تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین آب شرب زنجان تا 4 سال آینده با مشکل مواجه می شود

ساعت: 13:41 منتشر شده در مورخ: 1396/06/29 شناسه خبر: 1197169

معاون عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه در چهار سال آینده شهر زنجان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه خواهد شد، گفت: آب های سطحی در دشت زنجانرود سالانه 80 سانتی مترافت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،جواد رحمتی امروز در اولین کنفرانس ملی اندیشه با فناوریهای نوین درعلوم جغرافیایی که در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هنمچین برنامه هایی باید در حد وسیع تری انجام شود، اظهار کرد: امروزه دانشجویان به راحتمی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را از طریق گوگل ارث برای مطالعات و درک و فهم بیشتر به دست بیاورند.

وی با اشاره اینکه وضعیت زنجان مانند سایر مناطق کشور بر اساس یک سوء مدیریت چندین ساله به اینجا رسیده است، ابراز کرد: من در حوزه فعالیت خودم می بینیم چه فاجعه ای در حال وقوع است و افتاده و گاهاً حس میکنیم در بحث واکنش ها بسیار دیر است.

معاون عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه با شهری مواجه هستیم به تنها قسمت شمالی به برکت چند ارتفاعات طبیعی مسدود شده جانمایی نشده است، عنوان داشت: هر جا دستمان رسیده در شرق، غرب و جنوب صنایع مزاحم را گذاشته ایم در شهرستان زنجان در غرب و جنوب غربی شهرک صنعتی و در جنوب شهرک روی و غر ب سرب روی را داریم و معلوم نیست بر چه اساسی این اتفاق رخ داده است.

رحمتی با اشاره به اینکه امروز خبرهای ناخوشایندی از این استقرارها داریم به شعاع چند کیلومتر خبر از آلودگی هایی داریم که باغ شهر را بیخ گوش شهرک روی جانمایی کرده ایم، افزود: سرمایه گذاریهایی که انجام شده است چندین برابر آن را باید سرمایه گذاری کنیم تا کارهای اشتباهی که شده است را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در چهار سال آینده در شهر زنجان تامین آب آشامیدنی نخواهیم داشت، ادامه داد: از سد تهم با آورد بیش از 27 میلیون متر مکعب در سال ،نصب آب شرب زنجان را از سید تهم تامین کنیم و مابقی را از چاههای حفاری شده تامین شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه حدود 9 هزار چاه های غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد ، که برداشت های غیر مجاز از این چاهها انجام می شود.

رحمتی با بیان اینکه آب های سطحی در دشت زنجانرود سالانه 80 سانتی متر در دشت زنجان افت می کند، اضافه کرد: در دشت ابهر نزدیک به 120 تا 140 سانتی متر در سال افت آب داریم.

وی با اشاره به اینکه آورد سد تهم سال گذشته 12 میلیون متر مکعب بوده و برداشت ما 12 میلیون متر مکعب است، خاطرنشان ساخت:سد تالوار قرار بود سالی 270 میلیون متر مکعب آب تامین کند، سال گذشته 40 میلیون متر مکعب و در سال 94، 12 میلیون متر مکعب آب تامین کرده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین آب شرب زنجان تا 4 سال آینده با مشکل مواجه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..