تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی درقم افتتاح شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ مراسم افتتاح کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی با حضور آیت الله سبحانی، و رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان ادب فارسی امروز برگزار شد.

 در این کتابخانه بیش از30هزار جلد منبع چاپی و10هزار منبع دیجیتالی به زبانهای انگلیسی ،اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالیایی و...به صورت قفسه باز و رایگان در دسترس پژوهشگران قرار می گیرد.

این کتابخانه در ملک وقفی مرحوم آیت الله محسنی ملایری از علمای گذشته حوزه و به همت آیت الله سیستانی در سه طبقه به نشانی قم، خیابان شهدا کوی39 واقع است.

قرائت خانه ، وسایل رایانه ای و الکترونیکی ، پرینت و عکس از منابع، خدمات درون شبکه و برون شبکه و دسترسی به پایگاهها و بانکهای اطلاعاتی از دیگر امکانات این مرکز است.

آیت الله سبحانی در حاشیه آئین افتتاحیه این کتابخانه زبان آموزی را گامی تاثیر گذار برای انتقال مفاهیم اسلامی بیان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی آموزش زبان های خارجه در حوزه های علمیه جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی راه اندازی کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی را ابتکاری نوین یاد کرد و افزود: با بهره مندی از امکانان این مراکز می توان ندای تشیع و اسلام را با صدای منطقی وعلمی به گوش جهانیان رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این مراسم افتتاح کتابخانه های تخصصی توسط مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی را از اقدامات مهم و تاثیر گذار در مقوله پژوهش یاد کرد و گفت: راه اندازی این نوع کتابخانه می تواند دسترسی آسان پژوهشگران و محققان را برای توسعه علم فراهم کند.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی هم در این مراسم زبان آموزی را از لوازم قدرت نمایی نظام ها دانست و گفت:در گذشته نسبت به آموزش زبانهای خارجی غفلت شده اما به برکت نگاه ویژه علما و حوزه آموزش زبان خارجی اهمیت خود را باز یافته است.

حداد عادل تاسیس چنین کتابخانه هایی را پاسخی به نیاز مبلغان و ناشران معارف اسلامی دانست و افزود:برای انتقال مفاهیم اسلام و تشیع و همچنین رفع شبهات در بین سایر ملل، آموزش زبان و آشنایی با زبانهای خارجه از ضروریات است.

وی ابراز امیدواری کرد که این سنت از قم به دیگر شهرها و استانهای کشور نشر پیدا کند.

انتهای پیام/ش

افتتاح کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی درقم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی درقم افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..