تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکدی‌‌گری بیگانگان در ایران از ضعف وزارت کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سلمان خدادادی با بیان اینکه جمع آوری 300هزار کودک کار و متکدی در پایتخت مورد تایید نیست و نهادهای رسمی آن را تایید نمی‌‌‌کنند، اظهار داشت: اینکه گفته می شود 70 درصد از این تعداد از اتباع بیگانه هستند نیز مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و مرکز آمار ایران نیست.

وی با یادآوری اینکه کودکان کار و متکدی به یکی از معضلات کلان شهرهای کشور تبدیل شده است، خاطرنشان ساخت: در شهرهای کوچک به ندرت با این معضل مواجه هستیم اما در کلان شهرها به ویژه تهران نمود بیشتری دارد البته تکدی گری اتباع بیگانه نیز مزید برعلت شده است.

به دلایل حاکمیتی نمی‌توان با متکدیان غیرایرانی برخورد کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه اغلب کودکان کار بی سرپرست و بدسرپرست هستند، تصریح کرد: اغلب این کودکان ایرانی و بخش اندکی از آنها خارجی هستند که تعداد زیادی از آنها به صورت غیرمجاز در کشور زندگی می‌‌کنند که بنا به دلایل حاکمیتی نمی توان با آنها برخورد کرد؛ باید کودکان کار و متکدی به صورت دائمی ساماندهی شوند نه موقت و مقطعی زیرا آسیب‌‌های جدی ناشی از آن کودکان و جامعه را تهدید می کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم با بیان اینکه معضل کودکان کار و متکدی باید به صورت ریشه ای رفع و علت های آن رفع و آسیب شناسی شود، گفت: باید با علت های روی آوردن کودکان به تکدی گری مقابله کرد و تا زمانی که علل آن رفع نشود در زمینه رفع ریشه ای معضل کودکان متکدی و کار نمی توان موفق بود.

حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت کشور است

این نماینده مردم در مجلس دهم، حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی گری آنها در کشور نشانه ضعف دستگاه های مسئول به ویژه وزارت کشور است، تصریح کرد: می طلبد وزارت کشور ورودی جدی به این موضوع داشته باشد و بر اساس ضوابط و مقررات وظایف قانونی خود را انجام دهد.

برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم

خدادادی با یادآوری اینکه برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم، گفت: قوانینی در مجالس مختلف مصوب شده که بر اساس آنها وزارت کشور موظف شده اتباع بیگانه را ساماندهی و آنهایی که برخلاف قوانین جاری در کشور حضور دارند را به کشورشان عودت دهد؛ وزارت کشور به عنوان مسئول امنیت داخلی کشور و وزارت کار  به عنوان متولی ساماندهی اشتغال وظایف خود را در قبال ساماندهی اتباع بیگانه انجام نمی دهند

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان مسئول امنیت داخلی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی ساماندهی اشتغال وظایف خود را در قبال ساماندهی اتباع بیگانه انجام نمی دهند، تصریح کرد: شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران و همچنین نیروی انتظامی نیز باید در این رابطه وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند به صورت جدی برخورد کند

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند به صورت جدی برخورد کند، تصریح کرد: به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است و مجازات سنگینی دارد این در حالی است که شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی از آنها در مشاغل خدماتی استفاده می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: از آنجایی که در این رابطه هیچ گونه خلاء قانونی وجود ندارد بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق قانون با دستگاه های متخلف به صورت جدی برخورد کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکدی‌‌گری بیگانگان در ایران از ضعف وزارت کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..