تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری به بهانه جشن عاطفه‌ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس با هشدار نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از احساسات و عواطف شهروندان در این ایام با عنوان کمک به دانش آموزان نیازمند و تهیه لوازم التحریر در روز‌های بازگشایی مدارس گفت: شماری افراد سودجو با ترفند جشن عاطفه‌ها و تهیه لوازم التحریر برای افراد نیازمند و یا کمک به دانش آموزان مستمند و محتاج در ایام بازگشایی مدارس، احساسات کاربران فضای مجازی را به بازی گرفته و آن‌ها را فریب می‌دهند و با اغفال آن‌ها سعی بر این دارند تا با هدایت آن‌ها به سمت وبگاه‌هایی جعلی با همین عنوان، از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: این افراد کلاهبردار که خود را دلسوز و با نیت خیر معرفی می‌کنند پس از هدایت شهروندان به سمت وبگاه مورد نظر سعی می‌کنند با مبالغی نه چندان زیاد کلاهبرداری کرده و یا با استفاده از صفحات جعلی فیشینگ (صفحه جعلی درگاه‌های بانکی)، مشخصات حساب بانکی فرد اغفال شده را بدست آورده و در اولین فرصت موجودی حساب وی را خالی کنند.

سرهنگ رجبلی به شهروندان هشدار داد: در صورت تمایل به امورخیریه به صورت اینترنتی، پس از حصول اطمینان از صحت وبگاه مورد نظر نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: در برخی موارد هم مشاهده شده که با ارسال پیامک‌های احساسی و گمراه کننده فرد قربانی را برای پرداخت وجه به پای عابر بانک هدایت کرده و از این طریق کلاهبرداری خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: مردم در این خصوص آگاه بوده و به درخواست آن‌ها جوابی ندهند.

پلیس فتا از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل fars_fata@police.ir و یا تلفن: ۲۱۸۳۹۱۵-۰۷۱ گزارش داده شود.

انتهای پیام/ن

کلاهبرداری به بهانه کمک به دانش آموزان نیازمند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری به بهانه جشن عاطفه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..