تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از تخلفات علمی با راه اندازی سامانه «سمات»

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گزارشی از یکصدوپنجاه و نهمین کمیسیون شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: در دستور جلسه دوم شورای عتف سه قسمت پیگیری شد که در ماده 64 قانون برنامه ششم تکالیفی را برای دولت تعیین کرده است.

احمدی ادامه داد: یکی از این تکالیف‌ بندهای ب، پ و ت ماده 64 برای تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها برای امور پژوهشی است.

احمدی با اشاره به اینکه بند ب ماده 64 در مورد صرف 1 درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور تحقیق و توسعه است گفت: دولت وزارت علوم را به تدوین آیین نامه آن مکلف کرده است، در این جلسه آیین نامه اجرایی آن پیشنهاد و در کمیسیون تصویب شد که باید به دولت ارجاع و در دولت تصویب شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: بند پ علاوه بر ‌1 درصد اعتبارات دستگاه‌ها‌، شرکت‌های دولتی و نهادهای وابسته را مکلف کرده که 3 درصد از سود خالص خود را برای حوزه تحقیقات قرار دهند.

وی افزود: وزیر علوم، در بند ت این قانون برای افزایش بهره وری نظام ملی نوآوری و اجتناب از پژوهش های تکراری و ایجاد شفافیت در طرح های تحقیقاتی با هدف تجاری سازی این طرح ها، دستگاه‌ها را مکلف کرده فهرست طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌ها را در سامانه «سمات» ثبت کنند که این امر برای ایجاد هماهنگی در ثبت منابع علمی و جلوگیری از تخلفات علمی مفید می‌باشد.

احمدی اضافه کرد: وزارت علوم باید آيين نامه اجرایی این سامانه را نیز تدوین کند که آئین نامه اجرایی این ماده نیز به تصویب رسید و برای تایید به دولت ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/

با راه اندازی سامانه «سمات» از تخلفات علمی جلوگیری می‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از تخلفات علمی با راه اندازی سامانه «سمات»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..