تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انجمن تئاتر بنیاد روایت فتح تغییر نام داد/ مذاکره با کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت

نشست بنیاد روایت فتحبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین جلسه هم‌اندیشی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای عرصه تئاتر مقاومت امروز چهارشنبه، ۲۹ شهریور ماه سال ۹۶ با حضور امیر نصیربیگی، مدیرگروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این بنیاد برگزار شد.

در آغاز نشست امیر نصیربیگی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام ماه محرم گفت: انجمن تئاتر بنیاد روایت فتح با تغییر نام به گروه نمایشی روایت فتح، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد. ما اهداف خود را مشخص کرده‌ایم و به آنها پایبند هستیم. مهم‌ترین هدف‌های ما بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب، اشاعه و ترویج دفاع مقدس در عرصه بین‌المللی و همچنین فراهم‌ کردن شرایط برای کار پژوهشی در زمینه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است تا استعدادهای جوان و متعهد شناسایی شوند.

وی افزود: در حوزه تئاتر مقاومت با در نظر گرفتن رویکرد جشنواره، موضوعات عینی را مطرح می‌کنیم و بر این اساس چند نمایش را برای الگو تولید می‌کنیم  تا مخاطبان از این آثار بهره‌مند شوند.

نصیربیگی در ادامه اظهار کرد: یکی از  کارهای انجام شده در شورای طرح برنامه و در حوزه گروه هنرهای نمایشی، تفکیک وظایف بین رده‌های مختلف فرهنگی است. ما در این حوزه قرار است دو محور اصلی را در کنار کارهای جزئی انجام دهیم. محور فعالیت اول  ما، تولید در تمام بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی است که در این زمینه اقدامات جدی صورت گرفته و  قصد داریم کارهای باکیفیت و تأثیرگذاری به مخاطبان ارائه دهیم.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح بیان کرد:‌ ما همچنین سایت گروه هنرهای نمایشی را مجددا طراحی می‌کنیم و به روزرسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت موفق عمل کنیم. سایت ما سایت مرجع است و با آدرس (تئاتر روایت) در فصای مجازی بارگذاری شده است. ما در این حوزه رسالت اطلاع‌رسانی خود را انجام می‌دهیم تا منبعی برای آگاهی و دانایی باشد.

وی تصریح کرد: برنامه اخیر گروه ما به شرح زیر است؛ ابتدا؛ مراسم تعزیه رکعت به رکعت عاشقی به کارگردانی سیاوش طهمورث که از ۳۱ شهریور تا ۹ مهر در محل سابق بنیاد روایت فتح در خیابان سپهبد قرنی اجرا می‌شود. هدف ما از این فعالیت، این است که؛ هنر در اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی سهم خود را داشته باشد.

اجرای 200 نمایش خیابانی در هفته دفاع مقدس

نصیربیگی ادامه داد: برنامه بعدی، تولید دو نمایش به نام «نامه آخر» و «ماه هفتم» است که در حال اجراست و تا پایان هفته دفاع مقدس بر صحنه است در کنار آن قریب به ۲۰۰ نمایش خیابانی پیش‌بینی کرده‌ایم که از دیروز اجرای خود را در سراسر کشور آعاز کرده است و در تهران هم نمایشی به نام «سر سردار» با محوریت تئاتر دفاع مقدس و انقلاب و با اشاره به شهید محسن حججی، در محوطه تئاتر شهر، میدان امام حسین و... اجرا می‌روند.

مدیر فرهنگی بنیاد روایت فتح همچنین با بیان نمایش یک کار فرمی و میدانی به نام «مامن» برای هفته دفاع مقدس، به اجرای این نمایش  از ۱۵ مهر در بوستان یاس فاطمی و با محوریت دفاع مقدس اشاره کرد. این نمایش نگاه خوب و جامعی به بحث آزادسازی خرمشهر دارد و در آن از حضور جوانان بهره گرفته شده است.

فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت در نیمه دوم مهر

وی با بیان اینکه قرار بود، فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز، همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر شود،‌ با اجرایی نشدن آن گفت: به علت تجمیع برنامه‌ها در این هفته ما فراخوان دوره شانزدهم جشنواره را در نیمه دوم مهرماه سال جاری منتشر می‌کنیم. ما در این جشنواره صرفا نگاه محوری به جشنواره نداریم بلکه نگاهی دغدغه‌مند به مسائل تئاتر داریم. ما سعی کردیم بخشی از آثار جشنواره از آثار بنیاد انتخاب شود و بخشی هم از طریق آثار ارسال شده به جشنواره از طریق فراخوان باشد.

