تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیسوادی ۹۵۰ نفر از اولیای زیر ۵۰ سال دانش آموزان قمی

بیسوادی ۹۵۰ نفر از اولیای زیر ۵۰ سال دانش آموزان قمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ،معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر ضرورت سواد آموزی در میان اولیای دانش آموزان افزود: یکی از برنامه‌های مهم در سال تحصیل، با سواد کردن اولیای دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد:با بررسی‌های لازم و از سوی مدیران در مدارس این اولیاء شناسایی شدند و در حال حاضر روند ثبت نام در کلاس‌های سواد آموزی را می‌پیمایند.

قاسمی نیا در خصوص تعداد افراد بی سواد در قم اظهار داشت:در سرشماری سال ۹۵ در گروه ۶ سال به بالاتر تعداد ۱۲۰ هزار نفر اظهار بی سوادی کردند، اما جامعه هدف ما در سواد آموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در این راستا تعداد ۳۳ هزارنفر در قم از سواد محروم می‌باشند.

وی بیان کرد:از این میان ۲۰ هزار نفر زنان و دختران را تشکیل می‌دهند و ۱۳ هزار نفر از افراد بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مرد هستند.

 تاکید کرد: بحث سلامت و بهداشت و آموزش مکمل یکدیگر هستند هر چه سطح سواد و مهارت آموزی ارتقاء یابد بهداشت و سلامت نیز رشد و توسعه پیدا می‌کند.

وی به کار گیری روش‌های تشویقی برای تداوم سواد آموزی در داوطلبان گفت:جذب و با سواد کردن افراد در این گروه سنی واقعا نیاز به مهارت دارد در این زمینه برنامه‌هایی در در جذب و نگهداشت سواد آموزان در نظر گرفته شده است.

قاسمی نیا تصریح کرد:جلوگیری از ترک تحصیل و ماندن داوطلبان دوره سواد آموزی به مدت ۴ ماه در ۴۰۰ ساعت آموزش اهمیت زیادی دارد در برنامه‌های راهبردی خود تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه دوره ششم توسعه به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار برنامه‌های سواد آموزی خود را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد:در سال جاری پیش بینی شده تعداد ۲۵۰۰ نفر در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش سواد آموزی قرار بگیرند خوشبختانه قم اولین استان در سطح کشور به شمار می‌رود که تاکنون ۵۰ درصد از این افراد را در کلاس‌ها ثبت نام کرده و آموزش خود را آغاز نموده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم یادآور شد:در سال گذشته تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در قم تحت پوشش خدمات سواد آموزی قرار گرفتند که ۸۵ درصد از آنان را زنان و دختران که محوز کانون خانواده می‌باشند تشکیل داده است.

وی گفت:با تلاش‌های انجام شده سواد اموزی در استان قم چه در گروه سنی ۶ سال به بالاتر و ۱۰ تا ۴۹ سال رشد ۲ درصدی داشته ایم که ۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

قاسمی نیا بیان کرد:سال گذشته مبلغ ۱۳۹ هزار تومان برای افراد ۱۰ تا ۴۹ سال که در کلاس‌ها شرکت کرده و قبول شدند پرداخت شد و در سال جاری نیز به افرادی که در کلاس‌ها شرکت کرده و قبول شوند مبلغ ۱۴۴ هزار تومان به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ز

بیسوادی ۹۵۰ نفر از اولیای زیر ۵۰ سال دانش آموزان قمی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیسوادی ۹۵۰ نفر از اولیای زیر ۵۰ سال دانش آموزان قمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..