تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند

ساعت: 13:42 منتشر شده در مورخ: 1396/06/29 شناسه خبر: 1197155

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با اشاره به عزاداری‌های مردم زنجان گفت: حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری همایش مداحان، شاعران و مدیران هیئت‌های مذهبی استان زنجان اظهار کرد: این همایش در سالن همایشهای حسینیه اعظم زنجان با حضور حجت‌الاسلام میرشفیعی و استاد عینی‌فرد و با حضور 200 نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش با موضوع بصیریت افزایی و معرفت‌افزایی بود، افزود: بسیج مداحان بعد از این نیز در برنامه‌های دهه محرم در کنار هیئت رزمندگان اسلام و سایر هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان گفت: در راستای رسالتی که ما در بسیج مداحان داریم قرار دادن اشعار معرفتی و بصیرتی در اختیار مداحان اهل بیت(ع) یکی از برنامه‌های پیش بینی شده است و بعد از دهه محرم نیز آموزش مداحی را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اشعاری هستند که امر به معروف را نیز در جامعه پیاده می‌کنند، ابراز کرد: در بحث عفاف و حجاب و ارتباط آن با واقعه عاشورا نیز شعرای ما اشعار خوبی دارند که ما سعی داریم این اشعار که به مباحث روز نیز می‌پردازند را در اختیار مداحان قرار دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه آرمانهای شهدا، ولایتمداری و مدافعان حرم نیز در اشعار شاعران ما خودنمایی می‌کند، خاطرنشان کرد: اینها اشعار بصیرتی هستند، یعنی در عین حالی که به واقعه عاشورا می‌پردازد وقایع روز را نیز در خود می‌بیند.

وی بیان کرد: گره زدن وقایع امروز با واقعه عاشورا یکی از نکاتی است که مورد توجه بوده و می‌تواند در بصیرت‌افزایی موثر واقع شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب و فرمایشاتی که مراجع و مقام معظم رهبری هرساله دارند در بحث روشنگری مداحان اقدامات خوبی و موثری انجام شده است، اظهار کرد: اکنون به جرات می‌توان گفت که تعداد بسیار کمی خرافه‌خوانی را شاهد هستیم و ما برای این قشر بسیار کم نیز دوره‌های آموزش مداحی را زیر نظر اساتید بزرگ این حوزه برگزار می‌کنیم.

وی گفت: علاوه بر این ما کتابهای معتبری که نیاز است در اختیار مداحان قرار گیرد را تهیه و در اختیار مداحان قرار خواهیم داد، به فرض مثال مقتل جامع سیدالشهدا(ع)، شهادت نامه امام حسین آیت‌الله ری شهری، مقتل روایی امام حسین آیت‌الله طبسی و کتابهایی از آیت‌الله شوشتری از جمله این کتابها هستند.

محمدی با اشاره به عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال خود این حرکت مردمی در سراسر علم خودنمایی کرده است اما ما نیز به جهت رسالتی که در خصوص معرفی عزاداری مردم زنجان داریم یکسری فیلم و تصاویری را سال گذشته آماده و به دفاتر بسیج مداحان تمام کشور ارسال کردیم تا در درجه نخست این عظمت به اطلاع مردم سایر استانها برسد و از طرفی به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون اثرات حرکت مردم زنجان را در سایر استانها نیز می‌بینیم، اظهار کرد: حرکت عظیم مردمی در حسینیه اعظم زنجان در سایر استانها جلوه کرده است و مشارکت مشترک هیئت‌های مذهبی را در سایر استانها می‌بینیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..