تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشتمین جشن برنامه‌ریزان سینمای ایران برگزار شد/ پاسخ منوچهر شاهسواری به منتقدان جشن خانه سینما

هشتمین جشن برنامه‌ریزان سینمای ایران برگزار شد/ پاسخ منوچهر شاهسواری به منتقدان جشن خانه سینمابه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران، با حضور اهالی رسانه، سینماگران و برخی هنرمندان برگزار شد.

پس از پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم، این مراسم با اجرای امین زندگانی آغاز شد.

در آغاز؛ مسعود میمی درباره برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و جایگاه و اهمیت ویژه شغلی آنها متنی را قرائت کرد.

سپس احمد امینی در جایگاه قرار گرفت و درباره هوشنگ قنواتی‌زاده که قرار بود از او تجلیل شود، گفت: از هر دستیاری که قرار است با او کار می کنم، می‌خواهم سه اتفاق را سر صحنه رقم نزند؛ اول اینکه فریاد نکشد و ساکت باشد و فضا را آرام کند. دوم از دو کلمه «آقا حله» استفاده نکند و سوم اینکه سیگار نکشد. هوشنگ بند اول و دوم را رعایت می کرد اما بند سه را انجام نمی‌داد.

وی افزود: معمولاً کسانی که به وادی دستیاری ورود پیدا می‌کنند، به امید کارگردانی می آیند اما نمی‌دانم چرا هوشنگ قنواتی زاده علاقه‌ای به این کار نداشت و ترجیح می داد، دستیار برنامه‌ریز درجه یک باقی بماند.

پس از اهدای لوح سپاس، هوشنگ قنواتی‌زاده بیان کرد: به امید کارگردانی آمدم اما تا به این لحظه موقعیت آن ایجاد نشد!

وی ادامه داد: مسئله اصلی ما امنیت شغلی است که سال‌هاست راه به جایی نبرده است. امیدوارم با تلاش همکارانم این مشکل حل شود تا نگران فردایمان نباشیم.

در ادامه محمدعلی باشه آهنگر به جایگاه آمد و درباره حسین فلاح عنوان کرد: خوشحالم در جمع شریف‌ترین و نجیب‌ترین آدم‌های سینما هستم. شغلی که کارم را با آن شروع کردم و وارد سینما شدم. کارم را از دستیاری در فیلم‌های جنگی شروع و از آن صبوری یاد گرفتم. حسین فلاح هم دارای این خصیصه یعنی صبوری و درایت است؛ خوشحالم با او همکاری کردم.

پس از پایان صحبت‌های باشه آهنگر، لوح سپاس و جایزه فلاح با حضور دانش اقباشاوی اهدا شد.

فلاح پس از دریافت جایزه‌اش گفت: دستیاری حرفه نیست؛ عشق است و تا عشق نباشد، نمی‌توان آن را ادامه داد. من مثل آن دسته‌ای نبودم که وارد این حوزه شدند و قرار بود کارگردان شوند؛ علاقه به بازیگری داشتم اما نشد.

در ادامه، پیمان معادی برای تقدیر از علی افشین‌راد آمد و گفت: خوشحالم در این جشن حضور دارم و قرار است به علی جایزه اهدا شود. از اخلاق حرفه ای او هرچه بگویم کم است. آشنایی من با علی به فیلم «کافه ستاره» برمی گردد.

وی افزود: از اینکه علی دستیار من در فیلم «بمب» بود، لذت بردم؛ چرا که دشواری این کار را حس نکردم. همکاری من با وی باعث شد، هرچه زودتر فیلم بعدی را بسازم.

معادی بیان کرد: شما دستیاران خوب نشان دادید، همه کارهای سخت و آسان را می توان با شما پیش برد.

علی جناب و پیمان معادی جوایز و لوح تقدیر علی افشین راد را اهدا کردند و این دستیار برنامه ریز پس از دریافت آنها، گفت: اصولاً در مسیر زندگی کاری‌ام خوش شانس بودم؛ چرا که با حرفه‌ای‌های سینما کار کردم و خوشحالم که جایزه‌ام را از دست معادی می گیرم.

وی افزود: سینما را جدی آغاز کردم و در این مسیر انرژی فراوانی از برادر، پدر و مادرم گرفتم.

علی جناب هم ضمن تشکر از حضور جمع زیادی از بزرگان عرصه هنر اظهار داشت: شخصی در میان ماست که دوست دارم از او تشکر کنم و او منوچهر والی زاده عزیز است.

