تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبلغین باید دژ ایران اسلامی را مستحکم کنند

ساعت: 15:50 منتشر شده در مورخ: 1396/06/28 شناسه خبر: 1196447

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ما هر چه داریم از شهداء و انقلاب است، امروزه خطی وجود دارد که رژیم شاهنشایی را تطهیر کند این از وظایف مبلغین است که باید دژ ایران اسلامی را مستحکم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ آیت الله علیرضا اعرافی در همایش "ضرورت تبعیین جایگاه سبک زندگی اسلامی حسینی(ع)" با اشاره به سوره شمس اظهار کرد: سوره شمس نسبت به دیگر سوره های قرآن کریم وجه تمایزی در این سوره است، در این سوره 11 قسم در آن گنجانده شده است، 11 بار خداوند با واو قسم یاد کرده است، هم در این سوره تسلسل قسم ها هم تعدد قسم ها جای گرفته که این سوره را از بقیه سورات جدا کرده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: تسلسل قسم ها در این سوره یعنی به صورت پی در پی و تعدد 11 قسم به گونه ای باید حائز اهمیت باشد، مقسم به این سوره مربوط به عالم هستی است، خداوند در این سوره به تمام هستی قسم یاد میکند، این نشان از اهمیت این سوره می باشد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ما به عنوان یک مبلغ باید  این سوره را در اعماق وجودمان غرس کنیم، خدا دیگر باید به چه زبانی بگوید تا ما را بیدار کند؟! روحانیت قبل از اینکه دستگیر نفس باشد به تطهیر نفس خودش باید بپردازد.

مطالعه لازمه تبلیغ            

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه کار تبلیغ بدون مطالعه و تحقیق فایده ای ندارد خاطر نشان کرد: مبلغین باید مطالعه و فهم دقیق و مستمر به منابع درست و اصلی دین باید داشته باشند، تولید علم در همه ابعاد باعث پیشرفت علم است، هیچ گاه از مطالعه نباید غافل شد.

وی تصریح کرد: بحارالانوار یکی از کتابهایی است که مبلغین ما نباید از این منبع غافل شوند، روحانیت باید وصل به کر و منابع علمی باید باشد تا هر جایی هر شبهه جدیدی هم برای او ایجاد شود بتواند به راحتی پاسخ دهد. باید ببیند نیاز مردم چیست

حس و عشق به تبلیغ در دل مبلغین باید ایجاد شود

این مقام مسئول بیان کرد: مخاطب ما نباید حس کند کار تبلیغ به خاطر پول است، ما باید از نگاه مزد خواهی و داد و ستد تبلیغی دور باشیم رهایی معامله در تبلیغ یکی از ضروریاتی است که باید رعایت شود. حس تبلیغ در دل مبلغین باید ایجاد شود.

اعرافی یکی دیگر از مهارت های تبلغی را فنون و مهارت دانست و افزود: ما در حوزه های علمیه یکی از برنامه هایی که داریم فنون و مهارت است که انشاء الله به آن توجه خواهیم کرد.

مدیر حوزه های علمیه تبعیین کرد: مسجد محوری یکی دیگر از شرایط تبلیغ است، ما باید مساجد را محور قرار دهیم و تا حدالامکان جذب حداکثری جوانان در مسجد را داشته باشیم.

مبلغین باید دژ ایران اسلامی را تقویت کند

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل انقلاب گفت: ما هر چه داریم از شهداء و انقلاب است، امروزه خطی وجود دارد که رژیم شاهنشایی را تطهیر کند، خطی وجود دارد که اسلام را سکولار جلوه دهد، و برخی ها میخواهند ملی گرایی را مقدم بر اسلام بدانند، اینها تمام نقشه های دشمن است.

امام جمعه شهر قم تاکید کرد: ما باید دژ ایران اسلامی را تقویت کنیم و نگذاریم به دست بیگانگان بیفتد، امروزه نه تنها به خاطر کم کاری در اهمیت انقلاب مواخذه می شویم بلکه تمام هشت میلیارد جهان نگاهش به ما است. روحانیت مستقیم باید در حل مشکلات مردم اقدام کند تجربه به کرات به ما نشان داده که بسیاری از مشکلات به دست روحانیت قابل حل شدن است.

وی با بیان این مطلب که مشعل محرم باید بر منابع سنت و علمی باشد افزود: چیزهایی مانند قمه زنی و لطمه و دروغ هایی که مقدسات ما نسبت می دهند روحانیت باید آسیب شناسی کند، این وظیفه به گردن روحانی است، تمام اعمال مذهبی و مراسمات تحت نظر روحانیت و مبلغین باید انجام شود.

تمام مساجد استان باید امام جماعت داشته باشند

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تمام مساجد باید روحانی داشته باشند این شدنی است دستگاه های مدیرتی باید دور هم بنشینند و مشکلات را واکاوی کنند تا در چند سال آینده هیچ مسجدی بدون روحانی نباشد.

اعرافی در پایان وحدت اسلامی را یکی از لازمه های پیشرفت اسلام دانست و متذکر شد: استان گلستان وحدت آن خوب است ولی باید تقویت شود، تعامل خوب هم برای شیعه و هم برای سنی خوب است که میتواند جلوی هر گونه انحراف را بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبلغین باید دژ ایران اسلامی را مستحکم کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..