تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بنای تاریخی دوره هخامنشی در گبلوان خلخال را بهتر بشناسیم+تصاویر

ساعت: 11:55 منتشر شده در مورخ: 1396/06/29 شناسه خبر: 1196680

روستای گیلوان بخش شاهرود خلخال دارای مکان های تاریخی و دیدنی است که قلعه خشتی گیلوان تاریخ این روستا را نشان می دهد که به عصر هخامنشیان مربوط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو، قلعه خشتی گیلوان در روستای گیلون از توابع بخش شاهرود در 65 کیلومتری جنوب شهرستان خلخال و با فاصله نزدیکتر از خلخال در 45 کیلومتری شهرستان رشت قرار گرفته است.

این قلعه که متعلق به دوره هخامنشیان بوده در آن زمان در زمینی به مساحت 6 هکتار ساخته شده که در طول تاریخ به دلیل مرمت نکردن و کاوش های غیر اصولی  بخش های اصلی این قلعه از بین رفته است.

این قلعه که یکی از زیباترین قلعه های تاریخی کشور ایران است در مقابل گزند سرما و باران و بوران خود را مغلوب تاریخ ساخته و هم اکنون بخش هایی از این قلعه در معرض دید مردم است.

برای تماشای این قلعه باید از مرکز شهرستان خلخال به سمت شهر کلور و در ادامه مسیر روستای گیلوان را طی کرد.

روستای گیلوان شهرستان خلخال به لحاظ اینکه دارای بقایای گورستان باستانی مورد مطالعات کاوش های باستان شناسی قرار گرفته  و قدمت این گورستان به عصر مفرغ بر می گردد.

همچنین اهالی این روستا خوب به یاد دارند که میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش بعد از شکست نهضت جنگل در جنگل های گیلان به سمت گیلوان خلخال حرکت کرده که در 11 آذر ماه 1300 در نزدیکی روستای گیلوان  از شدت سرما و طوفان برف جان خودرا از دست می دهد و قبر میرزا به مدت 44 سال در همین روستا بودکه بعدها در سال 1344 نبش قبری به درخواست نواده اش انجام و پیکرش به استان گیلان انتقال یافته است.

به گزارش ازناو، روستای گیلان به لحاظ قرار گیری در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا دارای زمستانی سرد و تابستانی ملایم است که با ساخت جاده گیلوان ماسال شهرستان خلخال به استان گیلان متصل می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بنای تاریخی دوره هخامنشی در گبلوان خلخال را بهتر بشناسیم+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..