سجاد حیدری
نویسنده
مدیر بخش M از شرکت خودروسازی BMW در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد: ما همچنان به استفاده از پیشرانههای شش سیلندر بر روی محصولات مختلف خود مشغول خواهیم شد، این درحالیست که رقیب اصلی ما یعنی AMG در شرکت خودروسازی مرسدس بنز به استفاده از پیشرانههای چهار سیلندر توربوشارژر روی آورده است که نمونه آن میتواند نصب آنان بر روی خودروی هاچ بک A کلاس AMG باشد.
ما واقعا بخاطر استفاده از پیشرانههای شش سیلندر خوشحال هستیم، زیرا این پیشرانهها میتواند نماد محصولات M و پیشرانههای اصلی ما باشد که بر روی اولین محصول خود یعنی M1 هم از پیشرانههای شش سیلندر استفاده کردهایم، بنابراین استفاده از پیشرانههای شش سیلندر بر روی سری محصولات M یک تاریخچه بلند مدت دارد که حالا تبدیل به یک نماد اصلی برای ما شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که اگر شرکت خودروسازی BMW و بخش پرفورمنس آن از یک سیستم محرک هیبریدی یا وابسته به سیستمهای الکتریکی بر روی محصولات خود استفاده کند، آن وقت استفاده از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر به عنوان یک مکمل غیرمحتمل نخواهد بود. هرچند سیستمهای محرک هیبریدی برای بخش پرفورمنس M دارای یکسری معایب هستند که بخشی از آن میتواند افزایش وزن اتومبیل و در نتیجه تحرک پایین ماشین باشد که در خودروهای اسپرت و بالاتر یک موضوع بسیار مهم تلقی میشود. اما کمپانی خودروسازی BMW طراحی و ساخت سیستمهای محرک هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی را برای سری محصولات M تایید کرده است که هنوز اطلاعات دقیقی از پیشرفت آن ارائه نشده است.