تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات معلمان را بیشتر از این نکنید

ساعت: 16:59 منتشر شده در مورخ: 1396/06/27 شناسه خبر: 1195701

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز ،  وقتی وزیر اسبق آموزش و پرورش همین یکسال پیش نام آذربایجان غربی را در کنار هرمزگان و سیستان و بلوچستان بعنوان محرومترین استان های کشور از لحاظ شاخص های آموزش قرار می دهد دیگر نیازی نیست مسئولین برای تبرئه خود از کم کاری دلیل بیاورند و آسمان به ریسمان ببافند.

همین که فانی اقرار می کند آذربایجان غربی محرومترین استان ایران در حوزه آموزش و پرورش است کفایت می کند تا بدانیم نه تنها پیشرفتی در توسعه شاخص های آموزش و پرورش نداشته ایم بلکه عقبگرد محسوسی را نیز شاهد بوده ایم و عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونینش تعریفی ندارد.

بی دلیل نیست که نه در بین نفرات برتر کنکور نماینده داریم و نه سرانه فضای آموزشی مان با میانگین کشوری همخوانی دارد. جای دوری نمی رویم و با شهرستان های استان کاری نداریم. سری به مناطق چهارگانه روستایی اداره کل آموزش و پرورش استان می زنیم تا به عمق محرومیت ها و تبعیض های آموزشی نسبت به سایر استان های کشور پی ببریم. حقوق پائین، سختی کار، خطرات سفر به مناطق صعب العبور کوهستانی و ... از مشقات شغل شریف معلمی است.

همه این کمبودها برای معلمان قابل تحمل است چرا که عشق به این شغل در جوهره وجودی آنها نهادینه شده است اما هرازگاهی اقداماتی که از خود بدنه آموزش و پرورش صورت میگیرد سبب رنجش خاطر معلمان می شود.

اخیرا طبق بخشنامه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی شروع کار مدارس روستایی تک شیفت استان در سال تحصیلی جدید از 8:30 اعلام شده است که عینا به مانند سال قبل است. اما در عین ناباوری ساعت اتمام شیفت مدارس با افزایش یکساعته نسبت به سنوات قبل14:30 بخشنامه شده است که جای بسی تامل است.

هر فردی که نه تخصصی در حوزه آموزش و پرورش دارد و نه اندک آشنایی با شرایط مدارس روستایی به خوبی می داند افزایش یکساعته زمان شیفت مدارس روستایی از هیچ منظری توجیه منطقی ندارد. افزایش یکساعته این زمان نه تنها سبب بازدهی بیشتر معلمان و دانش آموزان مدارس روستایی آذربایجان غربی نمی شود بلکه با توجه به محرومیت های آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی، افزایش ساعات شیفت مدارس چندان اصولی به نظر نمی رسد و دلزدگی دانش آموزان را در پی دارد.

این بخشنامه در حالی امسال ابلاغ شده است که سال قبل نیز ساعات کاری به همین منوال بود اما پس از چندهفته با یک عقب نشینی منطقی، ساعات کار مدارس تا پایان سال تحصیلی  8:30 تا 13:30 اعلام شد.

معلمان غیربومی مناطق سیلوانا، صومای برادوست، انزل و نازلو آموزش و پرورش آذربایجان غربی روزانه نزدیک صدکیلومتر برای تدریس در مدارس روستایی طی می کنند تا در مناطق کوهستانی به تربیت دانش آموزان بپردازند اما با افزایش یکساعته شیفت مدارس مجبورند از ساعت شش صبح از خانه خارج و با تعطیلی مدارس در ساعت 14:30 و غروب زودهنگام در فصل پائیز و زمستان نزدیکی های عصر به خانه برسند و انگیزه های لازم را برای تدریس از دست بدهند.

* مرتضی حیدری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات معلمان را بیشتر از این نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..