تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولویت‌بندی در عرصه امربه‌معروف ضروری است/ مستلزم وحدت و هم‌افزایی متولیان امر هستیم

ساعت: 16:59 منتشر شده در مورخ: 1396/06/27 شناسه خبر: 1195687

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین  امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده است و ما نیز وظیفه داریم توجه جدی به جایگاه این فریضه دینی داشته باشیم. 


وی با بیان اینکه نباید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر» سرگرم برنامه‌هایی شویم که اولویت چندم هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله برداشت‌های امروز از «امر به معروف و نهی از منکر» با آنچه که حقیقتاً باید وجود داشته باشد، کاهش یابد. 

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه باید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر»، «اولویت‌بندی» داشته باشیم، بیان کرد: اگر اولویت‌بندی در این عرصه وجود نداشته باشد، مسائل مهمی که باید در دستور کار قرار گیرند، کوچک شمرده شده و از دستور کار خارج می‌شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین «وحدت» و «هم‌افزایی» میان «اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر» را لازمه موفقیت در این عرصه مهم دینی دانست و تأکید کرد: هر چه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر «حرکت جمعی» را بیشتر در دستور کار قرار دهند و «هم‌افزایی» داشته باشند، نتایج ملموس‌تری در این عرصه بدست می‌آید. 

وی «مبارزه با مفاسد کلان» را یکی از رسالت‌های جدی فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال تأکید می‌کند اگر بخواهیم جامعه‌ای را به هلاکت برسانیم به رفاه‌طلبان و زیاده‌خواهان فرمانِ فسق و فجور می‌دهیم؛ بنابراین نباید کار به جایی برسد که شامل این فرمان الهی شویم. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین یادآور شد: «ربا»، «زمین‌خواری»، «رشوه»، «دنیاپرستی» و «رفاه‌طلبی» از دیگر مصادیق منکر هستند که پیامدهایی نظیر «بیکاری»، «طلاق» و معضلات اجتماعی بسیاری را به همراه خواهند داشت. 

«استحکام نظام دینی» را یکی از معروف‌های مهم است
عابدینی «استحکام نظام دینی» را یکی از معروف‌های مهم دانست و اضافه کرد: «پویا نگهداشتن مساجد» و «اقامه نماز» فرصت‌های عظیمی را فراهم می‌آورند و موجب استحکام نظام دینی می‌شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به جنایات اخیر در میانمار اشاره و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیا عنوان کرد: ما نیز نسبت به فجایعی که در میانمار رخ می‌دهد مسئولیت داریم و نباید در این امر کوتاهی کنیم. 

در ابتدای این دیدار آقای عباس کاظمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم و هفته دفاع مقدس متقارن شده است و این تقارن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از برنامه‌ها رویکرد امر به معروفی داشته باشد. 

وی نقش شهرداری، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های متولی امر را در اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم و ضروری دانست و بیان کرد: از مسئولان تقاضا داریم تا با هماهنگی کامل با زیرمجموعه‌های خود، مشارکتی حداکثری در اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف داشته باشند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولویت‌بندی در عرصه امربه‌معروف ضروری است/ مستلزم وحدت و هم‌افزایی متولیان امر هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..