تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تدوين نقشه راه علمى در انستيتوپاستور/ ابلاغ اولویت‌های تخصصی تعیین‌شده از سوی رئیس‌جمهور به وزیر بهداشت

ضرورت تدوين نقشه راه علمى در انستيتوپاستور/ ابلاغ اولویت‌های تخصصی تعیین‌شده از سوی رئیس‌جمهور به وزیر بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ايرج حريرچى قائم مقام وزيربهداشت در مراسم توديع مصطفى قانعى رئيس اسبق و معارفه بيگلرى رئيس جديد انستيتو پاستور ايران كه در محل این موسسه برگزار شد، با بيان اينكه نظام سلامت بايد سلامت مردم را ارتقا دهد، گفت: زمانى در كشور مالاريا بسيار شايع بود اما با زحمات بسيارى از مسئولان در استان ها اين بيمارى در كشور كنترل شد.

وى ادامه داد: وزيربهداشت تاكيد دارد انستيتو پاستور بايد به يك مركز علم و فناورى حوزه سلامت در منطقه تبديل شود و اين مركز بايد تعريف كند كه چه مشكلاتى از سلامت مردم را مى تواند حل كند، افزايش سلامت، طول عمر و طول عمر سالم مردم بايد ارتقا پيدا كند.

حريرچى افزود: انستيتو پاستور سابقه درخشانى در كشور دارد اما مهم ترين موضوع نقش فعلى اين مركز در نظام سلامت است و براى ارتقا سلامت مردم بايد از نيروى انسانى، ذخيره هوشى كشور و پول نفت استفاده كرد.

قائم مقام وزير بهداشت عنوان كرد: سه سال ديگر صدمين سالگرد تاسيس انستيتو پاستور ايران است و ما بايد تا آن زمان خود را آماده كنيم تا برنامه اى درخور و محصول خوبى از نظر علمى براى ارتقا سلامت به نمايش بگذاريم.

حريرچى به جايگاه برجسته انستيتوپاستور از نظر علمى در كشور اشاره كرد و گفت: اين مركز با ١٦٠ هيئت علمى و شركت هاى دانش بنيان از برخى دانشگاه هاى علوم پزشكى هيئت علمى بيشترى دارد.

وى افزود: h-Index (شاخصی عددی که بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش می دهد) انستيتوپاستور ٥٩ است و اين عدد موجب افتخار براى ايران بوده اما كافى نيست و بايد يك نقشه راه علمى در اين مركز براى ارتقا سلامت مردم تدوين شود.

در حال تكميل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تدوين نقشه راه علمى در انستيتوپاستور/ ابلاغ اولویت‌های تخصصی تعیین‌شده از سوی رئیس‌جمهور به وزیر بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..