تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۸ شهریور: کشف اوتسی، مرد یخی

۲۶ سال پیش در چنین روزی، اوتسی، مرد یخی بعد از حدود ۵۳۰۰ سال از زیر یخ‌های کوه‌های آلپ بیرون آمد. اوتسی کهن‌ترین مومیایی طبیعی یافت‌شده در اروپا است.

۲۶ سال پیش در چنین روزی ( ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۹۱)، دو گردشگر آلمانی و اهل نورنبرگ جسد یخ‌زده‌ای در منطقه اوتسال از کوه‌های آلپ و در نزدیکی مرز اتریش و ایتالیا پیدا کردند.

oetzi dieentdeckung

در آغاز این دو گردشگر آلمانی تصور می‌کردند که این لاشه تازه است؛ همانند پیکر بسیاری دیگر که در آن منطقه یافت عموما یافت می‌شود. پیکر به رو خوابیده و زیر یخ‌ها پیچیده شده بود. متأسفانه نیروهای اتریشی در آغاز متوجه اهمیت و قدمت این مومیایی طبیعی نشده بودند و با مته و تبر سعی در خارج کردن این مومیایی کردند که به همین خاطر صدماتی به آن وارد شده است. زمانی که جسد از زیر یخ خارج شد، آن را به ایسنبروک بردند و آنجا بود که قدمت حدودی این مومیایی طبیعی مشخص شد.

otzi-the-Iceman

در بررسی‌های دقیق‌تر توسط دیرینه‌شناسان مشخص شد که این جسد متعلق به بیش از ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد است. دانشمندان نام این مرد را اوتسی (بر اساس منطقه‌ای که در آن یافته شده بود) انتخاب کردند و بررسی‌های دقیق‌تر مشخص کرد که در زمان مرگ، اوتسی حدود ۴۵ سال داشته است. علت مرگ وی بر اساس نتیجه مطالعات محققان، جراحت تیر در شانه‌ی او اعلام شده است، وی ۱.۶۵ متر قد و حدود ۵۰ کیلوگرم وزن داشته است. در سال ۲۰۱۲ دانشمندان اعلام کردند که کهن‌ترین سلول‌های خونی شناخته‌شده تاکنون متعلق به اوتسی هستند. همچنین با بررسی محتویات معده اوتسی مشخص شد که حدود ۲ ساعت قبل از مرگ، وی حبوبات و گوشت بز وحشی خورده است که این آخرین وعده غذایی وی بود.

دیگر رویدادهای مهم ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر)

۱۸۴۸ - کشف هایپریون، هشتمین قمر سیاره‌ی زحل

۱۹۵۷ - اولین آزمایش اتمی زیرزمینی در ایالات متحده‌ی آمریکا

۱۹۸۲ - اولین استفاده از شکلک‌های متنی (اسمایلی‌) در پیام‌ها

۱۹۹۴ - تصویب قانون استفاده از شناسایی DNA در پرونده‌های قضایی آمریکا

این مطلب در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ به‌روزرسانی شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۸ شهریور: کشف اوتسی، مرد یخی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..