تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزایر کارائیب در انتظار یک توفان مهیب دیگر

در شرایطی که ساکنان جزایر دریای کارائیب هنوز با پیامدها و خسارات توفان ایرما دست به گریبان هستند، توفان مهیب دیگری...

به گزارش بولتن نیوز، از جزیره شرقی مارتینیک گرفته تا جزایر ویرجین آمریکا، مقام‌های محلی روز دوشنبه در خصوص این توفان که در مقیاس سافیر سیمپسون، در درجه سه از پنج رده بندی می‌شود، هشدار دادند.
مرکز اطلاع رسانی توفان‌های آمریکا اعلام کرده است که ماریا اکنون به طور تقریبی در 95 کیلومتری جزیره مارتینیک فرانسه قرار دارد و احتمال دارد تا روز چهارشنبه پیش رو به مجمع‌الجزایر پورتوریکو برسد.
باد و باران شدید که تحت تاثیر این توفان از دیروز (یکشنبه) در کشور جزیره‌ای باربادوس آغاز شده، موجب آب‌گرفتگی در شماری از معابر اصلی این کشور شده است.
به تازگی توفان ایرما که سرعت آن گاه حتی به 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت می‌رسید، شماری از جزایر کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین را درنوردید، درختان را از جا کند و خانه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کرد. ایرما علاوه بر وارد کردن خسارت‌های سنگین موجب شد تا میلیون ها تن از ساکنان ایالت فلوریدای آمریکا ناچار به ترک خانه‌های خود شوند.
پیش از این هم توفان سهمگین دیگری موسوم به هاروی، ایالت تگزاس آمریکا را درهم کوبیده و خسارت‌ها جبران‌ناپذیری از خود به جای گذاشته بود. پیش‌بینی می‌شود جبران این خسارت‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 180 میلیارد دلار باشد.
این توفان که سخت‌ترین توفان پنج دهه گذشته در این منطقه به شمار می‌رفت، نزدیک به 50 تن را کشت، بیش از یک میلیون شهروند را آواره کرد و نزدیک به 200 هزار خانه را در مسیری به طول 500 کیلومتر ویران ساخت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزایر کارائیب در انتظار یک توفان مهیب دیگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..