تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبشار آب‌مراد در روستای ییلاقی دشت لاسم مازندران +تصویر

ساعت: 12:13 منتشر شده در مورخ: 1396/06/27 شناسه خبر: 1195266

آبشار آب‌مراد لاسم تفرجگاه شاهان قاجار از جمله ناصرالدین شاه بوده و بر سر در ورودی غار لاسم دو بیت از ناصرالدین شاه قاجار با تصاویر بدیع و زیبا حک شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در روستای ییلاقی دشت لاسم آبشاری قرار دارد که به آب‌مراد معروف است.


آبشار آب‌مراد لاسم تفرجگاه شاهان قاجار از جمله ناصرالدین شاه بوده و بر سر در ورودی غار لاسم این دو بیت از ناصرالدین شاه قاجار با تصاویر بدیع و زیبای شکار و شکارچی بر روی سنگ حک شده و قدمت تاریخی دارد:

«بخ بخ این ماء سلسبیل است می‌کند اینجا گذار / یا که زمزم گشت جاری قدرت پروردگار
خوش بود اینجا سماور با کباب و یار و می / گه بنوشد گه ببوسد گه خورد گوشت شکار»

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000313/nf00313477-1.jpg
در بالای آبشار، یخ و برف دائمی یخچال وجود دارد که در بهار آب آن بسیار زیاد بوده و رفته رفته تا شروع سرمایی دوباره کاهش می‌یابد.

وجود پوشش گیاهی زیبا و تخته سنگ‌های صیقل داده شده به وسیله آب و آبشارهای کوچک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی و نوای چوپانان و وجود قله دماوند در روبرو و آب بسیار سرد و گوارا، این منطقه را به بهشتی حیرت‌انگیز بدل کرده است.

مردم روستا از قول پیشینیان می‌گویند: هر که حاجتی داشته باشد و به زیر آبشار رود به مرادش خواهد رسید.

این مکان زیبا می‌تواند مکان مناسبی برای بازدید زیبایی‌های مازندران و استراحت باقیمانده تابستان باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبشار آب‌مراد در روستای ییلاقی دشت لاسم مازندران +تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..