تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بافت تاریخی سیرجان برای تعیین حریم بررسی می‌شود

بافت تاریخی شهر سیرجان در دست بررسی استحمید روحی معاون حفظ و احیای اداره‌ کل میراث فرهنگی استان کرمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از بررسی بافت تاریخی شهر سیرجان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه در قالب برنامه‌ای که در یک سال اخیر داشته‌ایم، کار‌های خوبی در حوزه مرمت بنا‌های تاریخی انجام داده‌ایم. به گونه‌ای که اکثر بنا‌های تاریخی داخل و حاشیه سیرجان مرمت شدند.

وی افزود: هم‌اکنون بافت تاریخی سیرجان با هدف حفاظت بنا‌های تاریخی و تعیین حریم مصور برای آنها، در دست بررسی است. تعیین حریم مصور برای بنا‌های تاریخی از تجاوز به حریمشان پیشگیری می‌کند.

معاون حفظ و احیای اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: اولین سالی است که در حوزه مطالعات بافت تاریخی اعتبار گذاشتیم. هم‌اکنون با توجه به وجود اعتبارات کافی، ۷۰ تا ۸۰ درصد به هدف‌هایمان در خصوص مرمت و حفظ بنا‌های تاریخی سیرجان رسیدیم.

خاطرنشان می‌شود؛ سیرجان در روز‌های اخیر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی کشور شناخته شده است.

 


انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از روند تعیین حریم بافت تاریخی سیرجان

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بافت تاریخی سیرجان برای تعیین حریم بررسی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..