تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکوی جدید

مالک ساختمان سوخته و ویران‌ شده پلاسکو از تلاش‌ها برای ساخت بنای جدید در این محل خبر می‌دهد.

روزنامه شرق با اعلام این خبر نوشت: «بر اساس خبری که سایت خبری بنیاد مستضعفان منتشر کرده، این نهاد اسناد درخواست دستور نقشه و پروانه ساخت، تخریب، گودبرداری، مطالعات مکانیک خاک و تجهیز کارگاه را منتشر کرد. نامه‌هایی خطاب به شهردار سابق منطقه ١٢ که از او خواسته شده بود مجوزهای لازم را برای شروع فعالیت ساخت‌وساز در این محل صادر کند. با این حال شهردار منطقه ١٢ از چند روز پیش تغییر کرده است و باید دید در روزهای آینده تصمیم شهردار جدید در این رابطه چه خواهد بود.

جای خالی ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری و چهارراه استانبول همچنان به همان شکل آخرین روزهای پس از آواربرداری باقی مانده است. هشت ماه از سوختن و فروریختن ساختمان ١٧طبقه و ٥٤ساله معروف تهران گذشته است و در این مدت معلوم نیست چه به روز کاسبان این برج بلند ویران‌ شده آمده است، تنها هر از گاهی خبرهای تجمعات اعتراضی آنها را در گوشه و کنار شهر می‌شنویم. در این مدت خبرهای جسته‌ و گریخته‌ای هم درباره ساخت بنای جدید در محل پلاسکو منتشر شده اما تا پیش از این خبر قطعی منتشر نشده بود.

مرداد ماه گذشته بود که محمد‌مهدی تندگویان، نایب‌رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در اظهارنظری گفت: مالک ساختمان پلاسکو نسبت به احداث ساختمان جدید سستی می‌کند. به همین دلیل دادستانی می‌تواند برای حل موضوع رأی صادر کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو اظهار کرد: همچنان وضعیت ساختمان پلاسکو بلاتکلیف مانده است.

پیش از این سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان نیز درباره آخرین وضعیت پیگیری بازسازی ساختمان پلاسکو اظهار کرده بود: بنیاد مستضعفان می‌تواند در دو سال این ساختمان را بازسازی کند که البته این موضوع منوط به دریافت پروانه ساخت از شهرداری خواهد بود و مذاکرات در این‌ باره ادامه دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری بیان می‌کند با توجه به طرح جامع امکان ساخت ۱۵طبقه‌ای پلاسکوی جدید وجود ندارد. از سویی دیگر ما ۶۰۰ واحد تجاری ثبت‌ شده در این مجتمع داریم که تمام آنها حقوقی دارند و پس از بازسازی باید به حقوق تعیین‌ شده خود برسند. طرح بنیاد مستضعفان این است که بر اساس استانداردهای روز و لحاظ‌ کردن پارکینگ کنار این پروژه ساختمان جدید پلاسکو را بسازد که برنامه‌ریزی و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.

در همین شرایط و در خبری دیگر پیرامون این ساختمان یکی از اعضای هیات‌مدیره شورای پلاسکو در نامه‌ای خطاب به محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نسبت به اظهار نظر برخی از اعضای شورا درباره این ساختمان انتقاد کرد.

چند روز پیش یکی از اعضای شورا در سخنانی نسبت به بلاتکلیف‌ بودن حدود ۳۶۰ واحد در بخش شمالی پلاسکو که آسیب چندانی به آن وارد نشده، ابراز نارضایتی کرد.

وی گفته بود ساختمان پلاسکو دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که تقریبا می‌توان گفت به بخش شمالی آسیب چندانی وارد نشده است و این بخش جنوبی بوده که تخریب شده و خواسته ما این است که نسبت به بخش شمالی پلاسکو همان رفتاری صورت گیرد که نسبت به بازار کویتی‌ها و ساختمان صمصام شده و این بخش که قابل استفاده است، برای سرقفلی‌داران آن بازگشایی شود.

با این حال در این نامه آمده است این عضو شورا چطور یک ساختمان را با مشاعات ورودی و خروجی‌های مشخص و آن قدمت در ساخت در ذهن خودشان تفکیک و آن را اعلام می‌کنند؟»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکوی جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..