تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ کمبود نیرو مانع رشد این دانشگاه

لزوم جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ کمبود نیرو مانع رشد این دانشگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن بیگلری نماینده‌ با‌نه و سقز‌ در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم اجلاس رؤسای‌ دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور‌ که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مخالف‌ یکی از وزرا‌ در مجلس صحبت کردم‌ اما اکنون می‌دانم که مشکلات به سرعت قابل حل نیست و یک نفر نمی‌تواند به تنهایی از عهده آن بر بیاید‌.

وی بیان کرد: ریاست فعلی‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ به تنهایی نمی‌تواند‌ مشکلات این مرکز آموزشی مهارتی‌ را حل کند بلکه همه با هم باید به یکدیگر کمک کنیم‌ تا این دانشگاه‌ مهارت‌ محور‌ و کارآفرین‌ جایگاهش‌ را ارتقاء بخشد و بتوانیم آن را به جوانان و مردم معرفی کنیم‌.

 بیگلری‌ عنوان کرد: سرانه یک دانشجوی ادبیات بالاتر از سرانه دانشجوی دانشگاه فنی حرفه ای بوده و این موضوع نشان دهنده‌ مظلوم بودن این مرکز آموزشی مهارت‌محور است.

 وی تأکید کرد: متأسفانه امروزه بحث ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای بدون جهت مطرح‌ است و خوشبختانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می شوند و این موجب افتخار برای کشور است.

بیگلری‌ ادامه داد: باید اسم دانشکده را به آموزشگاه‌ تغییر دهیم تا ارتباط بیشتری بین این مرکز آموزشی، صنعت و سایر‌ سازمان‌های ذی‌ربط‌ برقرار شود و نمایندگان مجلس باید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای حمایت کنند.

نماینده‌ با‌نه و سقز‌ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما با کمبود نیرو در مراکز فنی و حرفه‌ای مواجه هستیم و این موضوع برای توسعه این دانشگاه‌ موانعی‌ درست می‌کند.

 بیگلری‌ گفت‌: وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید کمک کند تا دانشجوی خارجی‌ پذیرش‌ شود‌.

وی عنوان کرد: ما از وزارت علوم تقاضا داریم تا هر چه سریع‌تر حکم ریاست سرپرست فعلی دانشگاه را صادر کند.

بیگلری‌ یادآور شد: خروجی این دانشگاه مهارت‌ محور بیشتر از سایر مراکز آموزش عالی است‌ و دانشگاه علمی کاربردی‌ با داشتن فضای فیزیکی کمی دانشگاه شده است اما مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای هنوز تغییر نام نداده اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ کمبود نیرو مانع رشد این دانشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..