نصیربیگی در ادامه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، جشنواره در نیمه اول آذر ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود. ما همزمان با انتشار فراخوان جشنواره فعالیت اصلی خود را آغاز می‌کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین متذکر شد: بخش‌‌های بین‌المللی، نمایش محیطی، بخش بازتولید آثار شاخص، بخش آثار تولیدی،‌ مسابقه نمایشنامه نویسی و بخش کودک و نوجوان از حوزه‌های رقابتی این جشنواره هستند.

وی افزود: ما باید تئاتر را یک خاستگاه مردمی بدانیم و این جشنواره خروجی داشته باشد و خروجی‌اش را نیز به مردم ارائه بدهیم. ما برای جشنواره سرمایه‌گذاری می‌کنیم و مجوز اجرا در سراسر کشور می‌گیریم تا جشنواره تئاتر مقاومت با رویکرد جدی‌تر و تاثیرگذاری بیشتر به کار خود ادامه دهد.

نصیربیگی در ادامه درباره جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در جشنواره امسال قرار است، بخش بین‌الملل با شرکت کشورهای مختلف و با ارائه آثار با محوریت تئاتر مقاومت صورت بگیرد. تلاش کردیم از کشورهایی که در جشنواره حضور نداشتند ولی با آنها نقطه نظرات فرهنگی داریم، دعوت کنیم. یک برنامه دیگر هم تولید سوژه و مجموعه داستان دراماتیک با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت است. ما یک گروه حرفه‌ای را در این بخش داریم که یک سری داستان‌های دفاع مقدس انقلاب را شناسایی می‌کنند و در گام بعدی این داستان‌ها، به داستان دراماتیک تبدیل می‌شوند و در نهایت هم یکی از این داستان‌ها به نمایشنامه تبدیل می‌شود و  روی صحنه اجرا می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح خاطرنشان کرد: متاسفانه  حوزه تئاتر مقاومت از ضعف مدیریتی رنج می برد و ما تلاش می‌کنیم تفکر دینی در تئاتر ما غالب شود. همه این بخش‌ها گامی برای رسیدن به نتایج مطلوب و شکوفایی تئاتر است تا تئاتر بار فرهنگی کشور را به دوش بکشد و در جنگ نرم تاثیرگذار باشد.

تماشاخانه سرو افتتاح می‌شود

وی ادامه داد: تماشاخانه سرو برای مکان سایت بنیاد آماده می‌شود. مکان احداث سالن سرو در ساختمان ۱۳ آبان و در خیابان 13 آبان در نظر گرفته شده است و تا 20 مهرماه سال جاری ما تماشاخانه سرو را به طور رسمی افتتاح می‌کنیم.

نصیربیگی همچنین افزود: سند چشم‌انداز تئاتر دفاع مقدس، هم با اضافه شدن بندهای جدیدی هنوز به مرحله نهایی نرسیده و سعی ما بر این است،‌این سند را تا آخر سال تدوین و رونمایی کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: طبق آنچه وعده کرده‌ایم، به تعهدات مالی بنیاد در سال جاری عمل می‌کنیم و طبق قرارداد،‌ عقب‌ماندگی در این زمینه نداریم. مدیران ارشد هم در کار هنرمندان تئاتر دفاع مقدس دخالتی ندارند و بعد از تغییراتی که در مدیران بنیاد انجام شد و با ایجاد شورای سیاست‌گذاری برای گروه هنرهای نمایشی، شورای بازخوانی، بازبینی و پژوهشی را ایجاد کردیم که نگاه حرفه‌ای در کنار نگاه حمایتی به جوانان دارند ولی دخالتی در کار هنرمندان نمی‌کنند.

وی در پایان در خصوص تعیین بودجه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت تصریح کرد: بودجه جشنواره به شرایط و کارهای تولیدی ما در مرحله تولید آثار بستگی دارد. اگر ما تا پایان سال یا حتی شش ماه اول سال ۹۷ بتوانیم کار را به جای قابل قبولی برسانیم، شاید از بودجه تصویب شده هم هزینه بیشتری را دریافت کنیم. رقم بودجه هنوز مشخص نشده است و به محض اینکه تعیین شود ما اعلام خواهیم کرد.

نصیربیگی درباره حضور کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره افزود: ما در حال مذاکره با کشورهای مختلف در عرصه بین‌الملل هستیم. فعلا حضور هیچ کشوری قطعی نشده است.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انجمن تئاتر بنیاد روایت فتح تغییر نام داد/ مذاکره با کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..