تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد محرم عمی از کاهش سرمایه‌‌گذاری در تبریز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، اشرف نیا عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه بر ضرورت مدیریت زمین در محدوده های شهری تاکید کرد؛ به گفته وی دوگانگی در نظارت و مدیریت زمین های شهری باعث خسارت به شهرها می شود.

وی با اشاره به پیشرفت خوب مترو در 4 سال گذشته در تبریز بر ضرورت پرداخت سهم دولت از اعتبار مترو تبریز تاکید کرد.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه بر ضرورت ساماندهی آب های سطحی و کابل کشی مناطق مختلف شهر تاکید کرد و گفت: با امکانات و درآمدهای شهرداری نمی توان به فکر دفع آب های سطحی هم بود و باید دستگاههای مربوطه نیز پای کار بیایند.

وی افزود: پروژه قطار شهری تبریز باید با برنامه ریزی و زمانبندی تعریف شده به سرانجام برساند.

اشرف نیا با تاکید بر ضرورت احداث کنار گذر دوم تبریز به موازات کنارگذر شهید کسایی گفت: الان اکثر تصادفات در اتوبوان شهید کسایی انجام می شود و در عمل شهید کسایی با توجه به ایجاد تقاطع ها و زیرگذرها به خیابان داخلی شهر تبدیل شده است

محمد باقر بهشتی نیز در این جلسه اظهار داشت: در سطح کشور مدیریت کشور ایراد اصلی این است که تراکم در حوزه زاگرس زیاد می شود و روز بروز آذربایجان در حاشیه قرار می گیرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: تقاضا دارم برنامه آمایش کشور دولت را موظف کنید لایحه برنامه آمایش را به مجلس ارائه دهند تا جایگاه مناطق مختلف مشخص شود. اگر این چنین ادامه یابد در آینده منطقه ما روز به روز جایگاه خود را از نظر اقتصادی و جمعیتی از دست خواهد داد.

عضو شورای شهر تبریز افزود: سیاست های فعلی که 38 سال ادامه یافته است به ضرر مناطق غیر از مرکز است، فقط استانهای تهران، کرج، مرکزی، یزد اصفهان روزبروز وضع‌شان بهتر می شود بقیه استان‌ها روزبروز وضعیت نامناسبتری دارند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه سوم توسعه 1379 قرار بود 34 وظیقه دولت به شهرداری و شورا منتقل شود که تاکنون این کار انجام نشده است، اسم شورا شورای اسلامی شهر است اما اختیاراتش شورای قسمتی از شهرداری است زیرا قانونی که مجلس تصویب کرد اختیارات را مشخص نکرده است؛ شورا ابزار و اختیارات متفاوتی با وظایف دارد. باید جنبه عملیاتی شوراها توجه شود.

بهشتی با بیان اینکه هزینه‌‌های آتش نشانی جز وظیفه حاکمیتی دولت است و وظیفه شهرداری نیست، متذکر شد: بودجه این سازمان باید از منابع دولتی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اگر احیای دریاچه ارومیه موفق شود هیج کار ما معنا ندارد این باید مطالبه تمام نمایندگان شمالغرب کشور باشد و باید نمایندگان باید پول آن را از دولت مطالبه کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان ساخت: الان تبریز به سمت 2018 می رود و اگر از سوی دولت 40 میلیارد اعتبار داشته باشیم مجموعه بزرگ مقبره الشعرا را به اتمام خواهیم رساند و باید نمایندگان در این خصوص کمک حال شهرداری و شورا باشند.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه ملی به رویداد تبریز 2018 تاکید کرد، وی مطالبات فرهنگی و اقتصادی منطقه شمالغرب را قابل توجه دانست و بر ضرورت فعالیت فراکسیون ترک زبانان مجلس در این خصوص تاکید کرد.

فرج قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز در این جلسه افزود:  کمک های دولتی و مالیاتی به شهرداری ها در شهرهای مختلف جهان 75 درصد بودجه های شهرداری ها را تشکیل می دهد و بار اعظم بودجه شهرداری ها از طریق دولت تامین می شود اما در شهرهای ما نزدیک 85 درصد از فروش تراکم، تغییر کاربری و تخلفات در کمیسیون ماده 100 تامین می شود.

