تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی زودهنگام آلزایمر با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شد

بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه «باری» در ایتالیا، هوش مصنوعی قادر است احتمال بروز آلزایمر در افراد را تا 10 سال پیش از شروع علائم بیماری با دقت بالایی شناسایی کند.

در روش جدید، هوش مصنوعی با تحلیل تصاویر اسکن MRI ارتباطات و تغییرات بخش های مختلف مغز را تحلیل کرده و با تشخیص زود هنگام آلزایمر، شانس بیشتری برای جلوگیری از پیشرفت بیماری را فراهم می کند.

اسکن MRI

دانشمندان برای توسعه تکنیک مورد بحث ابتدا 67 تصویر MRI مغز (از آرشیو دانشگاه لس آنجلس) شامل 38 مورد مبتلا به آلزایمر و 29 مورد سالم را در اختیار هوش مصنوعی قرار دادند که سیستم با استفاده از یادگیری ماشینی، تفاوت های آنها را دسته بندی کرد.

تکنیک جدید در 84 درصد موارد احتمال بروز آلزایمر را به درستی تشخیص می‌دهد

سپس 148 مورد جدید برای طبقه بندی به هوش مصنوعی داده شد که سیستم مورد بحث توانست 48 مورد مبتلا به آلزایمر و 48 نمونه در معرض بیماری را تشخیص دهد که با توجه به داده های موجود، در زمینه مبتلایان 86 درصد و برای نمونه های در معرض بیماری 84 درصد موارد به درستی شناسایی شده بود.

البته روش مورد اشاره به دلیل محدودیت دیتا هنوز به پختگی لازم نرسیده اما محققان پروژه امیدوارند با افزایش داده ها و پیشرفت هوش مصنوعی مورد استفاده، تکنیک جدید در آینده به عنوان یک راه حل غیر تهاجمی (بدون نیاز به ورود تجهیزات پزشکی به بدن) برای تشخیص زود هنگام آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی زودهنگام آلزایمر با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..