تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‎بینی اشتغالزایی برای ۸۵۰۰ نفر در مجتمع پرورش میگو گمیشان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سیدجواد قدس‎علوی مدیرکل شیلات استان گلستان: پیش‎بینی می‎شود در افق ۱۴۰۴ در مجتمع پرورش میگوی گمیشان برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.

وی تصریح کرد: تاکنون از محل اعتبارات عمرانی دولت بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۴، ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده بود.

مدیرکل شیلات استان گلستان ابراز امیدواری کرد میزان تولید میگو استان گلستان در افق برنامه‎‌های پنج ساله ششم و ۱۴۰۴ به ۱۷ هزار تن برسد و افزود: شرایط مجمتع پرورش میگو طوری است که سرمایه‎گذاران را برای سرمایه‎گذاری مشتاق می‎کند.

قدس‎علوی میزان اعتبار تخصیص‎یافته برای زیرساخت‎‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال ۱۳۹۵ را ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در واقع در این سال افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه‎گذاری را تجربه کردیم و تخصیص این میزان اعتبار در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ با افزایش ۵۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون توسط بخش غیردولتی ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری انجام شده است، با اشاره به مزیت‎‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان، اذعان کرد: آب دریای خزر با کیفیت و شرایط مناسبی که دارد به طور مستقیم وارد مزارع پرورش میگو می‎شود که کیفیت بالای آب دریای خزر موجب تولید میگوی بسیار با کیفیت شده و آن در بازار‌های جهانی و نزد تجار خارجی برجسته و ممتاز کرده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان اضافه کرد: به‎دلیل نبودن جزر و مد آب دریای خزر، آب به طور دائم در اختیار پروش‎دهندگان میگو قرار دارد این در حالی است که استان‎‌های جنوبی کشور به‎دلیل جزر و مد دریا تنها ۱۲ ساعت از شبانه‎روز را امکان استفاده از آب دریا را دارند که این مسأله برای استان یک مزیت است.

قدس‎علوی با بیان اینکه محدودیت نداشتن اراضی برای توسعه پرورش میگو از دیگر مزیت‎‌های مجتمع پرورش میگو است، یادآور شد: خوشبختانه تا مرز مشترک ما با ترکمنستان و از شرق نیز تا تالاب بین‎المللی گمیشان ده‎‌ها هزار هکتار اراضی وجود دارد که امکان توسعه پرورش میگو را فراهم کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همت مسؤولان استانی و کشوری فاز‌های بعدی توسعه در مجتمع میگو پیگیری و تدام یابد و گفت: موفقیت‎‌های حاصل‎شده در شیلات استان به همت و تلاش همه دستگاه‎‌های اجرایی و مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی حاصل شده است.

انتهای پیام/پ

آخرین وضعیت شیلات گلستان 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‎بینی اشتغالزایی برای ۸۵۰۰ نفر در مجتمع پرورش میگو گمیشان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..