تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدابنده حائز رتبه اول کشاورزی در استان زنجان است

ساعت: 10:53 منتشر شده در مورخ: 1396/06/29 شناسه خبر: 1196890

فرماندار خدابنده با بیان اینکه این شهرستان منطقه ای با پتانسیل بالا در کشاورزی و قطب است افزود: شهرستان خدابنده رتبه اول کشاورزی استان زنجان را با تولید ۶۰% درصدی گندم کسب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان خدابنده به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان خدابنده و با حضور بیگدلی،موسی خانی رئیس صندوق بیمه کشاورزی ، یوسفی اصل معاون اعتبارات وصول بانک کشاورزی و سایر اعضای کار گروه در فرمانداری برگزار شد .

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه این شهرستان منطقه ای با پتانسیل بالا در کشاورزی و قطب است افزود: شهرستان خدابنده رتبه اول کشاورزی استان زنجان را با تولید ۶۰% درصدی گندم کسب کرده است و البته در بخش صنایع دارای کاستی هایی است که در وضعیت فعلی دولت نمی تواند پاسخگوی تقاضای اشتغال جوانان بویژه تحصیل کرده باشد .

*توسعه و ارتقا کشاورزی و شیلات،راه حل رونق اقتصادی و رفع بیکاری در خدابنده
وی راه حل رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در شهرستان را توسعه و ارتقا حوزه کشاورزی و شیلات دانست و گفت: شهرستان خدابنده دارای مردمانی سخت کوش است که می توانند در این حوزه ها فعالیت چشمگیری داشته باشند.
احمد بیگدلی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن آنکه توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هر شهرستان  تکیه و تاکید برتوانمندی ها را لازمه توسعه  وپیشرفت هر شهرستان دانست اظهار کرد: ظرفیت شهرستان خدابنده، کشاورزی است و مسئولان هم  باید با همکاری تعامل و همراهی خدمت گذار مردم و پاسخگوی مطالبات آنها باشند .
وی ضمن اشاره به لایحه واگذاری تسهیلات اشتغالزایی با حداقل سود ۶ % درصدی از مهر ماه سال جاری در مناطق محروم کشور ، ابراز امیدواری کرد: با پیگیریهای لازم این محقق نیز عملی می شود.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رؤسای بانکهای عامل اظهار داشت: آنها با توجه به بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم از نگاه تاجر مآبانه به کشاورزان خودداری کنند.

*پیش بینی دو برنامه بلند و کوتاه مدت برای احقاق حقوق تولید کنندگان بخش کشاورزی

وی اظهار کرد: برای تثبیت و احقاق حقوق تولید کنندگان بخش کشاورزی دو برنامه بلند و کوتاه مدت توسط وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی شده که در مرحله نخست نهاد سازی محصولات توسط تولید کنندگان و عرضه به بازارهای هدف از برنامه های بلند مدت این وزارتخانه به شمار می رود.

بیگدلی تصریح کرد: در برنامه کوتاه مدت و در فصل برداشت محصولات کشاورزی نهادهای عمومی مانند تعاون روستائی و سازمانهای مرتبط با پشتیبانی بانک کشاورزی باید حضور موثر داشته و با کمک تولید کننده وضعیت عرضه و تقاضا را متعادل کنند تا از سوء استفاده دلالان در فصل برداشت محصولات و اجحاف به حقوق کشاورزان ممانعت شود.

وی با بیان اینکه برای این اقدام دو رویکرد پیش بینی شده است افزود: اولین برنامه که توجه چندانی به آن نداریم خرید و فروش تفاهمی محصولات است اما در رویکرد دوم قرار شده تا با مشارکت تولید کننده موسسه ای به مانند بانک زعفران در تربت حیدریه راه اندازی شود تا با قیمت توافقی محصولات کشاورزان را نگهداری و در زمان مناسب به بازار عرضه کنند.

بیگدلی خاطر نشان کرد: البته در همان ابتدا درصدی از پول به کشاورزان پرداخت می شود تا برای ارتزاق خود به مشکل مواجه نشوند و محصول خود را در زمان مساعد شدن بازار، عرضه کند، در غیر اینصورت به همان قیمت تفاهم شده محصول خود را به بانک به فروش می رسانند.

*ضرورت احیا و لایروبی قنات

وی در خصوص احیا و لایروبی قنوات گفت: کشور ایران در طول تاریخ با کمبود منابع آبی مواجه بوده و امروز نیز باید خودمان را با این منابع محدود تطبیق داده و در راستای بهره وری آن تلاش کنیم.

نماینده مردم خدابنده افزود: قنوات نظام بهره وری سفره های زیر زمینی بصورت پایدار و مسائل زیست محیطی  بوده است که در دهه های گذشته توجه چندانی به آن نشده، لذا  همه ما بعنوان وارثان این میراث گرانبها باید از آن صیانت کنیم و به همین منظوراعتباراتی در دولت برای آن اختصاص یافته و از منابعی که در اختیار داریم تلاش می کنیم تا قنوات حفظ شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدابنده حائز رتبه اول کشاورزی در استان زنجان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..