ابتدا باید کمی از افزایش حجم کار استفاده کنید و در عین حال، به‌دنبال افزایش نیرو و افزایش کارایی کامندان باشید. ترکیب این سه استراتژی در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود.

جلسه کاری

۲- با کارمندان در ارتباط باشید

به کارمندان دلیل افزایش حجم کاری و نیاز به نیرو و کار بیشتر را توضیح بدهید. آنها را قانع کنید که چرا باید بیشتر کار کنند و توضیح دهید که برای راحت‌تر شدن کارشان تلاش خواهید کرد.

مدیران باید در دوره‌های زمانی منظم، خستگی کارمندان را چک کنند و مطمئن باشند که کارمندی در آستانه‌ی خستگی بیش از حد (بریدن) نیست. افزایش خستگی، اشتباهات کارمندان را افزایش می‌دهد، غیبت‌های کاری را بیشتر می‌کند و در نهایت علاقه‌ی آنها به کار را بسیار کم می‌کند.

۳- آستانه‌ی خستگی را بشناسید

آدرنالین و اشتیاق از عواملی هستند که در افزایش حجم کاری مفید خواهند بود. وقتی کار جدید بسیار مهم بوده یا دوره‌ی زمانی آن طولانی شود، اشتباهات افراد افزایش پیدا کرده و با کاهش تولید آدرنالین، خستگی و کاهش کارایی خود را نشان می‌دهد.

دوره‌های متناوب استراحت و تغییر کار، به کارمندان کمک می‌کند تا انرژی خود را دوباره کسب کنند و بتوانند با قدرت کار را ادامه دهند.

فراموش نکنید که در مواقع افزایش ناگهانی حجم کاری، ترکیب استراتژی‌های فوق بهترین راه‌حل است و بهتر است پیش از وقوع اتفاقات، برای اجرای استراتژی‌ها برنامه‌ریزی کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از خستگی بیش از حد کارمندان پیشگیری کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..