در ادامه مراسم به بهانه اهدای نشان افتخار هشتمین دوره این جشن به یدالله صمدی، کلیپی ضبط شده از خاطرات همکاری او با نصرت کریمی پخش شد و پس از آن، منوچهر شاهسواری در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: این روزها به دلیل ماجراهای جشن خانه سینما به ما متلک می گویند. باید به آنها گفت چشم بد دور؛ چون سینمای ایران به خاطر وجود خیلی‌ها سر پاست و به کارش ادامه می دهد.

وی افزود: سینمای ایران را دست کم نگیرید و تهدید و شوخی‌های نا بجا نکنید که حتما لطمه خواهید خورد. هر کسی علیه سینمای ایران قدم بردارد، علیه صدا و تصویر ملت ما قدم بر می دارد.

پس از اتمام صحبت‌های شاهسواری، سیروس الوند بیان کرد: یدالله صمدی آغازگر سینمای بومی ایران بود؛ ولی الان از آن جنس سینما کم داریم. دلم می‌خواهد دوباره صمدی پای آن کوهها، دشت‌ها و ... برود و قصه‌ رنج‌ها، عشق‌ها و ... را در قالب فیلم بگوید تا ما هرچه بیشتر مغرور به داشتن آذربایجانمان شویم.

در ادامه صمدی اظهار داشت: این حرکت انجمن نشأت گرفته از خرد جمعی آنهاست که باعث شادی و افتخار من شد. اگر کار شریف و از جنس خودم پیشنهاد شود، حتما باز هم دستیاری خواهم کرد.

پس از صحبت های صمدی، علیرضا داوودنژاد هم به جمع سه نفره اضافه شد و مراسم تجلیل انجام شد.

علیرضا داوودنژاد به بهانه تجلیل از هاشم میرطالبی بیان کرد: ما پیوندهای مشترکی با هم داشتیم و آنها عشق به سینما، دیدن فیلم در سالن‌ها، رفیقی مشترک، همراه و استادی با نام رضا عطایی بود.

وی ادامه داد: هاشم همیشه نکته‌هایی به من می‌گفت که بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بود.

هاشم میرطالبی پس از دریافت جایزه‌اش اظهار داشت: علیرضا داوودنژاد هرچه تجربه داشت، به ما منتقل کرد اما اگر من نتوانستم کارگردان شوم، به این دلیل بود که بین سلامتی و سینما، گزینه اول را انتخاب کردم.

علی مصفا هم در ادامه برای مراسم تجلیل از افشین رضایی روی صحنه آمد و گفت: خوشا به حال من که برای قدردانی از افشین انتخاب شدم. هرچند او آنقدر محبوب و شناخته شده است که نیاز به تعریف و تمجید ندارد.

افشین رضایی پس از دریافت لوح سپاس و اظهار داشت: به داشتن چنین شغلی افتخار می‌کنم و تا زمانی که اولین فیلمم را نساختم، به کارم ادامه خواهم داد. من کارم را با مهدی فخیم‌زاده آغاز کردم و با دیگر بزرگان سینما ادامه دادم.

وی افزود: دو سال است، پروانه ساخت اولین فیلمم را به تهیه کنندگی علی مصفا دریافت کردم که امیدوارم بتوانم آن را بسازم.

آخرین جایزه به روزبه سجادی حسینی تعلق گرفت. این هنرمند در این مراسم حضور نداشت و به نمایندگی از او پدرش (فرید سجادی حسینی) جایزه را دریافت کرد.

در این مراسم، اصغر شاهوردی هم حضور داشت که با تشویق بی‌امان حاضران رو‌به‌رو شد.

گفتنی است؛ در این مراسم سینماگران و هنرمندانی چون سروش محمدزاده، دانش اقباشاوی، اصغر نعیمی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، فرید سجادی‌حسینی، احسان بیگلری، کاره صباغزاده، محمد حمزهای، هنگامه حمیدزاده، مجید صالحی، امیرحسین عسگری، پیمان معادی، نعیمه نظامدوست، علی مصفا، احمد امینی، محمدعلی باشه آهنگر، پرویز آبنار، سید غلامرضا موسوی، حامد کمیلی، علیرضا داوودنژاد، سیروس الوند، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، منوچهر والیزاده، پانتهآ پناهیها و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشتمین جشن برنامه‌ریزان سینمای ایران برگزار شد/ پاسخ منوچهر شاهسواری به منتقدان جشن خانه سینما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..