تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیشترین مشکل شعر امروز محتوای آن است

تعدادی از شعرهای امروز بیشتر ترانگی هستندحسین اسرافیلی شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تفاوت شعر امروز با گذشته‌های دور گفت: شعر امروز نسبت به زمانی که سرودن شعر را آغاز کردم، بسیار تغییر کرده است. شعرهای آن زمان بیشتر متعهدانه و آرمانگرا بود. اشعاری که امروزه سروده ‌می‌شوند، بیشتر از اینکه ماندگار باشند، به ترانه شباهت دارند. نگاه جوان‌ها به شعر تغییر کرده است و وجود آرمان‌‌خواهی‌ها و تعهدهای گذشته‌ در اشعار امروز کم‌رنگ شده است. بخشی از جوان‌ها در حوزه شعر، آثارشان را در بعضی مجامع و انجمن‌ها می‌خوانند و مورد تحسین گردانندگان این انجمن‌ها قرار می‌گیرند.

وی افزود: زبان شعر امروز  نسبت یه زمانی که سرودن شعر را آغاز کردم، پیشرفت کرده و روان‌تر شده است. اما از نظر محتوای شعر عقب رفتیم. همین مسئله در مسائل اجتماعی از جمله پوشش جوانان و تربیت‌ها دیده می‌شود. حتی خانواده‌ها هم از پوشش ظاهری جوانان‌شان ناراضی هستند. شعر هم فرزند روزگار خودش است و از جامعه و محیط آموزشی تاثیر می‌پذیرد.

این شاعر با اشاره به تحول خوب شعر امروز از نظر زبان، بیان و ساختار اظهار کرد: مشکل شعر امروز، بیشتر محتوای آن است. شاعران جوان بیشتر به محتوای شعرهایشان توجه کنند. اشعار اصیل فارسی را بخوانند و متعهدانه و آرمانگرایانه شعر بگویند. برای اینکه شعری ماندگار شود، پرداختن به توصیف‌های ترانگی و عشق‌های بصری خوب نیست و کمکی به این ماندگاری نمی‌کند. بیشتر این توصیف‌ها در اشعار به دلیل تشویق‌های مجامع و انجمن‌های ادبی و حاشیه‌های موجود در این محافل، شکل گرفته است.

اسرافیلی ادامه داد: اگر امروز دنیا، مجموعه مثنوی مولانا را می‌خواند و این اثر، کتاب پرفروش سال می‌شود، به دلیل محتوای ارزشمند آن است که، جوامع غربی از آن ارزش‌ها دور مانده‌اند، بنابراین به شعر مولوی پناه ببرند. 

این شاعر در پایان گفت:‌ توصیفات نامناسب در شعر سبب ماندگاری آن نمی‌شود. اگر شعر نجیب فارسی به این مقوله‌ها نپرداخته به دلیل ارزش‌هایی است که شاعرش به آنها پایبند بوده است.

انتهای پیام/

شعر از جامعه و محیط آموزشی تأثیر می‌پذیرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیشترین مشکل شعر امروز محتوای آن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..