تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در کاشان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در دارالمومنین کاشان  امروز  در نشست خبری با اهالی رسانه در مسجد صادقیه کاشان مرکز هیات حضرت علی اصغر (ع) این شهرستان گفت:این همایش ساعت 8 تا 10 صبح روز 31 شهریور نخستین جمعه از محرم الحرام در این مسجد با حضور 5 هزار کودک زیر دو سال و مادرانشان برگزار می‌شود.

علی هاشم‌زاده، با اشاره به اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در چند نقطه از  کاشان با شرکت 15 هزار کودک زیر دو سال برگزار می‌شود افزود: مسجد صادقیه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی(ع) در فین به‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در این شهرستان است.

به گفته وی، نذرنامه خوانی با حضور خانواده شهدا ، مداحی و روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا و شعرخوانی از جمله برنامه های همایش در مسجد صادقیه کاشان است .

وی، توزیع 5 هزار دست لباس متحدالشکل و سربند بین کودکان ثبت‌نام‌شده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مسجد صادقیه کاشان افزود: اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای مادران و کودکان، برگزاری همایش‌های کودک، کنگره شعر، همایش‌ طب اسلامی با حضور دکتر خیراندیش، برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورایی، نشست اقدام علیه کودک‌کشی و اجرای طرح قدمگاه کودک از جمله برنامه‌های جنبی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مسجد صادقیه کاشان است.

به‌گفته‌وی، طرح قدمگاه کودک طرحی است که اثر پای کودکان شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان اولین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود.

دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای 400 کودک در سال گذشته در حاشیه برگزاری همایش را یادآورشد و گفت:احداث بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در کاشان با مساحت هزار متر مربع بویژه کودکان سرطانی از برکات ماندگار برگزاری همایش در کاشان به همت خیر سلامت سید محمد امامت با اهدای زمین و تامین هزینه ساخت بیمارستان است که تا کنون 2 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌است.

هاشم‌زاده، با تقدیر از همکاری عباس تسلط مسوول هیات حضرت علی اصغر (ع) مسجد صادقیه کاشان و سایر اعضای این هیات گفت:این بیمارستان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از مرحله سفت کاری بیرون آمده است و در مرحله اجرای تاسیسات است.

وی، در ادامه در خصوص اثرات فرهنگی و سازنده این همایش جهانی در اقصا نقاط دنیا که از سال 83 در تهران و ایران آغاز شد گفت: کاشان نیز از سال 84 به عنوان یکی از شهرستان های پیش قراول کشور در برگزاری این همایش به مرکزیت هیات حضرت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه دراین شهرستان است.

به گفته وی،خروجی و تاثیرات سازنده و هدایتگر همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) در دنیا به اندازه ای اثر گذار و هدایتگر بوده است که پارلمان انگلیس گفته است:هر برنامه ای از سوی شیعیان  در این کشور همزمان با ماه محرم اجازه برگزاری به جز همایش علی اصغر(ع) دارد .

هاشم‌زاده، با اشاره به اینکه نشست اعراب نیز در بیانیه انتهایی خود با این مضمون گفته است« بترسید از اینکه علی اصغر جهانی شود» افزود:روزنامه های اسرائیلی ها نیز از همایش شیرخوارگان به عنوان بمب های خطرناک یاده کرده است.

وی، تصریح کرذ: روزنامه اسرائیل هارتص سه ماه پیش در آخرین نظر خود نیز با عکسی از همایش شیرخوارگان حسینی در مورد ترس از تاثیرات این همایش گفته است «نابودی اسرائیل که رهبر ایران تا 25 سال آینده وعده آن را داده است به دست همین شیرخواره ها  محقق خواهدشد. 

به گفته وی، همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) با دکترین« کربلا  حیات شیعه و علی اصغر حیات عاشرا است» که هرسال برگزار می شود مضمون این حدیث امام صادق (ع) است که فرمود «شیعیان تا زنده باشند باید حات خود را از عاشورا بگیرند.

دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در دارالمومنین کاشان، ثبت ملی همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) و درخواست برای ثبت جهانی آن در فهرست آثار ناملموس یونسکو را یادآورشد و گفت:هدف از برگزاری این همایش راه انداری نهضت عاشوراشناسی و رساندن پیام تاثیرگذار نهضت مظلوم شیعه بای ذنب قتلت است.

هاشم‌زاده، با تاکید بر اینکه حضور همه افراد و شهادت آنها به عنوان افراد بزرگسال در پیکار حق و باطل کربلا شاید توجیه داشته باشد اما کشتن و قتل شیرخواره در این حماسه به کدامین گناه است گفت: علی اصغر نقطه عطف تربیتی کربلا و عاطفی ترین صحنه این حماسه عاشورا است که از طریق برگزاری این همایش و حضور مادران می تواند منتقل شود.

وی در پایان اظهارداشت: برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را بیش از 2 هزار سایت در کشورهای مختلف و بیش از 50 شبکه اسلامی پوشش می دهد.

انتهای پیام/م 

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در کاشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..