وی با پیشنهاد تشکیل جلسات ماهانه نمایندگان مردم تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: قطعا همفکری و همراهی نمایندگان مردم تبریز در مجلس و اعضای شورای شهر برای تبریز و شهروندان تبریزی مفید خواهد بود همه ما شعار داده ایم که باید مشکلات مردم را حل کنیم شما در سطح ملی و ما در سطح محلی برای رفع مشکلات مردم می توانیم کمک کنیم.

سعید نیکو خصلت نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به فرهنگ سازی و تغییر رفتار در شهروندان تاکید کرد و گفت: برای تغییر رفتار و فرهنگ مردم نیز نگاه علمی و عملگرا داشته باشیم و مجلس نیز در این خصوص ورود کند، ما برای انتخاب شهردار سه ماه وقت داریم و انتظار داریم بزرگان شهر در این خصور برای روشنگری مردم ورود کنند و به سمت اتحاد حرکت کنیم .

در ادامه فریدون بابایی اقدم ابراز داشت: متاسفانه سال به سال سهم درآمدهای پایدار شهرداری ها کاهش می‌‌‌‌یابد و باید فکری برای آن انجام شود. در قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم ما از 20 درصد به 8 درصد کاهش یافته است و یک سری منابع درآمدی در قالب عوارض محلی به مالیات تبدیل شده اند که جز موضوعات محدود کننده است.

سونیا اندیش نیز در این جلسه با اشاره به مشکل تامید درآمدهای شهرداری در اکثر کلانشهرها بر ضرورت توجه مجلس شورای اسلامی به مشکلات درآمدی شهرداری ها و لحاظ کردن این موضوع در تصمیم گیری و مصوبات تاکید کرد.

محرم محمد زاده نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خطر زلزله حداقل جان 450 هزار شهروند تبریزی را تهدید می کند گفت: متاسفانه جوانان بیکار شهر و استان ما برای پیدا کردن شغل آبرومند به سایر شهرها و استانها مهاجرت می کنند و رکود موجود در صنعت و صنایع دستی ما نظر فرش تبریز مایه ی تاسف است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران شهر روزبروز کمتر می شوند و علاقه برای سرمایه گذاری در تبریز روبروز کمتر می شود، تبریز با اینهمه جاذبه گردشگری چرا توریست ندارد. این مسئله و علت آن چیست؟ توریست چرا فقط به یزد کرمان اصفهان می رود؟ باید ریشه و دلایل این مسائل را بیابیم و حل کنیم.

کریم صادق زاده نیز در این جلسه بر آماده بودن نظارت اصولی و قانونی شورا در امور شهر و مدیریت شهری تاکید کردو از نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به جذب بودجه های ملی برای توسعه شهر تبریز شد.

تقی زاده عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: به نظرم اگر ما برای شهروندان تبریز کار کنیم توریست و گردشگرانی نیز که به شهر می آیند از امکانات شهر استفاده خواهند کرد.  موضوع تبریز 2018 پتانسیل خوبی است اما نباید تمامی امکانات معطوف به این موضوع باشد. عملکرد شورای پنجم با تدوین شاخصه های بودجه سال 97 نشان داده خواهد شد.

شهاب الدین بی مقدار نیز در این جلسه گفت: در طول سالیان اخیر این برای اولین بار است که از نماینده مجلس خواسته‌‌اند که به شورا بیایید و تاکنون شهردار و شورا ما را دعوت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: مدیریت واحد شهری در کمیسیون شوراها مطرح است و در کنار آن تعریف درآمد پایدار شهرها حداقل برای شهرهای یک میلیون نفر به بالا مطرح است از کلانشهر تبریز و اعضای شورا انتظار می رود در این خصوص پیشنهادات خود را به کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد محرم عمی از کاهش سرمایه‌‌گذاری در تبریز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..