تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پولشویی فضای کسب و کار را در کشور ناامن می‎کند

مشاور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،جمشید گلپور صبح امروز در حاشیه برگزاری اولین کارگاه آموزشی مبارزه  با پولشویی و تأمین مالی تروریسم  با بیان اینکه اصناف در راستای مبارزه با پولشویی باید با حساسیت تمام مشاهدات غیرمعقول در معاملات بزرگ را گزارش دهند در گلستان اظهار کرد: پولشویی به درآمدهای خلافی اطلاق می‌شود که مسیر قانونی را در اقتصاد پیدا می‎کنند در واقع پول‎های کثیف ناشی از اعمال خلاف با تبدیل به پول تمیز وارد چرخه اقتصادی کشور می‎شوند از این‌رو باید با این پدیده با طور جدی مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: اغلب در میان صنوف و واحدهای تجاری درآمدزا شاهد برخی تخلفات پولشویی که همان فاکتورسازی است، هستیم.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه به منظور جلوگیری از پولشویی در مرحله نخست باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنند، افزود: برخی از سرمایه‌داران حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نمی‌کنند در واقع یکی از اثرات تخریبی پولشویی فرار مالیاتی است که آسیب بزرگی به اقتصاد وارد می‎کند.

مغفول ماندن مبارزه با پولشویی در کشور

گلپور در ادامه مبارزه با پولشویی در کشور را امری مغفول عنوان کرد و افزود: اگر شفافیت در بحث پولشویی ایجاد نشود، بخش خصوصی وارد عرصه مبازره با پولشویی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، پولشویی از جرایم مهم است که با آن با جدیت بیشتری برخورد شده و این موضوع موجب جلوگیری از پولدار شدن یک شبه و فرار مالیاتی می‌شود.

گلپور ابراز کرد: در مبارزه با پولشویی باید مسیرها را برای سوءاستفاده پولشویان ببندیم و عرصه را برای آنها تنگ کنیم.

به گفته وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی اطلاع‌رسانی به صنوف از جمله مشاورین املاک، نمایشگاه اتومبیل، طلا و جواهر، سنگ های قیمتی و فرش دستباف در راستای تنگ کردن مسیر متخلفان پولشویی است تا در حوزه اصناف به مقاصد خود نرسند.

انتهای پیام/پ

اصناف مشاهدات غیر معقول در معاملات بزرگ را گزارش دهند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پولشویی فضای کسب و کار را در کشور ناامن می‎کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..