تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دنیای بازیگری امروز ما نیازمند تدریس اصولی متد اکتینگ است

دنیای بازیگری امروز ما نیازمند تدریس اصولی متد اکتینگ استبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود میرطاهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، این روزها با استفاده از تجربه‌های آموزشی خود، در تلاش است تا دانش تئاتری خود و همچنین اصول طلایی متد اکتینگ را به علاقمندان بازیگری آموزش دهد.

وی در رابطه با متد اکتینگ که همان «متد لی استراسبرگ» گفت: به زبان ساده بازیگری به شیوه متد، یعنی بازیگری «واقعی». در این شیوه بازیگر با استفاده از خاطرات و تجربیات حسی و احساسی برگرفته از زندگی و تجربیات حقیقی‌اش، تجربیات حسی و احساسی کاملاً موازی و واقعی را برای کاراکتر روی صحنه خلق می‌کند. برجسته‌ترین ویژگی یک بازیگر متد، باورپذیر بودن اوست. او بازیگر نیست، بازی نمی‌کند و کاملا «واقعی» است.

بازیگر تئاتر« فالو می» که این روزها به روی صحنه می‌رود در رابطه با هدف و کلید اصلی متد گفت: تماشاگر از اینکه بازی داده شود، لذت نخواهد برد و از تماشای «دروغ و تظاهر» منزجر خواهد گشت. به همین دلیل کلید اصلی برای بازیگر متد بستن این عهد است: «من به تماشاگرم دروغ نمی‌گویم! و برای اینکه مجبور به دروغگویی نشوم، باید او را به طور کامل نادیده بگیرم و بر روی صحنه به طور کاملاً واقعی زندگی کنم!!» بدین صورت است که تماشاگر، با قرار گرفتن در جایگاه یک شاهد عینی برای یک زندگی واقعی، لذت بی‌اندازه‌ای خواهد برد.

وی روش تدریس این متد را این گونه توضیح داد: من از سال ۹۴ به صورت مداوم این دوره‌ها را برگزار می‌کنم، به صورت شیوه‌مند، حدود ۳۰ بازی که در آکادمی‌های بازیگری معتبر دنیا برای آموزش اصول متد اکتینگ، با هنرجویان کار می‌شود را تمرین می‌کنم و تکنیک‌های اولیه ریلکس کردن، مهارت استفاده از حافظه حسی، تمرکز، تخیل و تصویرسازی و تکنیک‌های ثانویه متد را که برگرفته از سرفصل‌های آموزشی آکادمی گروه تئاتر آمریکا می‌باشد را آموزش می‌دهم.

مسعود میرطاهر تجربه 27 سال تدریس را دارد، وی در مورد تاثیر این تجربیات بر روند تدریس این کلاس‌ها گفت: من و همسرم پوپک رحیمی که محقق و مترجم است و بخش تحقیق و پژوهش پیرامون تکنیک‌های این شیوه را به عهده دارد، با هم طرح درس و روند آموزش را پی‌ریزی می‌کنیم. باید عرض کنم آموزش متد اکتینگ به این شکل مدون و شیوه‌مند، برای اولین بار است که تجربه می‌شود، تفاوت ما در این است که برای هر جلسه طرح درس داریم و کاملا بر اساس سرفصل‌های متد کار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اکتفای من تنها به انتقال دانسته‌ها و تجربیاتم به دانشجویانم نیست، خاطره تعریف نمی‌کنم یا تجربه کاری خود را آموزش نمی‌دهم، من هر روز منابع جدید متد را مطالعه کرده و دانشجویانم را در جریان آخرین تکنیک‌ها و جدیدترین بازی‌ها قرار می‌دهم. من ندیدم و نشنیدم که کسی به این صورت متد درس بدهد ، به هر حال ۲۶ سال هست که کار آموزشی انجام می‌دهم و می‌دانم تدریس و آموزش صرفا عملی، با آموزش تئوری که خیلی جاها انجام می ‌هند دو مقوله جدا از هم می‌باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دنیای بازیگری امروز ما نیازمند تدریس اصولی متد اکتینگ است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..