تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوزنبان هنوز درخواب است!

این باور که هنوز دود از کنده بلند میشود متأسفانه سکان مدیریتی کشور را به دست موی سپید کردگانی سپرده که ای بسا میتوانند در نقش اتاق فکرهایی پویا برای مدیران جوان باشند...


ضرورت جوانگرایی در بدنه ی مدیریتی کشور آن هم در همه ی سطوح دغدغه ای است که بارها و به قلمهای گوناگون نگاشته شده است و دریغ از اندک وقعی یا مشاهده ی عزمی در تغییر وضع موجود (پیرسالاری مفرط).یا حتا تلاش در راستای رسیدن به گامهایی مؤثر .اما چون چاره ای جز تکرار نیست ناگزیر بازهم باید نوشت تا شاید روزی شاهد این دگردیسی مدیریتی در کشور باشیم.

براساس آخرین آمار منتشره
تعداد مدیران درسطح معاون وزیر ۸۷۴نفر
تعداد مدیران ستادی و استانی تا سطح رییس اداره ۱۴۵۱۹۹نفر
تعداد مدیران واحدهای عملیاتی ۲۹۶۳۳۶نفر می باشد
این در حالی است که میانگین سنی دولت ۶۱سال است و میانگین سنی کشور ۲۹/۷سال و میانگین سنی مجلس ۵۱/۰۶سال
با نگاهی به این آمار به راحتی میتوان دریافت که در کشور ما خواسته یا ناخواسته دچار اتلاف نیروی انسانی که امروزه از آن به عنوان سرمایه ی انسانی یاد می کنند شده ایم. در حقیقت نیروی جوان متخصص در کشور ما کماکان باید درصف انتظار برای بروز استعدادهایش بماند .به عبارتی جالب تر کماکان جوانان نسل اول انقلاب که در خلا ناشی از نیروی کافی متخصص مناصبی را به دست آوردند هنوز هم در نقش مدیر در حال ایفای تعهدات هستند .
این باور که هنوز دود از کنده بلند میشود متأسفانه سکان مدیریتی کشور را به دست موی سپید کردگانی سپرده که ای بسا میتوانند در نقش اتاق فکرهایی پویا برای مدیران جوان باشند، اما دریغ که تمایل و عزمی به این کار دیده نمی شود. امروزه مدیریت تنها راه توسعه را نگاه به سرمایه انسانی می بیند درحقیقت توسعه ی سرمایه ی انسانی منتج به توسعه ی متوازن می شود و این یعنی ایران جوان البته تایک دهه ی دیگر جوان هنوز امیدی به رشد و توسعه دارد اگر بتوان از این سرمایه بزرگ جوانی بهره برد.در جهانی که برخی از روسای جمهور و وزرایش کمتر از چهل سال سن دارند و به داشتن جوانانشان اینگونه افتخار میکنند و اعتماد که سکان مدیریتی کشوررا به دستشان میدهند فکر می کنم توجیهی نداشته باشیم برای نسلهای بعدیمان که از پس چهار دهه عمرانقلاب هنوز هم به نسل اولیها اعتماد داریم و این یعنی به هرز دادن حداقل سه نسل سرمایه ی کارآمد و متخصص زنگ خطر سالهاست که به صدا درآمده است وقطار مدیریتی در همه ی حوزه ها نزدیک به خروج از ریل برنامه ریزی و بهره وری است وسوزنبان هنوز درخواب است پیش از آنکه سرمایه ی جوانی این مرزوبوم در کش وقوسهای خودخواهی بازنشستگانی که هنوز بازننشسته اند هرزبرود تدبیری بیاندیشیم.

علی بختیاری - نایب رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوزنبان هنوز درخواب است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..