تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تئاتر ابزاری برای فرهنگ‌سازی است

نیک سیرت گفت: جامعه ما به فرهنگ‌سازی احتیاج دارد و يكی از راه‌های فرهنگ‌سازی، تماشای تئاتر است.

 به گزارش سینماخبر :  نرگس نیک سیرت بازیگر نمایش «عروسان»،  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ارزیابی خود از این اثر گفت: «عروسان» در زبان كردی يعنی عروسک. عروسان قصه قضاوت آدم‌های آسيب‌ديده و تفكرشان درباره عدالت است.

وی درباره هدف از اجرای نمایش «عروسان» اظهار کرد: به نظرم اگر اين نمايش به مخاطب درباره قضاوت‌‌هایش تلنگری بزند، به هدفش رسيده است. اینکه اگر هر كدام از ما در جايگاه قضاوت قرار بگيريم، چه تصميمی خواهیم گرفت؟ البته موضوعی كه در اين نمايش مرا بيشتر درگير كرد، قضاوت در مورد قهرمان‌های مبارز تاريخ بود. افرادی مثل «فيدل كاسترو» كه در طول تاريخ به زعم خيلی‌ها قهرمان هستند، از نظر برخی اینگونه نیستند.

این بازیگر تئاتر گفت: جامعه ما به فرهنگ‌سازی احتیاج دارد و يكی از راه‌های این فرهنگ‌سازی، تماشای تئاتر است.

نیک سیرت در مورد علت انتخاب نقش کوتاه در این نمایش، تصریح کرد: اندازه متن و زمان حضورم در نمايش اولويت من نيست. اولویت من این است که چقدر نقش در نمايش كليدی و تاثيرگذار است و اينكه چقدر كاراكتر را دوست دارم. اين نمايشنامه اقتباسی از رمان «بختيار علی» است. كسانی كه اين رمان را خواندند و بازی مرا هم در نمایش دیدند، گفتند بهترين انتخاب برای اين نقش هستم. با این اوصاف، بيشتر به اين نقش علاقه‌مند شدم.

بازیگر نقش «شهناز» در این نمایش در خصوص جذب مخاطب با داستان‌های تاریخی که بیان روایی دارند، خاطرنشان کرد: داستان انتقام و بخشش چيزی نيست كه قديمی بشود. هميشه با آن روبرو هستيم. به هر حال این نمایش می‌تواند تلنگری برای مخاطب درباره انتقام، بخشش و قضاوت باشد.

بازیگر نمایش «خواب طولانی انارآباد» خطاب به مخاطبان تئاتر  بیان کرد: من به كسانی كه علاقه دارند یک اثر متفاوت را تماشا کنند، پیشنهاد می کنم این نمایش را ببینند. البته هنر یک امر سليقه‌ای است و نمايش هم از اين قاعده مستثنی نيست. خوب يا بد، سليقه مخاطب محترم است. «عروسان» نمايشی حول محور بی‌عدالتی است.

نیک سیرت در پایان درباره لزوم حمایت از هنر تئاتر گفت: شبی بالغ بر ٦٠ اجرا در تهران بر صحنه می‌رود و باید از این اجراها حمايت شود. از مخاطبان می‌خواهم فقط به دنبال ديدن چهره آشنای سينمايی و تلوزيونی، نباشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تئاتر ابزاری برای فرهنگ‌سازی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..