تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با خودزنی و کندن لباس تقرب حسینی ایجاد نمی‌‌شود/ ریتم آهنگ‌‌های لهو و لعب چرا باید در مراسم سیدالشهدا به اجرا درآید

ساعت: 15:36 منتشر شده در مورخ: 1396/06/28 شناسه خبر: 1196492

گفت‌‌وگویی با کارشناس مذهبی در نقد برخی رفتارهای تأمل برانگیز در هیئات مذهبی؛

حجت‌‌الاسلام محمودی گفت: حضور بدون لباس مناسب و خودزنی در عزاداری‌‌های محرم بهانه‌‌ایست در دست ضدشیعیان تا از این طریق ما را منحرف بنامند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، ایام عزای حسینی آغاز گشته و کشورمان سیاه پوش امام شهیدمان است، در تمام نقاط کشور مردم آماده سوگواری و احیای سالگرد حادثه کربلا هستند. هیئات و مداحان نقش مهمی در ایجاد این شور و اشتیاق در بین آحاد ملت دارند، اما گاهی شاهد بداخلاقی‌‌ها و اعمال نادرستی در این بین هستیم که شاید نه از روی عمد بلکه از باب ناآگاهی و عدم اطلاع از موازین شرعی و آداب عزاداری باشد.

در مورد برخی از این موارد مانند سینه زنی جوانان بدون پوشش صحیح در هیئات یا خودزنی برخی افراد با مداحی‌‌های شور گفت‌‌وگویی با حجت الاسلام محمودی داشتیم، او در این باره ابراز داشت: این نوع رفتارها نمود و پیامد منفی دارند و برخی جوانان گمان می‌‌کنند که با چنین اعمالی تقرب بیشتری حاصل می‌‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: چنین اعمالی ممکن است باعث تحریک جنس مخالف گردد و یا موجب سوء استفاده رسانه‌‌ای توسط برخی معاندین چه در داخل و چه در خارج از کشور شود.

این عالم دینی با بیان اینکه بهتر است جوانان بیش از این ظواهر فکر و اندیشه خود را معطوف اندیشه و آداب و رفتارهای اهل بیت کنند، تصریح کرد: نباید جوری عزاداری کنیم که قابل عرضه در رسانه‌‌ها نباشد، کندن لباس در حین عزاداری لازم نیست و عملی صحیح به شمار نمی‌‌رود.

وی در خصوص خودزنی بعضی از افراد به هنگام شنیدن برخی مداحی‌‌های شور اظهار داشت: خود زنی از نظر شرع حرام است و بهانه عزاداری برای امام حسین(ع) برای انجام آن نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ نباید با انجام چنین اموری و غلو در انجام عزاداری بهانه دست دشمنان دهیم، چراکه چهره شیعه با انجام چنین اموری خدشه دار شده و به بهانه این قسم کارها توسط برخی شیعه‌‌ها، مذهب‌‌مان را مخالف شعائر اسلام معرفی می‌‌کنند.

حجت‌‌الاسلام محمودی در خصوص سوال خبرنگار آناج در مورد برخی مداحی‌‌ها با آهنگ‌‌های نامناسب ابراز کرد: قطعا استفاده از این نوع آهنگ‌‌ها در مداحی برای اهل بیت اشکال دارد و به هیچ وجه صحیح نیست، چرا که مردم متوجه این موضوع می‌‌شوند و اگر آهنگی در مجالس لهو و لعب مورد استفاده باشد و ما از ریتم آن در مراسمات سید الشهدا استفاده کنیم باعث اغتشاش و انحراف ذهنی شنونده در آن لحظه خواهد گردید.

وی در پایان متذکر شد: حرمت مراسم امام حسین (ع) با نوحه‌‌هایی که بیشتر شبیه آهنگ است پایمال شده و باعث برخی دین گریزی‌‌ها می‌‌شود و موجبات ایجاد شبهه در دین را هم فراهم می‌‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با خودزنی و کندن لباس تقرب حسینی ایجاد نمی‌‌شود/ ریتم آهنگ‌‌های لهو و لعب چرا باید در مراسم سیدالشهدا به اجرا درآید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..